Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3286
Enkelt spørsmål.

Kan man trekke forklaringer man har gitt under avhør når som helst?
Når avhøret er ferdig, får man jo lese det igjenom, å da kan man si att "det sa jeg ikke" eller " det stemmer ikke med va jeg sa"

Men har du kommet hjem og begynner og tenkeover hva du har sakt og du angrer på noe du sa, så kan du ringe å si att jeg løy om en ting, men da kan det by på problermer..... hver litt mer spesefikk da?? er det noe du har sakt som du har loft att du ikke skulle si??
når du er kommet hjem fra politiavhør sender du en skriftlig beskjed om at du følte deg presset i avhør og ikke står ved dine forklaringer. Men folkens SLUTT å avgi forklaringer til Politiet uten advokat ved din side. Disse folka er proff på å formulere setninger så du fremstår som skyldig. De vrir og vrenger på alt for å få deg dømt. Det er bare tull å forklare seg for politiet uansett om du er skyldig eller ikke. Eneste unntaket er om du er klokkeklart skyldig og vet de kan bevise det og melder deg selv før arrest eller innkalling. dette kan gi deg 25% strafferabatt.

Ellers ALDRI avgi forklaring.

Sitat av Steff4041 Vis innlegg
Når avhøret er ferdig, får man jo lese det igjenom, å da kan man si att "det sa jeg ikke" eller " det stemmer ikke med va jeg sa"

Men har du kommet hjem og begynner og tenkeover hva du har sakt og du angrer på noe du sa, så kan du ringe å si att jeg løy om en ting, men da kan det by på problermer..... hver litt mer spesefikk da?? er det noe du har sakt som du har loft att du ikke skulle si??
Vis hele sitatet...

Si at du følte deg presset til å avgi feilaktig forklaring. Bruk ikke ord som løy.
▼ ... noen uker senere ... ▼
i avhør forteller man kun: navn, adresse og stilling. deretter venter man på advokaten som kan guide deg videre.

edit: ja og personnummer, glemte det
Sist endret av Seppo; 29. mai 2010 kl. 23:57.
ja de er veldig flinke til å få deg skyldig uansett hva du har sagt. vi skulle lært oss de lure spørsmåle de bruker. det hadde man tjent på i et avhør om man sitter der skyldig i en alvorlig sak når de begynner å vrenge hjernen din alle veier, bare å klare å catche dem:P et feil ord i en setning kan bety buret i mange tillfeller, så det hadde ikke vært så dumt:P
...eventuelt i stedet for å pugge spørsmål og svar så holder du kjeft og venter på advokaten som har utdannelse og erfaring med det.
Sist endret av Kinseek; 30. mai 2010 kl. 12:41.