Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2861
Hei, fant ut jeg skulle lage en liten guide om dette, siden de jeg fant, enten hadde utdaterte linker/programmer som ikke fungerte, eller var dårlig forklart.

Programmer:

FreeCap (oppfølgeren til SocksCap)(http://www.freecap.ru/eng/?p=download)
Your Freedom (www.your-freedom.net)

1) Først og fremst, lag deg en bruker på Your-freedom.net, last ned og installer programmet. (Det er mulig siden er blokkert hvis du sitter på skolens eller bedriftens nettverk, bruk da en proxy, f.eks. www.turbon.info)


2) Last ned den nyeste versjonen av FreeCap (jeg valgte å laste ned .ZIP versjonen, siden jeg har hatt litt problemer med .exe filen (markert med "No installer, ZIP archive))

3) Installer (eller kopier filene fra .ZIP filen) begge programmene, det kan lønne seg å ha en felles mappe til dem, f.eks. "FreeCap & Your Freedom" og så to mapper i den med programmene, for ryddighets skyld.

4) Konfigurere Your Freedom: Når du starter Your Freedom første gang, kommer det opp en beskjed: "Please select your language", velg det som passer deg, "English (UK)" f.eks.

Når du har valgt det, kommer det opp to "bokser", den ene er Your Freedom, den andre er konfigureringen. Skriv inn brukernavnet og passordet du registrerte på your-freedom.net, og trykk next, trykk next til du kommer til "Looking for freedom servers". Vent så til programmet er ferdig med å søke. Nå skulle det komme opp en liste over servere, velg den som passer deg best, en UK eller DE server med høyest mulig "Preference" (markert som "Pref" i tabellen, nr. 4 fra venstre).

Trykk på den serveren, og velg så next.

Gratulerer, Your Freedom er nå klar til bruk.

5) Konfigurere FreeCap:

Åpne "Freecap" (Freecap launcher) fra den mappen du installerte/kopierte FreeCap til. Trykk så på "File" og deretter settings fra dropdown menyen.

Skriv 127.0.0.1 i Default Proxy, velg SOCKS v5, og skriv 1080 i Port, trykk på "Apply".

Gå så til Proxy Chain i menyen til venstre, og velg din konfigurasjon (kan hende at den er merket allerede, det skal stå 127.0.0.1:1080 under "Host" på den du skal krysse av på). Trykk "Apply"

Gå så til "Program" i menyen til venstre, og trykk av "Use advanced hooking technic (for ASProtect'ed programs), slik at den ikke lenger er krysset av. Velg "Local" under DNS name resolving.

Trykk "Apply" og deretter "OK"

6) Starte spillet: Fyr opp Your Freedom, og trykk "Start Connection".
Start deretter FreeCap, og trykk på "File" -> "New Application".
Trykk på "Browse..." ved "Program path", let opp og velg WoW.exe (PS: IKKE Launcher.exe, den fungerer ikke alltid). Skriv inn ønsket Profilnavn under "Profile name", eller bruk det som kommer opp, ett fett. Trykk så "OK", velg ikonet som kommer opp i FreeCap rubrikken (hvis du har valgt wow.exe, vil det være WoW ikonet) og trykk enter eller den grønne firkanten som ser ut som en "Play" knapp.

7) Logg inn og enjoy
Sist endret av ROFLCOPTER; 29. september 2009 kl. 14:48.
Nice guide, jeg trenger den ikke. Men vet folk har mast om dette før.

KP
Hva med programmer som har ørten .exe'er? Hvordan vet man hvilken som trenger internett? Og hvordan starter man programmet når .exe'en ikke kan startes uten launcher?
Sist endret av Grix; 29. september 2009 kl. 19:39.
Hva med programmer som har ørten .exe'er? Hvordan vet man hvilken som trenger internett? Og hvordan starter man programmet når .exe'en ikke kan startes uten launcher?
Vis hele sitatet...
Hvis det er en snarvei, er det enkelt nok. Bare høyreklikk på snarveien, velg "Egenskaper" og se hva som står under "Mål", der vil du se hvilken fil den kjører.

Dessuten sa jeg ikke at det ikke fungerer, men hvis du bruker Launcher til WoW fungerer det ikke alltid. Jeg har derimot ikke prøvd noen andre spill med dette. Kan godt hende at det spillet du tenker på, fungerer med launcheren sin.
Bare en måte å finne det ut på, prøv
har du vært innpå wow og spilt og? husker eg prøvde dette for et årsiden. jeg fikk logget inn til real list, men den hang seg opp på "connecting to server" som er før character listen.
Har spilt på skolen ved å bruke det oppsettet jeg skrev ned ja Måtte prøve meg litt fram, siden FreeCap var litt vanskeligere enn SocksCap å bruke når jeg ikke visste hva som var hva :P Logget inn, fikk group til Brewfest bossen, gikk ferdig og logget ut

EDIT: Hvis du blir stuck på "connecting to server", kan du prøve Blizzard's "fikser-alt-mulig-løsning", slett cache og wtf ;D Er det svaret jeg får hver gang jeg spør en GM om en bug...
Sist endret av ROFLCOPTER; 1. oktober 2009 kl. 15:39.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitter på HiST sitt nett og prøver å få game HoN, men denna løsningen fungerer ikke. Noen andre som har samme problem, eller noen som har en løsning på problemet?

Your-freedom fungerer helt fint, problemet ligger kanskje hos freecap...
Sist endret av n1ce; 14. mars 2011 kl. 13:03.
Anbefaler ikke å prøve å spille der du spiller med lagkamerater med dette. Da ødelegger du for laget. Du får max 64 KB/s med stand YF bruker.

Koster ikke mye for 4MB/S carnets, som jeg har, send meg en PM hvis noen vil ha, kan gi ut 3-4 hvis du har en god grunn xD
▼ ... mange måneder senere ... ▼
mulig å få dette til å funke med battlefield 3 også?
det starter jo ifra nettleseren så jeg får d ikke til å funke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hm, det fungerer ikke med Diablo 3..
Noen som har noen idèer? :P
Finnes det lignande metodar til mac?