Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3094
Kjøpte en Dreambox 800 HD klone fra kina.
Funker bra den, men det er en liten vifte på ca 3x3 cm, og ca 0,6 cm høy i den, og denne er det tydligvis noe slark i, så den bråker når den får opp turtallet.

Høres ut som om selve viften kommer borti en ledning, men har sjekket, og det gjør den ikke.

Tenkte derfor å kjøpe kjøpe ny vifte, men finner rett og slett ikke noen som selger slike små vifter. Kan ikke være noe særlig større heller, da det er ganske trangt der (spesiellt i høyden).

Noen her inne som vet hvor jeg kan kjøpe slike små vifter ?
du kan ikke kjøpe en større, Prøve og modde litt til og prøve og gjøre det minst mulig synlig ?
Les tråden.

Han vil ikke ha en som er større.
Elfa.

Elfa-linken peker på en 5V utgave. De har den som 12V også.

eBay...
Sist endret av capidog; 1. desember 2010 kl. 19:21. Grunn: Presisering Elfa.
Takker så masse for de linkene. Ser ut til å være akkurat det jeg trenger. Må bare kontrollmåle litt.
Skjønner ikke hvordan jeg ikke har funnet dem selv. Vært inne på Elfa flere ganger, og mener at jeg også var inne på Microplex.
Sitat av cazber Vis innlegg
...
Skjønner ikke hvordan jeg ikke har funnet dem selv. Vært inne på Elfa flere ganger,
...
Vis hele sitatet...
Elfa er ikke akkurat intuitivt:

Elektroteknikk > Innkapslinger / Vifter / Varmeelementer > Vifter > Axialfläktar

Som å høre Skavland på TV.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av capidog Vis innlegg
Elfa er ikke akkurat intuitivt:

Elektroteknikk > Innkapslinger / Vifter / Varmeelementer > Vifter > Axialfläktar

Som å høre Skavland på TV.
Vis hele sitatet...
Hirr, nei, dei har sin eigen sære tankegang. Når eg dilla med elektronikk daglig var det veldig logisk, men no slit eg brått med å finne ting Trur dei kunne trengt eit kurs i brukergrensesnitt
Sitat av slashdot Vis innlegg
Når eg dilla med elektronikk daglig var det veldig logisk, men no slit eg brått med å finne ting
Vis hele sitatet...
Vel, jeg vet ikke hvor logisk det kan bli at gjennomhullsmotstander ligger under kategorien "SMD og overflatemonterte motstander".
Sitat av capidog Vis innlegg
Elfa er ikke akkurat intuitivt:

Elektroteknikk > Innkapslinger / Vifter / Varmeelementer > Vifter > Axialfläktar

Som å høre Skavland på TV.
Vis hele sitatet...
He he. Når jeg nå ser hvor de ligger, så skjønner jeg hvorfor jeg ikke har funnet dem på mine tidligere besøk hos Elfa