Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 892
hei. Jeg oppdaterte min ubuntu 7.10 til hardy heroin. Da jeg hadde igjen ca. 6 min av installeringen hengte det seg. Det sto slik et døgn før jeg restartet.

Da jeg skrudde på maskina og skulle logge inn var oppløsninga fucka med slik at jeg nesten ikke så innlogginga. Da, når jeg hadde skrevet inn username og pass ble skjermen bare lyse blå og ville ikke gå lenger. Jeg klarte å røre på musa, det var alt.

Noen som vet hvordan jeg kan rette opp dette slik at jeg får 7.10 tilbake eller slik at hardy heroin fungerer som det skal ? Jeg er mildt sagt fortvilet ....
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, kommer du deg i konsollet iallefall burde du kunne fullføre det ved å kjøre "sudo apt-get dist-upgrade" (som er en veldig mer praktisk måte å oppgradere distroen på synes jeg).

Ellers kan det hende at du nå har installert noen helt andre skjermkortdrivere eller xorg.conf filer enn det som orginalt var, derfor må du inn via konsoll og kjøre en helsesjekk.
fEsk's Avatar
Trådstarter
i konsollen? Jeg kommer meg ikke lenger enn til at jeg kan logge inn.
Etter dette skjer det ingenting...
Tast Ctrl-Alt-F1 når du har kommet til login-vinduet, da skal du komme til et kommandovindu. Prøv å kjøre "sudo apt-get dist-upgrade" for å oppdatere ubuntu. Forhåpentligvis vil oppdateringen gå bra da.
På 6 minutter igjen går den vel bare gjennom konfig-filer og slikt tror jeg. Sjekk hva som skjer når du prøver å kjøre dpkg --configure -a
fEsk's Avatar
Trådstarter
Ctrl+Alt+F1 funket ikke noe særlig. Kom bare til en tekstbasert innlogging.
Noen andre ??
Sitat av fEsk
Ctrl+Alt+F1 funket ikke noe særlig. Kom bare til en tekstbasert innlogging.
Noen andre ??
Vis hele sitatet...
Det var jo hele poenget.
Logg inn der og skriv det som er nevnt tidligere i tråden.
Men det er tekstbasert inlogging du vil inn på!

Logg deg inn der og så skriver du sudo apt-get dist-upgrade...

edit:
Damn you Goophy!
Sist endret av Halalgeir; 28. august 2008 kl. 17:01.
fEsk's Avatar
Trådstarter
ja ok.
nå når jeg skrev" sudo apt-get dist-upgrade" fikk jeg beskjed om å utføre "dpkg --configure -a" manuelt så skrev det inn og noe begynte å skje. Så kom det til at hele greiene stopper på "Generating locals...", noe jeg husker det stoppet på sist også når jeg tenker meg om.

Help Please ?
Ser ut som det er en ganske kjent bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+s...es/+bug/249340
Hvis du trykker ctrl+alt+f2 etter at du starter dpkg --configure -a og skriver sudo killall locale-gen burde den kjøre ferdig.
fEsk's Avatar
Trådstarter
takkTAKK!
fikk det til nå =) men skal jeg installere ntp.conf eller skal jeg la den gamle være installert ??
beklager maset..
Vet ikke om du har funnet ut av det, men du kommer til å få spørsmål om mange sånne conf filer, jeg pleier som regel å erstatte med mindre jeg vet at jeg har redigert fila som med smb.conf og slikt. Men, vet ærlig talt ikke hva best practice er. Det er vel også mulig å få den til å vise forskjellen mellom de to tror jeg.