Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1164
Hei, driver og sender hauge vis av sms til noen få folk
og nå sier den ene om det er ulovlig og skal andmelde meg.

derfor lurer jeg om det er lovlig og spamme sms?
Nei det er ikke lov. Hva er det du spammer de med? Reklame?
Sitat av pyramide Vis innlegg
Nei det er ikke lov. Hva er det du spammer de med? Reklame?
Vis hele sitatet...
Hadde vært fint med kilder
Det er allment kjent at det å sende ut elektronisk reklame til folk som ikke har bedt om det er ulovlig.
Når det var valg fikk jeg utallige meldinger fra FRP, så tror det skal være lov å sende reklame / piss på sms. Men kommer jo an på hvordan man definerer spam da.
En kompis av meg som hadde 2000 sms'er gratis i måneden, som brukte sikkert 200 + aav på dem på og sende meldinger i timen hvor det bare sto "Haha". Skulle gjerne trua han med anmeldelse selv, for det er jævlig plagsomt og han hadde nok stoppet da:P
Spørs nok på hva du sender ut, er det reklame er det ikke lov i Norge.

Sakset fra DN.no
"Å sende ut reklame på SMS er forbudt ved lov i hele EU og EØS-området, uten at det ser ut til å stanse de som står bak. "

http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article477424.ece
Kommer jo litt an på da. Markedsføringsloven dekker jo bedrifter, men usikker på om de kan dømme en privatperson ut i fra det som står i markedsføringsloven..

http://www.lovdata.no/all/tl-20090109-002-003.html#15
Det kan evt gå under trakassering.
Sitat av stec0 Vis innlegg
Hei, driver og sender hauge vis av sms til noen få folk
og nå sier den ene om det er ulovlig og skal andmelde meg.

derfor lurer jeg om det er lovlig og spamme sms?
Vis hele sitatet...
Definasjonen på drittunge leser dere i quoten.

stec0, hadde du spammet meg med SMS, hadde jeg anmelt deg for trakkasering.
Sist endret av Spelly; 20. november 2009 kl. 14:16.
Til trådstarter:
Regner med du ikke sender fra din mobiltelefon, men fra ulike nettsider? I så fall er det eneste ulovlige du gjør, å bryte kontrakten mellom deg og tjenesteyter. Er rimelig sikker på at de har spesifisert et eller annet om misbruk i brukervilkårene du har akseptert. Du vil dermed kunne risikere å bli fakturert for SMSene du spammer kompisen din med.

Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Når det var valg fikk jeg utallige meldinger fra FRP, så tror det skal være lov å sende reklame / piss på sms. Men kommer jo an på hvordan man definerer spam da.
Vis hele sitatet...
Når politiske partier og organisasjoner reklamerer, kalles det ikke reklame, men informasjon...