Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 8173
Heisann. For noen år siden var jeg dum nok til å melde meg inn i FPU. Det skal jo bare 2 tastetrykk til for å bli medlem.

Men jeg har nå ombestemt meg. Jeg er ikke for politikken dems. Jeg har vært på FPU sidene og alt, og det er ingen "melde seg ut" seksjon der. Jeg får regninger på 150,- kr per måned elns fordi jeg er medlem. Jeg må ut, fort. Jeg har prøvd å kontakte en som styrer FPU her i fylket, men han svarte meg ikke da jeg skulle melde meg ut. FOR NOE PISS! Hjelp meg!
http://www.google.com/search?sclient...PU&btnG=Search

Første posten er jo fra et forum med en type som stiller nøyaktig samme spørsmål som deg, og han er fra hønefoss han også. Sjekk andre posten der, tror typen som har skrivi den er skikkelig intelligent.
aidem's Avatar
Trådstarter
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
http://www.google.com/search?sclient...PU&btnG=Search

Første posten er jo fra et forum med en type som stiller nøyaktig samme spørsmål som deg, og han er fra hønefoss han også. Sjekk andre posten der, tror typen som har skrivi den er skikkelig intelligent.
Vis hele sitatet...
Første posten er meg. Andre posten gir ikke noe svar på hvordan å melde seg ut.
Gi skriftlig beskjed til lederen at du herved vil melde deg ut?
Send en email til generalsekretæren og nekt å betal! For noe piss!!
Bare å slutte å betale det. Raskeste vei ut vil jeg tro.
aidem's Avatar
Trådstarter
Jeg har sendt brev til formann. INGEN SVAR! Dette er noen månder siden. Jeg sluttet å betale regninger, men fikk purring på purring. I redsel for at de skal gjøre inkasso krav av dette, så har eg betalt.
Prøvd å ringe dem? Her har du ett nr: 23 13 54 44
Det er til hovedkontoret, men de kan sikkert hjelp dem. Om ikke annet kan de sette deg over til den du må snakke med.
aidem's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Prøvd å ringe dem? Her har du ett nr: 23 13 54 44
Det er til hovedkontoret, men de kan sikkert hjelp dem. Om ikke annet kan de sette deg over til den du må snakke med.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å ringt det nummeret flere ganger over flere dager.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Gå til avisene?
Sitat av Dice Vis innlegg
Bare å slutte å betale det. Raskeste vei ut vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Mulig det er en rask vei ut.. Men er også mulig det ender med inkasso krav osv?
Sist endret av Naturgrønn; 3. april 2011 kl. 18:30.
aidem's Avatar
Trådstarter
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Gå til avisene?
Vis hele sitatet...
KP. Jo, det vurderer jeg sterkt å gjøre nå.
Ta det til retten, vis alle epostene, loggene på at du har ringt.

Få erstattning og et saftig avisoppslag, for å sverte de uproffesjonelle frperne.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
http://www.google.com/search?sclient...PU&btnG=Search

Første posten er jo fra et forum med en type som stiller nøyaktig samme spørsmål som deg, og han er fra hønefoss han også. Sjekk andre posten der, tror typen som har skrivi den er skikkelig intelligent.
Vis hele sitatet...
Det virker ikke sånn. Ta det opp med ledelsen.
Ring til hovedkontoret, det er stortsett kun de som kan hjelpe deg i en slik sak.
Ring avisen du!
Send en mail til dem hvor du skriver at du melder deg ut. Får du noen regninger etter det er det bare å la dem gå til inkasso. Da er det bare å henvise til mailen og kravet blir sletta.
Er det bare jeg som sitter med følelsen av at detter så typisk FrP? Hehe, for min del må du gjerne gå til avisen. Kan ikke nekte for at jeg har godtet meg litt i det siste over alt oppstyre rundt partiet
Sitat av aidem Vis innlegg
...Jeg får regninger på 150,- kr per måned elns fordi jeg er medlem.
...
Vis hele sitatet...
Det står oppgitt på sidene til FPU at kontingenten er kr 50 per år. Det er et lite stykke fra det til 150 kroner pr måned, som du oppgir.

Uansett, send en mail til lederen i ditt fylkeslag hvor du opplyser om at du melder deg ut. Send kopi til sentralstyret. Så er du helt trygg.

Verre er det ikke. Akkurat samme fremgangsmåte som om du hadde vært medlem av Sosialistisk Ungdom. Eller en bokklubb.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Dice Vis innlegg
Bare å slutte å betale det. Raskeste vei ut vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Mja nei, det er nok raskeste vei til inkassokrav du tenker på.

Hvor vanskelig kan det være å plukke opp en telefon?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Herrefred, gutter. Man kan da ikke sende en ubetalt medlemskontigent til inkasso?
Sitat av thomasf Vis innlegg
Mja nei, det er nok raskeste vei til inkassokrav du tenker på.

Hvor vanskelig kan det være å plukke opp en telefon?
Vis hele sitatet...
Mja, nei.
Som bomberman sier, det er et medlemskontigent, hvor man får alt ved å være medlem, og taper alt ved å ikke betale.

Jeg har selv avbrutt 3 forhold slik, gjeldende blandt annet treningssenteravtale og hostavtale. Dessuten, man får ikke betalingsanmerkning ved første brev ifra inkassobyrå, så skulle det komme så er det jo bare å betale da.
Det er ikke noe farlig å ikke betale medlemskontigenten.
50,- er standard i FpU, men noen lag har valgt en større sum.

Sender du e-post om utmelding med navn og medlemsnummer til formann i ditt lokallag, eller fylkesformann så skal det være nok.

Om du da fortsatt mottar kontigenten kan det være greit å ringe som en påminnelse.

Uansett, du vil ikke kunne få noe inkasso.
Hei Aidem,

Det er beklagelig hvis du ikke har fått svar på din utmelding. For ordens skyld så er kontingenten i FpU på kr 50,-. Hvis en er medlem i FpU og FrP får en medlemsskap i begge organisasjoner til en rabattert pris på totalt kr 150,- per år. Det kan hende du får flere fakturaer på grunn av at du ikke har betalt den første. Vi sender ikke ut inkasso, da medlemsskap er frivillig. Betaler en ikke blir en meldt ut etter en gitt tid. Det er ingenting i våre fakturaer som gir noe inntrykk av at vi sender ubetalte kontingenter til inkasso.

Send meg gjerne en e-post på hvis du vil sende en konkret utmelding.

Morten Myksvoll,
2. nestformann i FpU
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Husker jeg meldte en kompis inn i FpU, det var morsomt når foreldrene tok av fly. Enda morsommere var det han skulle melde seg inn i SU etterpå. Anbefales ikke dog, egentlig en spøk som kan komme hardt tilbake.
Jeg sluttet å betale, fikk ikke purring. De bare ringte og spurte noen ganger hvorfor jeg ikke betalte. Tror denne tråden er løgn