Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3144
Hei, jeg har da planer om å jobbe på oljerigg som elektriker, det jeg lurer på da er om noen har erfaring om å være elektriker på rigg ELLER båt.

Jeg går nå VG2 El-Energi, og tenker å gå videre som lærling i et firma der jeg kan få Gruppe L - Med Maritim, etter 2,5 år så har jeg lyst å ta 1 år i hålogaland kraft, også ta Gruppe H. Når jeg har både Gruppe L og H, så tenker jeg 2 år Teknisk Fagskole for å bli installatør.

Får jeg da en bra jobb på rigg?

Hvordan er erfaringene med å jobbe på rigg (14/28)?

Noen som har noen anelse om hva jeg kan tjene?

Får man lønn den måneden man ikke jobber? de 28 dagene man har fri
Ja du får lønn når du har fri.
For å si det sånn, off-shore = $$$
Sitat av Furyon Vis innlegg

Får jeg da en bra jobb på rigg?

Hvordan er erfaringene med å jobbe på rigg (14/28)?

Noen som har noen anelse om hva jeg kan tjene?

Får man lønn den måneden man ikke jobber? de 28 dagene man har fri
Vis hele sitatet...
Dersom du har H og L fagbrev så stiller du sterkt for å få jobb på plattform.

Som alle arbeidstidordninger så har 14/28 sine fordeler og sine ulemper. Kjenner folk som har hatt nokre få turar offshore, finn ut at det ikkje passar og byrja på land att. Jobbar sjølv 14/28 og ser at det er ein del ting som eg har lyst til å være med på som skjer mens eg på jobb. Men dette er noko kvar enkelt må finne ut av sjølv.

Lønna varierar med kva selskap du jobbar for og etter kor mykje du jobbar. Blir det mykje overtid, ekstradagar og kurs på fritida så aukar sjølvsagt lønna i forhold til å jobbe berre 12 timars dagar og ingenting ekstra.

Dei fleste på plattform får i dag månadslønn, då får ein same lønna kvar månad, einaste ekstra er det som ein har jobba ekstra. Har høyrt om enkelte som framleis får timalønn, då får ein berre betalt for den tida ein har vore på jobb.