Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3569
Nå skal det sies at jeg ikke bruker photoshop så mye, og er absolutt ikke noen mester i redigering på noen felt. Men nå har det seg sånn at noen kompiser spurte om jeg kunne lage en logo til bandet deres, og begyndte idag kl. 14. Nå ble jeg lei, og lurer på hva dere synes. Flott med tilbakemelding

Utgangspunkt:
http://i48.tinypic.com/syvvgy.jpg

Resultat:
http://i47.tinypic.com/vhrlf7.jpg

Ja, jeg har tatt en god del snarveier. Øynene ser man er klipt inn, og 'øyenbrynene' er dårlig utført. Men, jeg har trossalt bare brukt noen timer, inkludert mye tutoriallesing.

Off topic: om noen vil vite hva Rewera er, så har de ute et råoptak/demo her
Resultatet er ræva som logo.
Utganspunktet er egentlig ikke så værst!
resultatet er så overkill. Alle funkjsonene er jo blitt brukt i ps. Det enkle er ofte det beste.
Litt usikker på hva du har gjort her … har du lagd _alt_ eller har du kun lagt på øyne, tekst og en dårlig effekt på det grå rundt hele greia?
lagt på øyne, fiksa øyembryna, tekst og en dårlig effekt på det grå rundt hele greia

Altså, det er en logo til nye demoen deres :P
Sist endret av McLovin; 23. januar 2010 kl. 19:33.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Synes at øynene ble litt for realistiske med tanke på resten. Den grå bakgrunnen er vel ikke en del av logoen? Så ser ikke vitsen med å tukle med den.

Og den teksten nederst var dritstygg.
Sist endret av Joey; 23. januar 2010 kl. 19:37.
Dette er ikke en logo.
Ja, okey. I don't got my shit straight. Hva kaller man så dette? :P
Sist endret av McLovin; 23. januar 2010 kl. 19:41.
Basert på tilbakemeldingene, velger jeg å kalle det "overkill bilde med dårlige effekter fra photoshop, for å fremheve demo release av et band". Greit nok?

Med ettertanke passer vel "low-res poster med dårlige overkill effekter fra photoshop" bedre?
Sist endret av McLovin; 23. januar 2010 kl. 20:01.
Sitat av Joey Vis innlegg
Synes at øynene ble litt for realistiske med tanke på resten.
Vis hele sitatet...
Det var også meningen. Om de ikke skulle være realistiske hadde jeg brukt et annet bilde evt. brukt en cartoon-tut.
Det er altfor mange elementer til at det er en bra logo. Dette er f.eks. noe som kunne vært på et cd-cover. Selv da passer ikke øynene inn, teksen nestert passer ikke inn og "e"ene i Revera er for utydelig.
Sitat av pyramide Vis innlegg
platecover?
Vis hele sitatet...
Ikke helt platecover heller, siden de ikke har debutert med CD. Ikke har de komt ut med EP heller. Det er en poster for å fortelle besøkende at de har ute en demo med navn "Erase my sins"

Sitat av MFV Vis innlegg
Det er altfor mange elementer til at det er en bra logo. Dette er f.eks. noe som kunne vært på et cd-cover. Selv da passer ikke øynene inn, teksen nestert passer ikke inn og "e"ene i Revera er for utydelig.
Vis hele sitatet...
Endelig noen som kommer med konstruktiv kritikk. Formålet er at det skal brukes på urørt til å fremheve at de har ute en demo, og som mulig omslag til singel når låta er ferdig.

Øynene gjor jeg realistisk med vilje. Ville gi den et creepy preg, med "ekte" øyner som stirrer på deg. Jeg kan selfølgelig prøve med noen "cartoony" øyne.

Når det kommer til teksten nede, er jeg enig. En veldig upassende font, men det var ikke jeg som plukket ut fontene.

Takk for tilbakemelding!
keep it simple stupid(KISS)

Det var det jeg lærte av min gamle tysklærer... om jeg ikke husker så mye av tysken, så husker jeg det. hehe
Hvem har laget det øverste?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ikke helt platecover heller, siden de ikke har debutert med CD. Ikke har de komt ut med EP heller. Det er en poster for å fortelle besøkende at de har ute en demo med navn "Erase my sins"
Vis hele sitatet...
At de ikke har "debutert" enda spiller ingen rolle. Er det en illustrasjon som er ment å ha på forsiden av en democd, så er det like fullt et cd-cover. Eller platecover hvis de skulle finne på å lage demoen på vinyl.
Endelig noen som kommer med konstruktiv kritikk. Formålet er at det skal brukes på urørt til å fremheve at de har ute en demo, og som mulig omslag til singel når låta er ferdig.

Øynene gjor jeg realistisk med vilje. Ville gi den et creepy preg, med "ekte" øyner som stirrer på deg. Jeg kan selfølgelig prøve med noen "cartoony" øyne.
Vis hele sitatet...
Tror allikevel det er en tabbe, effekten du får er bare at det blir tydelig at det er klipt sammen fra forskjellige kilder og at det ser uproft ut.
Når det kommer til teksten nede, er jeg enig. En veldig upassende font, men det var ikke jeg som plukket ut fontene.

Takk for tilbakemelding!
Vis hele sitatet...
Da bør du gi dem et vennlig tips om at de virkelig bør bytte den ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøvde meg på en ny logo for mitt eget band. Begynder det nå å ligne på en logo?



