Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 524
Noen sider der det står forklart ? eller noen som gidder å forklare ? thnx
Du åpner Ghost Boot Wizard, Velger alternativet du skal bruke(her bruker vi MS RIS)
Så velger du Add, her velger du "Packet Driver" og legger til drivern her. Vi bruker PXE packet driver som er universial.

Om du forklarer litt bedre hva du egentlig vil skal jeg se på saken..

Lykke til
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Legge til nettverkskort?

Du mener å velge hvilken NDISdriver som skal brukes under oppstart av disketten?

Jeg har laget en custom GhostbootCD en gang, med støtte for 98% av alle nettverkskort, det var ganske praktisk faktisk :-)

Dersom du tenker på å legge til en driver i selve ghostserveren (mao en driver som kan brukes til å lage bootdisketter) trenger du en NDIS versjon av driverne.
visuM's Avatar
Trådstarter
65 1
Men de universal driverne funker når jeg skal ghoste 1 og 1 maskin, men når jeg skal ghoste 30 stk samtidig så bare stoppper det opp, da er det bedre med den drivern som er beregnet for akkurat det nettverkskortet ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Universelle drivere?

Dersom du laster ned NDIS drivere fra produsentens hjemmesider og lager bootdisk av denne driveren (via Ghostserver Disk programvaren) og bruker multicast (ikke unicast) for å distrubuere burde dette gå glatt som barnerumpe :-)

Husker jeg tok en 50-60 maskiner på 4 minutter tidligere (på 100mbit).

Men husk at dersom du kjører ut multicast-trafikk på et nettverk som er i drift vil hele nettverket kveles av ghost-trafikken, så det beste er å ha et lukket nett å ghoste på (egne switcher ikke tilkoblet lokalnettet i bedriften).

Dog dersom du bruker unicast (til en og en maskin) går dette fint, men da kan du liksågreit bruke Microsoft RIS server dersom dere har 2000\2003 servere.
Jeg ville brukt MS RIS om du har mulighet til det, nå før skoleåret starter klarer vi fint 250maskiner på en dag(7timer) (SID changer som må kjøres etter ghost er det som tar mest tid)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Notrik
Jeg ville brukt MS RIS om du har mulighet til det, nå før skoleåret starter klarer vi fint 250maskiner på en dag(7timer) (SID changer som må kjøres etter ghost er det som tar mest tid)
Vis hele sitatet...
Selv har jeg tatt 600 maskiner på en dag med ghost uten problem.

Dog problemet du nevner med SIDchanger kan fikses ved å integrere sysprep på imaget slik at denne starter opp automagisk når maskinen booter første gang (og maskinen meldes automagisk inn i domenet).
Veldig praktisk verktøy :-)
Ja men når da PCen skal ha nummret som er brent inn med laster på chassie, har vi dog ikke funnet noen løsning på det, sysprep bruker vi =)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Notrik : Navnet kan alltid endres i ettertid (selv etter innmelding i domenet) og det kan gjerne gjøres remote eller faktisk ved bruk av scripts :-)
Godt mulig det, men vi har ikke funnet noen effektiv løsning på det ennå. Og vi har vel heller ikke et stort behov får å klare flere pcer i løpet av en dag heller.

Hvor lang tid pleier SID changer'n å bruke? En annen ting som gjør at vi "kun" klarer 250 er vel at vi ikke har plass til mer en 30 om gangen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hehe, aldri brukt SID changer, vi hadde ferdige ghostimage med sysprep på, tok ca 3 minutt å ghost hver rad med 30maskiner, så 15-20 minutt å pakke de ned\pakke opp nye :-) bare å kjøre de rett ut etterpå.
Ok, etter maskinen er "ghostet" skriver vi inn navn maskinen skal ha så kjører SID changeren med det nye navnet. (Denne prossesen tar helt klart lenger tid en ghostingen)
Men så klart finnes det andre måter som helt sikkert er mye mer effektive.