Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3344
For vel et år siden hadde jeg kysse syken, var senge liggende i 3 mnd. og ble konstantert frisk etter 5-6 mnd. etter påvist kyssesyke.

Det jeg da lurer på, siden innkallelse til militæret er rett rundt hjørnet, er da om jeg er tjenestedyktig?

Har hørt at man ikke kan ta førstegangstjenesten hvis man har hatt kyssesyken.
Noen som kan bekrefte\avkrefte dette?
Sitat av Tido Vis innlegg
For vel et år siden hadde jeg kysse syken, var senge liggende i 3 mnd. og ble konstantert frisk etter 5-6 mnd. etter påvist kyssesyke.

Det jeg da lurer på, siden innkallelse til militæret er rett rundt hjørnet, er da om jeg er tjenestedyktig?

Har hørt at man ikke kan ta førstegangstjenesten hvis man har hatt kyssesyken.
Noen som kan bekrefte\avkrefte dette?
Vis hele sitatet...

Fordi om du føler deg frisk og rask nå så kan du få det tilbake, dvs. om du sliter deg veldig ut og stresser veldig mye så kan du få kyssesyken tilbake igjen..

Kan ha noe med dette å gjøre kanskje?
Men, om du kan ta den eller ei vil jeg ikke gi et konstant svar på, desverre.
Telefon: 03003
Telefaks: 61 10 36 99
E-post:

Postadresse:
Vernepliktsverket
Postmottak
2617 Lillehammer

Bare et hett tips.
Hvis han er konstantert frisk, så regner jeg med de har tatt blodprøver som ikke påviser sykdom. Og da kan man vel ikke får det tilbake. Men jeg ser ikke hvorfor man ikke skal kunne være i militsen fordi du har kyssesyke. Bortsett fra om man kanskje er i elendig fysisk form etterpå.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg har da vært gjennom førstegangstjeneste og jeg har hatt kyssesyken. Ble vel frisk rundt 5 måneder før jeg dro inn. Tenkte ikke noe over det og ikke sa jeg noe om det heller. Gikk helt fint.
Kyssesyken blir liggende i kroppen resten av livet når man først har fått den.
Men den vil bare smitte i noen mnd etter at man fikk den. Og den kan komme tilbake igjen, men det er med ytters få tilfeller at den faktisk gjør det.

Om man ikke skulle være tjenestedyktig @ førstegangstjenesten etter å ha hatt kyssesyken, så hadde nok militæret i Norge vært mangelfull, da det igrunn er sinnsykt mange som faktisk får kyssesyken i sin ungdom (Siden det er da man har størst sjangse for å få den).

Så vil sterkt tvile på at kyssesyken skal ha noe å si. I værste fall så vil du være bedre rustet, siden du ikke vil bli smittet av andre som får kyssesyken (Da du allerede har den i kroppen).
Eneste er vell at du ikke vil bli tatt inn før de mnd man kan smitte andre har gått, noe det uansett vil være i ditt tilfelle før du nå engang kommer inn..
Sist endret av Blackkoz; 2. desember 2009 kl. 00:47.
Sitat av raze Vis innlegg
Telefon: 03003
Telefaks: 61 10 36 99
E-post:

Postadresse:
Vernepliktsverket
Postmottak
2617 Lillehammer

Bare et hett tips.
Vis hele sitatet...
Hjertelig, tar en liten telefon opp dit.

Ja, er konstantert frisk for en god stund siden, håper ikke det blir noe problem.
Sitat av Tido Vis innlegg
Hjertelig, tar en liten telefon opp dit.

Ja, er konstantert frisk for en god stund siden, håper ikke det blir noe problem.
Vis hele sitatet...
Blir ikke noe problem. Var på sesjons for en uke siden, og fortalde at jeg hadde hatt kyssesyken for en liten stund siden. Har ingenting å si, jeg ble tjenestedyktig.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Har du vært hos legen og fått beskjed at du er frisk? I det tilfellet så er du nok tjenestedyktig ja. Er bare å gå inn i militæret, og fullføre, såfremt sykdommen ikke kommer frem igjen mens du er der. Kjenner noen som har fullført tjenesten sin og hatt kyssesyken tidligere.
Ja, når jeg tenker over det så er det 2 år siden jeg fikk kysse syken, så har vært erklært frisk av legen min i over 1,5 år.
Har ikke slitt med dette siden det.
Sitat av Tido Vis innlegg
Ja, når jeg tenker over det så er det 2 år siden jeg fikk kysse syken, så har vært erklært frisk av legen min i over 1,5 år.
Har ikke slitt med dette siden det.
Vis hele sitatet...
Da har du ingenting i det hele tatt å bekymre deg over
Sitat av Tido Vis innlegg
Ja, når jeg tenker over det så er det 2 år siden jeg fikk kysse syken, så har vært erklært frisk av legen min i over 1,5 år.
Har ikke slitt med dette siden det.
Vis hele sitatet...
Da de fleste som er 18-19 år har eller har hatt kyssesyken, så tviler jeg på at dette er veldig sentralt på sesjon, hvis ikke det er veldig alvorlig i det du skal inn i tjenesten. Dette eller at det viser seg å ha blitt en kronsisk sykdom, som kyssesyken faktisk kan bli.

Når du har vært frisk i et og et halvt år, så kan man jo ikke forvente at dette skal ha noe å si. En kompis som jeg var med på sesjon i går, sa bare at han hadde slatters, så fikk han fritak.
Jeg gikk ned et par hakk fra 9 til 7 på fysikk, bare ved å si at jeg forstuer foten veldig lett, noe som ikke er helt sant. Så mulighetene er mange for å slippe. Jeg slapp ikke tho.
Hehe, ja, har hørt mange dårlige unnskyldninger fra venner som slapp.
Men jeg vil inn, så derfor jeg lurte
Takk for alle svar alle sammen!