Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 7208
Jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere denne men jeg velger å poste denne her.

Jeg gir en liten oppsummering så dere kan forstå bedre.
jeg blir født, 10 år senere skilles mine foreldre, jeg blir med mamma som finner seg en ny type som blir alkoholiker og prøver å drepe oss. Blir sendt til krisesenter. Mamma finner seg en ny type som er utro og stikker av. Livet har vert bra kjipt. jeg begynner med drugs, skulker skolen og gir faen i alt.

Men så skjer det... Jeg får meg en kjæreste. Den vakreste jenta jeg vet om. Jeg begynner på skolen igjen, slutter med stoff og blir omvent fra "badguy" til totalt fløtepus\tøffelhelt. Jeg droppet alt for å bli bra nok for henne. Elsker henne mer en livet mitt.

Vi har vert sammen i 2 år nå. Alt var perfekt. Til i går... Vi ligger i sengen for å såve, jeg prøver å gi henne et god natt kyss men hun rykker unda. Jeg spør henne om det er noe i veien og hun sier først nei... så jo.. Hun føler ikke jeg er lenger den gutten hun ble forelsket i. Hun liker ikke at jeg har forandret meg. Hun er typen som faller for bad-guys sier hun, og det er jeg tydeligvis ikke lenger.

Det kom som et sjokk for meg. Jeg hadde det PERFEKT, og elsket henne mer en noen gang. Jeg har ikke greid å fått såve siden, og det er 2 netter siden. Når jeg prøver å såve er alt jeg greier å tenke på henne. Jeg tenker på henne hele tiden. Jeg sliter virkelig psykisk av dette. Ser ingen mening med livet lengre. Kan bare drite i alt nå, og bare jobbe på en bensin stasjon resten av livet. Jeg MÅ greie å glemme henne.. Er det noen som har noen råd? Jeg måtte få det ut. Har vært hos legen til og med, men hun ville ikke gi meg noe beroligende før neste uke hvis jeg fremdeles slet. Hjerte mitt pumper dobbelt så fort som vanlig og jeg har en sterk klump i halsen hele tiden. Helt jævlig

Edit: Noe av det jeg synes er verst er at hun sier hun elsker meg fremdeles, og vil vi skal prøve en måned eller noe for å se. hun vil jeg skal bli badguy igjen.. Jeg vil ikke det! men jeg vil ikke miste henne! :S
Sist endret av Trist; 19. mai 2006 kl. 14:19.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Innse at hun er ei drittkjerring. Mye lettere å være sint på henne enn å savne henne. Det vil gjøre det lettere å gå videre også.
Hvis hun ikke liker deg for den du har blitt er hun jaggu meg ikke noe å samle på! Som Kakcoo sier, innse at hun er ei drittkjerring!
Vet dette kan bli tøft for deg, men er verdt er forsøk..
Ingen dame er vel verdt så mye at du kansje risikerer og ødelegge livet ditt totalt ved og bli badguy?

Angående dette med kjærlighetsorg så kan det være lurt og gjøre ting du liker. Dra ut på byen med kompiser? gjøre mest mulig ting som får deg til å tenke på noe annet en henne.
Det er nok av damer der ute, så før eller siden vil du nok finne ei som liker deg for den du er

Lykke til
I mine øyne er du heldig som finner ut hvor utrolig lite smart denne jenta er etter 2 år.
Vil du skal forandre deg til noe du absolutt ikke vil og ikke har godt av heller? Dama di fortjener å bli satt i din posisjon i en dag eller to, tror ikke ho ville falt for "bad-boys" igjen.


Prøv å fortell historien til venner, kanskje og din mor? Virker som om dere har holdt sammen siden skilsmissen. Engasjer deg i noe annet for å få bort tankene dine fra dette onde kvinnemennesket.
Bit i det sure eplet, vet selv at det er sinnsykt kjipt, men det er ikke så mye du kan gjøre med det annet enn å holde deg opptatt med noe annet... Har du jobb?
Nattesøvnen er desverre ikke så mye man kan gjøre noe med, med minde man vil blir hekta på sovetabletter eller noe sånt.
enig med Kakcoo der, jeg har ikke vært oppe i samme sitvasjon med har empati for deg.

Go on!

Mvh: Christian
Kast henne på dør! Om du klarte å slutte med alt av drugs osv, å er stolt av det. Så finner du deg lett ei dame som vil ha deg for den du er
Trådstarter
16 0
Jeg vil ikke ha noen andre. Jeg hadde sett for meg å tilbringe resten av livet mitt med henne, men virker som om hun bare har "brukt" meg for å ha det kjekt. Jeg sluttet å drikke når jeg ble sammen med henne og droppet omtrent alt som het venner. Jeg innser at det ikke er verd å samle på noen som ikke godtar meg som den jeg er, men jeg er så utrolig forelsket i henne enda at jeg greier ikke å gi slipp på henne.

Alt kom så plutselig. Hele dagen var super, vi var på kino, koste oss hjemme etterpå. Alt var bra. Helt til vi skulle sove. Vi hadde sex rett før, hvem i all verden slår opp rett etter sex når vi skal legge oss? :S

Edit: Jeg går siste året på vgs, og har deltidsjobb, men på jobb tenker jeg bare på henne, greier ikke å konsentrere meg om noe. Føler dette kommer til å ødelegge eksamen som kommer nå snart. Aldri om jeg greier å lese til eksamen med dette hengene over meg.

