Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1168
Hei.

Har et litt snedig problem jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med.
Jeg har en jobb hvor vi er mange som bruker en datamaskin. Denne datamaskinen er kun ment som et arbeidsverktøy hvor man skal sjekke mail og skrive på, ikke surfing etc. Det jeg vet er at det er mange som til tross for dette sitter i arbeidstiden og gjør alt annet enn det de egentlig skal på jobb fordi de surfer. om våre oppdragsgivere finner ut av dette kan det få store konsekvenser.

Så det jeg har lett etter er da et program jeg kan legge inn på pcen som overvåker hvilke nettsider som blir besøkt fra denne maskinen, og at programmet sender loggen til en oppgitt emailadresse så jeg har mulighet til å gå inn og sjekke hva de som har vært på jobb har foretatt seg.

Jeg har funnet en den key loggere som har samme funksjonene og som kan sende rapport til mail, men jeg kan ikke bruke en keylogger ettersom jeg da vil få tilgang på prite passord etc. Som sagt så er det bare hvilke nettsider som er besøkt som er det interesante her.

Det er forøvrig en PC som kjører windows XP og bruker Firefox.

Håper noen som vet om et sånt program kan hjelpe meg.
Firefox lagrer dette i %appdata%\Mozilla\FireFox\Profiles\*\places.sqlite

for å lese ut info fra denne kan du ta en titt her: https://blogs.sans.org/computer-fore...ics-using-f3e/

Så du kan jo f.eks scheduele en bat fil som dumper all info fra den filen til en txt fil ved midnatt og laster den opp en plass?

edit: prøvde nettopp programmet.

How to:
* Finn places.sqlite fra profil folderen i %appdata%
* Kopier denne til samme folder som Firefox forensics programmet
* Kjør FirefoxForensics, Velg "Browser history to html report" eller noe i den dur

Resultatet:
http://i50.tinypic.com/mcvrkm.jpg
Sist endret av Nenzo; 7. januar 2010 kl. 14:38.
Er det ikke ulovlig å overvåke arbiedstakerne sine på den måten? Da ville jeg heller satt opp en proxy som blokker alt, men har exeptions for de tingene som trengs til jobben.
ElroY's Avatar
Trådstarter
Takk skaldu ha nenzo, men det der ble litt vel avansert for meg desverre.

djxfade: Alle brukere at maskinen kommer til å bli nformert om at nettrafikken på denne er overvåket.....
Sitat av djxfade Vis innlegg
Er det ikke ulovlig å overvåke arbiedstakerne sine på den måten? Da ville jeg heller satt opp en proxy som blokker alt, men har exeptions for de tingene som trengs til jobben.
Vis hele sitatet...
Det er lovlig å logge at maskinen blir brukt til å besøke sider, men ikke HVEM som besøker siden, eller logge brukernavn/passord med intensjon om å logge det. Det er dog regnet som folkeskikk å opplyse om at slikt foregår.
Nenzo: Vil det programmet finne relevant info, selv om brukerne har sletta historikken/loggen? Hvis ikke hadde det jo bare vært å sett på historikken fra selve Firefox.
Sitat av pyramide Vis innlegg
Nenzo: Vil det programmet finne relevant info, selv om brukerne har sletta historikken/loggen? Hvis ikke hadde det jo bare vært å sett på historikken fra selve Firefox.
Vis hele sitatet...
Selvsagt ikke, denne baserer jo seg på history loggen direkte fra firefox. Da må du i tilfelle lage en snippet som sjekker om fila er modifisert hvert minutt-ish og kjøre actions deretter. Ellers tror jeg du finner lite med URL loggers. Jeg har selv ikke hørt om noe program som gjør dene jobben (utenom de fantastiske trojan pakkene som inneholder alt annet dritt også.) Forøvrig finnes det Private mode i nyere firefox som gjør at den ikke logger en dritt.

Mitt beste tips er rett og slett er å logge det på gateway\proxy nivå.
ElroY's Avatar
Trådstarter
Sitat av pyramide Vis innlegg
Nenzo: Vil det programmet finne relevant info, selv om brukerne har sletta historikken/loggen? Hvis ikke hadde det jo bare vært å sett på historikken fra selve Firefox.
Vis hele sitatet...
Problemet er at folk vet hvordan man sletter loggen i Firefox, er derfor jeg trenger et program som kan sjekke dette for meg.

Jeg er ikke interesert i en key logger eller noe i den dur akkurat fordi det logger da personlige passord etc. som sagt kun hva som har blitt besøkt av internettsider på pcen.....

Nenzo: Har ikke tilgang på gateway\proxy nivå på dette stedet,s å det er derfor jeg er ute etter en lokal logger.....
Hva med en keylogger med filter? Som logger kun ting med "www*, http*" frem til neste Return key er pressed eller noe? Det er kanskje mulig å få tak i. Prøv å google keylogger filter eller noe sånt
hvorfor sier ikke folk som det er da, kjør på med arp spoffing så ting kommer til din pc.
trenger du trenger er cain for arp spoffing. så last ned en radom.
så leech http://www.effetech.com/ og have funn :-)
finner MASSE youtube video på det.
Sitat av ranvik Vis innlegg
hvorfor sier ikke folk som det er da, kjør på med arp spoffing så ting kommer til din pc.
trenger du trenger er cain for arp spoffing. så last ned en radom.
så leech http://www.effetech.com/ og have funn :-)
finner MASSE youtube video på det.
Vis hele sitatet...
Dette krever at han er koblet på samme switch som PC'en..(no?) :-)