Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4810
Slo en fyr på fylla og han har anmeldt meg. Hørte at han fikk ett blått øye. Til mitt forsvar så skulle jeg slå kompissen hans men var litt for full og traff uheldigvis han ande i øyet. Saken er nå anmeldt og lurer på hvor stor bot jeg kan forvente..? Og ett spørsmål til, kan jeg komme inn i militæret når saken er betalt og glemt?
Hvis det er snakk om selvforsvar så er det jo ikke noe problem, da traff du jo han andre med et uhell, men du skulle forsvare deg, skjønner?
Hvis ikke kan du jo prøve å ta kontakt med han du slo og prøve å ordne ut en løsning. evt. konfliktrådet.
Vet ikke om millitæret
Forsvaret skal ikke være noe problem.
Bare ikke lyv om rullebladet ditt, det får de tak i uansett.
Det var nok ikke selvforsvar...
Sitat av Tom10000my Vis innlegg
Hvis det er snakk om selvforsvar så er det jo ikke noe problem, da traff du jo han andre med et uhell, men du skulle forsvare deg, skjønner?
Vis hele sitatet...
Det er utrolig sjeldent at du faktisk får gjennomslag for selvforsvarspåstander.
Sitat av JacktheTard Vis innlegg
Det var nok ikke selvforsvar...
Vis hele sitatet...
Det er ingen unnskylding at du skulle prøve å treffe kameraten hans. Sjekk de lokale politivedtektene for bøtesatser.
Det er vel bedre å godsnakke med vedkommende, og muligens betale litt cash?

If you can't beat him, bribe him!
pyramide: Lett litt nå men finner ikke de lokale politivedtektene for bøtesatser

prenix: Om boten blir på foreksempel 5k, går ikke pengene til han da?
Dette kan kanskje fungere som en pekepinn. Evt. pekepinner:

Bot1
Bot 2
jeg er fucked :P
Sitat av JacktheTard Vis innlegg
prenix: Om boten blir på foreksempel 5k, går ikke pengene til han da?
Vis hele sitatet...
Det er et godt spørsmål, og noe jeg er ganske usikker på, men jeg regner med andre kommer med et konkret svar. Dette kan ta noe tid, så hvis du tilbyr han en mindre sum, som han kan få umiddelbart, er jo dette et mye mer fristendes tilbud.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Det er et godt spørsmål, og noe jeg er ganske usikker på, men jeg regner med andre kommer med et konkret svar. Dette kan ta noe tid, så hvis du tilbyr han en mindre sum, som han kan få umiddelbart, er jo dette et mye mer fristendes tilbud.
Vis hele sitatet...
kan jeg ikke tenke meg til, boten går til staten.
om han ønsker å få erstatning for noe, må han gjøre dette spesifikt såvidt jeg har forstått.
Du kan jo prøve å få han til å godta en mindre sum for så å trekke anmeldelsen, fordi så vidt jeg vet så får han ikke noe av det du betaler til staten. (Om dette er lovlig vet jeg ikke)
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Du kan jo prøve å få han til å godta en mindre sum for så å trekke anmeldelsen, fordi så vidt jeg vet så får han ikke noe av det du betaler til staten. (Om dette er lovlig vet jeg ikke)
Vis hele sitatet...
jeg ser for meg at dette vil være det samme som konfliktrådet, uten, konfliktrådet, da formålet med konfliktrådet er å komme frem til en løsning som er å foretrekke for begge parter
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Dette kan kanskje fungere som en pekepinn. Evt. pekepinner:

Bot1
Bot 2
Vis hele sitatet...
Bot1 der ble han som slo tatt med purken til stasjonen pluss han som ble slått ble sendt med ambulanse til legevakta.
Her har både politi, ambulanse og legevakt vært involvert noe som øker boten ganske dramatisk.

Og han i bot2 var 40 år og slo ei jente..
Når man er 40 år og slår ei jente da får man en bot som svir litt, dette fordi man burde ha litt vett i hode når man har levd så mange år.

Boten er jo til fordi at man skal få en smekk over fingrene at man gjør noe galt sånn man ikke skal gjøre det igjen.