(Det grå skal egentlig ikke vær der. Er noen billige filters i PS)
Sitat av McLovin Vis innlegg
Prøvde meg på en ny logo for mitt eget band. Begynder det nå å ligne på en logo?



(Det grå skal egentlig ikke vær der. Er noen billige filters i PS)
Vis hele sitatet...
Det grå skal egentlig ikke være der? Altså, om du vil ha kommentarer på logoen du har laget, må du for svingende legge den ut sånn den "egentlig" ser ut, også.
Og billige filters i PS fungerer absolutt ikke. Ikke bruk photoshop til logodesign. Snus litt på illustrator (evt. andre vektorbaserte programmer).
Sist endret av boblesaft; 23. februar 2010 kl. 16:29.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Det grå skal egentlig ikke være der? Altså, om du vil ha kommentarer på logoen du har laget, må du for svingende legge den ut sånn den "egentlig" ser ut, også.
Og billige filters i PS fungerer absolutt ikke. Ikke bruk photoshop til logodesign. Snus litt på illustrator (evt. andre vektorbaserte programmer).
Vis hele sitatet...
For å klare opp litt i de løse endene. Logoen er egentlig vektorisert, og klar til trykk på gensere til bandet (det grå skal være hvit). Siden jeg ikke er i redigeringshjørnet idag, slengte jeg på noen kjappe filters, bare for å ha noe å legge ut som bilde til gruppa på face.

Altså; logoen er ikke ikke et bilde, og det grå skal ikke være der.

Logoen ser i realiteten slik ut, og er vektorisert i illustrator:
Sist endret av McLovin; 23. februar 2010 kl. 16:39.
'korset' bør jo ha en eller annen slags farge?
... som? titegn
Sitat av McLovin Vis innlegg
... som? titegn
Vis hele sitatet...
Sjokoladegrønn, samme for meg. Synes bare den burde vært uthevet litt.
Korset har jo en annen farge. På genserene er korset hvit, mens genseren og S'en er sort. På bildet til Urørt/facebook er korset grått. Vet ikke helt hva du vil frem til


http://nrk.no/urort/Artist/TheSmacktards/default.aspx
Sist endret av McLovin; 28. februar 2010 kl. 21:38.
Neste gang du legger ut en slik logo fjerner du det hvite som ikke skal med, og lagrer den som transparent GIF eller PNG før du legger den ut her, da slipper man slike misforståelser.

Dessuten er vel det korset blitt brukt en del hos andre band?
Om det er jernkorset du referer til, så ja. Veldig mye brukt innen rock/metall, bikermiljø osv

Om det er akkuratt det korset, så nei. Det har jeg nok egenhendig tegnet selv
Sist endret av McLovin; 28. februar 2010 kl. 23:12.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Om det er jernkorset du referer til, så ja. Veldig mye brukt innen rock/metall, bikermiljø osv

Om det er akkuratt det korset, så nei. Det har jeg nok egenhendig tegnet selv
Vis hele sitatet...
Selvsagt, siktet til jernkorset. Føler at navnet The Smacktards fortjener så mye mer enn en fancy S og et jernkors.
Jeg opfatter det som om du likte navnet?

Har du forslag til ting som kan endres?
bare et lite tips: hvis du ikke kan bruke de programmene som er på en maskin, så la vær. gjør det nå ikke så vannskelig! sett deg ned med ei penn og ei blokk, å start å skisse opp ider. husk at for mye dreper som regel budskapet! dette skal være noe folk husker med en gang de ser logoen. når du er fornøyd med resultatet (etter MANGE) skisser så finn heller en person som kan hjelpe deg vidre med å lage dette på maskin
plopp: denne tråden har beveget seg bort fra logoen i førstepost, og mot den andre logoen som jeg postet, der jeg har gjort som du sier. Sketcha en logo, og vektoriserte i illustrator.


Der har du et bra produkt helt nederst på "s" prøv å legg en kontur rundt "s" i en gråvalør hvis du skjønner, kan hende det blir bedre for øyet å se på
Kan du forklare litt bedre?
Hvorfor skal ting være så avansert? Helt ærlig?

INGEN av selskapene som har mest penger til logo har noe så avansert, og det er en grunn til det.

Vanskelige logoer er:
-Vanskelig å publisere/dyre å publisere i printformat
-Vanskeligere å huske
-Vanskelig å assosiere med farger,osv.
-Nesten umulig å ha fokus på et ønsket område.


KISS!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Spoof89 Vis innlegg
Vanskelige logoer er:
-Vanskelig å publisere/dyre å publisere i printformat
-Vanskeligere å huske
-Vanskelig å assosiere med farger,osv.
-Nesten umulig å ha fokus på et ønsket område.
Vis hele sitatet...
Nå hadde jo faktisk siste logoen ingen av de punktene du nettopp ramsa opp. Og det vet jeg, siden jeg selv var med å lage genserene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Syntes den var bra jeg. Likte den, ikke som T-skjorte bilde men den var kul generelt.
Sitat av McLovin Vis innlegg
plopp: denne tråden har beveget seg bort fra logoen i førstepost, og mot den andre logoen som jeg postet, der jeg har gjort som du sier. Sketcha en logo, og vektoriserte i illustrator.


Vis hele sitatet...
Fjern den embossgreia fra skriften, så ser det straks mye bedre ut.