Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 794
Hei,
Jeg har en server maskin med virus.
Selvfølgelig har skjermkabel/kort tatt kvelden nå.
Hvordan er det og bare koble en nettverkskabel fra maskin til maskin uten å bruke router?
Hvordan finner jeg ut ip-adressen til maskinen?
du må ha krysset kabel. pc'ene må settes opp med statisk ip adresse, og dette er vanskelig å gjøre uten skjerm
Hvorfor krysset kabel?
Går jo an å sette i skjermkortet du har nå i serveren, for så å sjekke hva ipen er, sikker på at du ikke kan koble den til routeren? Er litt enklere da

Er det Linux du bruker så er det ihvertfall ifconfig /all for å finne ipen, ihvertfall på ubuntu
Hvis skjermkortet har tatt kvelden er det vel usannsynlig at PC-en booter inn i windows uansett.

Dersom du ikke har en router må du nesten sette opp en DHCP-server på den andre PC-en, da får den iallefall IP. Å komme inn på den blir værre. Hvis firewallen er av kan du kjøre pushvnc for å legge inn VNC. Hvis ikke er det kanskje lettere å bare skru ut disken og sette i den andre maskina.
Har ikke noe skjermkort å sette i serveren, den jeg bruker nå er bærbar.
Kan ikke bruke routeren siden den blokkerer serveren ettersom det har et virus som vil ut på nettet.
Bruker windows server 2003 siden det ble det letteste for meg og jeg ikke har noe spillserver på den uansett
Har du ikke statisk IP på serveren? Du kan bruke en TP mellom server og bærbar og kjøre opp en DHCP-server på den bærbare. Tftpd er visstnok grei til windows. Så sjekker du bare etter leasen på serveren.
Rakk ikke å ordne statisk IP på serveren før den fikk virus (skulle til mamma og det var dumt å la serveren stå på før den fikk anti-virus).
Prøver programmet du foreslå nå

programmet fungerer ikke...
Sist endret av throwaway72; 3. desember 2008 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Og du konkluderte med at programmet ikke fungerer etter 2 minutter? Hva med å prøve å pinge adresser og se om du støter på serveren din. Begyn med 192.168.1.100 og så videre...
prøve å pinge over 200 adresser?
Må fins en annen bedre måte.
og serveren prøver å få kontakt med nettet med en gang den er påslått, derfor jeg konkluderer med at det ikke funker etter 2 minutter

Hvor går jeg for å slå av brannmuren på en 3COM med:

General Information
3C number 3CRWE554G72
Software version V1.02.13
Boot loader version V1.00.00
Wireless version V1.0.0.0
Hardware version R01A
Sist endret av throwaway72; 3. desember 2008 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Altså, etter 10 år tror jeg kanskje utviklerne hadde sluttet å gi ut nye versjoner dersom programmet ikke fungerte. Men, du må konfigurere DHCP-delen, så booter du serveren og ser etter lease på tftpd. Kanskje også en ide å slå av routeren mens du gjør dette så ikke DHCPen på den "kommer i veien".

Ang. router, andre treff.
Sist endret av newsflash; 3. desember 2008 kl. 22:00.
Når dette står i loggen, regner jeg med det er den lokale maskinen?

2008/12/03 22:56:25 : Blocked access attempt from 192.168.4.121
2008/12/03 23:13:55 : Blocked access attempt from 195.128.174.117