Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2669
Det er en person som skylder meg nesten 3000 kroner som jeg veldig gjerne kunne hatt. Jeg har ikke flust med penger, så et par-tre tusenlapper gjør en ganske stor forskjell for meg.
Historien er at jeg skulle selge en bil. Det var et greit og gensidig hyggelig salg, men det var midt i den tida at veiavgiften måtte betales så for å gjøre det enklest mulig skrev vi to kontrakter på at han skulle etterbetale veiavgiften til meg. Jeg har den ene og han har den andre kontrakten.

Jeg solgte bilen, fikk så en adresse å sende regning til(han var midt i en flytteprosess, så det var en ny adresse) og sendte ut regningen. Ingenting skjedde. Siste meldingen hans var den med adressen og jeg har gjentatte ganger prøvd å få tak i han(fra skjult nummer, fasttelefon, jobbtelefon og min egen mobil) uten hell. Telefonen ringer alltid, men ingen svarer. Har også funnet et fasttelefonnummer på hans navn i telefonkatalogen, men ingen hell der heller. Mobilnummeret hans er ikke oppført i noen telefonkataloger.

Hvis jeg googler navnet hans finner jeg en 2-3-4 forskjellige adresser. Min nåværende idé er å ta med meg en kamerat som ringer på adressen også en eller annen måte får vite navnet eller at jeg spionerer for å se om det er rett person. Spørsmålet er jo om dette er lovlig? Jeg tør ikke å stille opp selv på trappa med regningen i hånda enda hvertfall, første prioritet er å få korrekt adresse og sende en regning til han.

Tror dere jeg kan få folkeregisterer til å levere ut folkeregistrert adresse? Eller har dere noen andre fremgangsmåter som kan virke?

Jeg har alt mitt på det rene til nå, så jeg vil nødig gjøre noe som er litt på kanten av loven i tilfelle jeg ser meg nødt til å dra inn inkassoselskap/namsmann.
Sist endret av Nimrad; 31. mai 2010 kl. 14:28.
Neutral Good
Mith's Avatar
Selvfølgelig kan hvem som helst ringe på døra for å sjekke hvem som bor hvor. Du kan også levere regninga personlig om du vil det.
ja du vet jo navnet på fyren så da er det bare å ta seg en kjøre tur å scoute på hver adresse også når du ser han så konfronterer du han med regningen.
du må jo tørre å konfrontere personen med regningen som han ikke har betalt som avtalt. men seffølgelig finne riktig adresse først, siden han ikke tar noen av telefonene eller så kan du jo prøve deg med "undergrunnens" namsmann. han får garantert inn pengene:P
Jeg har akkurat samme problemet, jeg kan navnet på personen og vet hvor hun bor. Hun er nyskilt alenemor og klarer ikke å betale, noen som vet noe mer om dette?

Jeg har allerede betalt årsavgiften og ønsker å få pengene. Eventuelt krav om penger vil være personlig, kan jeg skrive en faktura med betalingsfrist som en privatperson?
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jeg har allerede betalt årsavgiften og ønsker å få pengene. Eventuelt krav om penger vil være personlig, kan jeg skrive en faktura med betalingsfrist som en privatperson?
Vis hele sitatet...
Ja det kan du. Du kan og sende inkassovarsel om h*n ikke betaler, tror det er den legitime måten å gjøre ting på her
Nimrad's Avatar
Trådstarter
Sitat av pidget Vis innlegg
Ja det kan du. Du kan og sende inkassovarsel om h*n ikke betaler, tror det er den legitime måten å gjøre ting på her
Vis hele sitatet...
Men hva om han har oppgitt feil adresse?
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Men hva om han har oppgitt feil adresse?
Vis hele sitatet...
Klarer ikke du å eliminere noen av adressene du har på han, om du søker på gule sider, finner du at andre er oppført på samme adresser? Da ringer du de og spør etter han, eller om de bor på adressen du har.. Vet ikke helt jeg, ta telefonen fatt, få gjerne hjelp av kamerater med andre nummer dersom han *aldri* tar dine.

Har du prøvd å sende REGNR til 2282 og se om det kommer en adresse med bilregistreringen ? Jeg hadde gått for eliminasjonsmetoden, eller og lagd en regning og sendt til alle adresser du har på han. Eller ta den helt ut og send et skriv om at han har vunnet 3. premien i pinselotteriet, eller noe mer sannsynlig

Har han facebook, har han foreldre, ring til de og si at det er synd du ikke får tak i han og derfor må engasjere et inkassobyrå, for det blir jo så dyrt for han, og det vil du helst ikke.. Gi gass, bare fantasien som setter grenser
Lurer på om du ikke hadde tjent mer enn så på dem 3000 kronene som gjaldt. Hvis du hadde saksøkt han for more cash i retten, men antar det er en lang prosess.
Sitat av tenkendetanker Vis innlegg
Lurer på om du ikke hadde tjent mer enn så på dem 3000 kronene som gjaldt. Hvis du hadde saksøkt han for more cash i retten, men antar det er en lang prosess.
Vis hele sitatet...
Vi er ikke i usa. Om en saksøker noen i norge, kan en ikke få mer enn det en har tapt. altså 3000 pluss renter for den tiden det dreier seg om.
Pm meg med registrerings nummeret på bilen du har solgt
headhunting? har funka som bare det for meg i fortiden.