Vist du vil slippe litt billigere unna, vis skyldfølese og anger. Dette fordi da trur politiet at du har allerede har fått en smekk over fingrene.
Fyren som slo meg i fylla for nesten 1år siden fikk 3600kr i bot og det var en mild straff sa politiet fordi de ikke ville gjøre noe mer ut av det. Ellers pleier straffen å være bot pluss en merknad på ''rulleblad''. Har man vert anmeldt for lignende før kan man også få samfunnstjeneste.
Takker for svar folkens, krysser fingrene på at boten ikke blir for høy og ingen prikk på mitt sålang prikkfrie rulleblad
Sitat av JacktheTard Vis innlegg
Takker for svar folkens, krysser fingrene på at boten ikke blir for høy og ingen prikk på mitt sålang prikkfrie rulleblad
Vis hele sitatet...
Jeg slo en fyr på fylla for litt over to år siden, et slag. Jeg fikk 30 dager ubetinget fengsel, men ingen bot. Så lenge det er uprovosert vold kan du stå opp mot 120 dager og opp til 10000 i bot(ekke helt sikker på det botsystemet men tror det er noe sånt), men de fleste slipper unna med 3600 i bot. Men dersom det blir rettsak så vis anger og skyldfølelse hvis du klarer det, det var derfor jeg bare fikk det jeg fikk. Og for all del, ikke nekt for noe med mindre det ikke har skjedd Lykke til:P
Sitat av JacktheTard Vis innlegg
Slo en fyr på fylla og han har anmeldt meg. Hørte at han fikk ett blått øye. Til mitt forsvar så skulle jeg slå kompissen hans men var litt for full og traff uheldigvis han ande i øyet. Saken er nå anmeldt og lurer på hvor stor bot jeg kan forvente..? Og ett spørsmål til, kan jeg komme inn i militæret når saken er betalt og glemt?
Vis hele sitatet...
Legemsbeskadigelse eller legemsfornærmelse?

Beskadigelse har for de jeg kjenner som regel endt med ubetinget fengsel. Men det har forsåvidt også vært litt drøyere enn blått øye (hjernerystelse/små kutt o.l).

Fornærmelse blir endel tusenlapper som regel.
Håper trådstarter får høyest mulig bot. Idioter som slår andre og oppfordrer til kamp er et tydelig tegn på at vedkommede er psykisk syk. Fylla er ikke noen unnskylding, hvorfor slå noen uansett i fylla? Det er jo tydeligvis noe du tenner på/drømmer om i edru tilstand og gjør det til virkelighet når du blir full og mer modig. Ergo, galskapen din slippes fritt når du drikker.

Møter nesten hver helg på byen en gjeng på 4-7 stk med 20-åringer som plutselig stopper deg på gata og begynner og skal finne grunn for å banke deg. Komplett idiotisk og tydelig at folk vil "prøve" ut musklene de har opparbeidet iløpet av årene, og forøvrig kanskje teste de nye Ta Kwon Do grepene sine på noen helt uskyldige randoms.

Litt off-topic, men følte bare for å si det.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Håper trådstarter får høyest mulig bot. Idioter som slår andre og oppfordrer til kamp er et tydelig tegn på at vedkommede er psykisk syk. Fylla er ikke noen unnskylding, hvorfor slå noen uansett i fylla? Det er jo tydeligvis noe du tenner på/drømmer om i edru tilstand og gjør det til virkelighet når du blir full og mer modig. Ergo, galskapen din slippes fritt når du drikker.

Møter nesten hver helg på byen en gjeng på 4-7 stk med 20-åringer som plutselig stopper deg på gata og begynner og skal finne grunn for å banke deg. Komplett idiotisk og tydelig at folk vil "prøve" ut musklene de har opparbeidet iløpet av årene, og forøvrig kanskje teste de nye Ta Kwon Do grepene sine på noen helt uskyldige randoms.

Litt off-topic, men følte bare for å si det.
Vis hele sitatet...
Tydelig at du har de samme "psykisk" syke egenskapene og drømmer om å hevde deg i det virkelige liv som alle andre, men du er blitt offeret.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det er utrolig sjeldent at du faktisk får gjennomslag for selvforsvarspåstander.
Vis hele sitatet...
Seconded, selv om loven sier at du har krav på å ikke bli sanksjonert ved bruk av vold under selvforsvar. Baserer norsk rettshistorie seg mye på at en egentlig lever i en pasifistisk verden og aldri bruker vold. Når en though gjør det skal en straffes.
Sitat av sokrat Vis innlegg
Tydelig at du har de samme "psykisk" syke egenskapene og drømmer om å hevde deg i det virkelige liv som alle andre, men du er blitt offeret.
Vis hele sitatet...
Dette driter nok retten/politiet/whatever i om det bare kommer til ett blått øye. Skal mer til enn noe fyllebråk etter min erfaring. Det er helt vanlig å få kompensasjon for psrykiske skader, men jeg tviler på at noen ser nødvendighet for det for et fylleslagsmål som startet og sluttet med ett slag.
Vet de det?..... at det ikke var selvforsvar
Sist endret av Oransje; 11. januar 2010 kl. 14:00.
Etter det jeg har erfart så gjør ikke politiet EN DRITT med slike saker. Er du så idiot at du slår ned folk på fylla, bør du slutte å drikke. Men du får nok ingen konsekvenser annet enn at du kanskje vi bli spurt om å komme i konfliktråd.

Jeg og en kompis ble slått for uten grunn, av en fyr som har vært maniac på fylla siden han starta å drikke (slo ned 5stk på et juleball, inkludert en vakt). Vi anmeldte det, og det eneste politiet klarte å gjøre, var å ha oss opp i avhør. Så hørte vi ikke noe mer om den saken før ett år (!) etterpå, der de spurte om vi ville inn til konfliktråd. Han idioten som slo oss ned, ødela også smykker til over 1000,-. Konsekvensen han idioten fikk, var litt tilsnakk fra politiet, og han er fortsatt ute på fylla og slår ned folk. Kjenner jeg blir forbanna bare når jeg skrev det her....
Du kan vel vente deg en fin bot mellom 5-10k, eventuelt en rettsak. Kommer helt ann på hvor langt "Anmelder" vil gå og vilket Personskader som førte med dette. Er du heldig blir det kansje bare konfliktrådet..


OT: Ja, er så gøy når kjekkassene på byen møter sin overmann. da var det plutselig ikke like gøy og gå rundt med vennene og yppe til bråk? Merkelig..det der.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
OT: Ja, er så gøy når kjekkassene på byen møter sin overmann. da var det plutselig ikke like gøy og gå rundt med vennene og yppe til bråk? Merkelig..det der.
Vis hele sitatet...
Hehe. sant sant.. Før eller siden får man seg en trøkk Hvis man er ute på byen for andre grunner enn å ha det gøy må man regne med å få seg en trøkk, noe jeg regner med at folk har litt i bakgodet.. masse folk som har vært ute en vinterdag før spesielt de som er magneter til bråk (tenker da på de som bare er ute for å kose seg, men som bare tiltrekker seg idioter som er ute etter å sloss).

litt mer on topic:
Dette varierer veldig. Noen steder i landet(som indre østland eks) blir sånne saker bare "borte". Mens, andre steder igjen blir det fort en bot, der må du regne med noen tusen. Størrelsen blant mine kompiser som har fått bot har vært fra 3 til 6 tusen. Litt etter hvor grovt det har gått for seg.
Trådstarter, for at det skal bli en mer realistisk vurdering av straff i saken ville det være greit å få høre om du har noe annet snusk på rullebladet ditt.
Jeg blir så ufattelig provosert av disse idiotiske menneskene som slår i fylla, at det går ann. Jeg opplever det stadig vekk også, selv om jeg kommer meg uanna hver gang. Jeg er vel ca 1.70 høy, og derfor skal alle disse forbanna glattskallene gå rundt å kødde med meg fordi jeg er et lett offer. Argh, håper du får en bot som svir på pungen og prikk på rullebladet.
viss du blir slått til selv uten noen spessiel grunn er det vits å anmelde det ? jeg ble slått til for noen helger siden når jeg snakka med en så kom en annen kar bort å slo meg for jeg ikke skulle være der, ingen grunn lissom.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Jeg blir så ufattelig provosert av disse idiotiske menneskene som slår i fylla, at det går ann. Jeg opplever det stadig vekk også, selv om jeg kommer meg uanna hver gang. Jeg er vel ca 1.70 høy, og derfor skal alle disse forbanna glattskallene gå rundt å kødde med meg fordi jeg er et lett offer. Argh, håper du får en bot som svir på pungen og prikk på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Ja, det må jeg si.

Kan ikke huske at jeg har hørt/lest noe om en voldsom forhøyning av statistikken når det er snakk om tildels kortvokste voldsoffer.

Men du er jo veldig heldig som klarer å komme deg unna glattskallene hver eneste gang da.
Sitat av ovskan93 Vis innlegg
viss du blir slått til selv uten noen spessiel grunn er det vits å anmelde det ? jeg ble slått til for noen helger siden når jeg snakka med en så kom en annen kar bort å slo meg for jeg ikke skulle være der, ingen grunn lissom.
Vis hele sitatet...
Hva vil du fram til?
vil politi gjøre noe med det eller er det bare waste av tid å gå til politie med det.
Sitat av ovskan93 Vis innlegg
vil politi gjøre noe med det eller er det bare waste av tid å gå til politie med det.
Vis hele sitatet...
Åja, skjønte det nå
Ja. Det er jo uprovosert vold.