Har snakket med henne idag, og hun kysset meg men sa alike vell at det ikke var vits å fortsette forholdet når ikke følelsene hennes lengre var tilstede. Føler meg som en komplett idiot
Sist endret av Trist; 19. mai 2006 kl. 14:35.
Forslag: Gi henne ett støkk. Lat som du blir en badguy, la det gå en uke. Så en kveld hun ringer kan du la en kompis ta telefonen, late som han er en doktor/sykepleiersk eller verge. Si at du har tatt en overdose og er i ferd med å dø. Kanskje hjertet hennes begynner og pumpe igjen.
Men for å se litt reelt på problemet, så kanskje dere har vokst ifra hverandre og passer bedre sammen med noen andre. Det er nok fler fisk i sjøen skal du se.
Trådstarter
16 0
Takker så sinsygt for svarene. Er godt å få delt problemene med noen som forstår. Vil ikke snakke med foreldre om det for jeg synes det er litt "pinlig". Vil ikke virke som taperen som står igjen selv om det er det jeg blir.
Tror jeg skjønner deg litt hvordan du har det, det er ikke lettnår den du har vært sammen med i 2år plutselig gjør det slutt med deg pga du ikke er badguy lengre.
Slik jeg forstår det så har du kommet deg igjennom mye rart i livet ditt. Det at du har klart og slutte med dop er jo en veldig positiv ting! Så med litt tid tror jeg nok du skal klare og komme over dette også, blir vanskelig men du klarer det

Snakk med venner, slekt? mor? om dette, prøv og være minst mulig alene. Gjør ting du liker så du ikke blir liggende i senga og tenke på dette. Blir du liggende og tenke på henne hele tiden kommer du deg aldri over henne..

Det er aldri forsent og starte livet på nytt!

Bare la det gå noen dager, ta den tiden du trenger så før eller siden har du klart og glemme henne, og er motivert til og prøve og starte på nytt.

Igjen, lykke til
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvis hun ikke liker deg for den du er så er hun ikke noe å samle på. Har du virkelig lyst til å la henne diktere hvordan du skal leve livet ditt?
Hun er forresten enda en drittunge hvis hun er like gammel som deg, og moden er det siste ordet jeg ville brukt til å beskrive noen jente på den alderen.

Du er også veldig ung - og selv om det virker som en tom trøst så har stort sett alle vært i en lignende situasjon hvor verden har falt sammen rundt dem og alt har virket fånyttes. Tiden heler alle sår. Pass bare på å ikke la religionen ta deg i et uårvåkent øyeblikk!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tilbring tiden din atmed kompisser som støtter deg, de må jo være like mye verdt som hun va?. Å ha kompisser som støtter deg når du ikke har det så bra er veldig positivt å tilbringe denne tiden/perioden du har nå.

Love <-> Hate. Du kan enten velge å hate henne og bare tenke negativt om henne og da vil du mest sannsynlig glemme henne raskt. Jeg synes ikke dette er en dame å satse på ivertfall med de intrykkene jeg har fått av deg. Noen er uenig noen er enig, men det motsatte av og elske noen er å hate dem og siden de fleste går den letteste veien så blir det slik, ivertfall for meg. Senere om 2år eller hvor lenge du kommer til å føle deg mentalt plaget av dette så kan dere sikkert være bare venner å se på det forholde dere hadde som noe dere kan dra nytte av eller lære av senere i livet men det tviler på att du er klar for enda.

Hvorfor skal du være ulykkelig når hun ikke er det?, eller hvorfor skal du være følsom å "svak" på din egen bekostning når det ikke er din feil? Det er med god sikkerhet du som er den sterkeste av dere.

Lykke til uansett.

Som nso sa, tid leger alle sår.
Sitat av Trist
Takker så sinsygt for svarene. Er godt å få delt problemene med noen som forstår. Vil ikke snakke med foreldre om det for jeg synes det er litt "pinlig". Vil ikke virke som taperen som står igjen selv om det er det jeg blir.
Vis hele sitatet...
Uten å gå for mye inn på din mors tidligere situasjon, men nå har jo hun opplevd en skilsmisse på kroppen. Kanksje dere har mer til felles enn du aner i forhold til dette? Selvom det er pinlig i begynnelsen skal du ikke se bort fra at hvis du får tatt det første steget så går alt mye glattere fra der. Det vanskeligste er å opprette kontakt.

I mine øyne står ikke du igjen som taperen, men jenta. Du som har klart å vende livet ditt om fra noe veldig negativt til noe veldig positivt. Utfra det kan jeg forstå av jenta er det ho som er taperen her.

Lykke til videre!
Som de fleste allerede har sagt til deg nå, så burde du ikke la et kvinnfolk styre livet ditt. Jeg forstår ikke helt hvorfor hun plutselig slår opp med deg nå, etter 2 år sammen? Vil dette si at det er ikke før nå nylig at du har roet ned livsstilen din? Hun må da ha gitt deg noen signaler før hun slo opp med deg helt plutselig?

Synes bare det virker litt pussig, dere har vært sammen siden 10-ende klasse ikke sant? Jeg hadde skjønt at hun kanskje hadde falt for de som var litt "bad-guys" på den tiden, men hun burde vel heller prøve å vokse opp litt hun også? Det er iallefall sikkert at problemet ikke ligger hos DEG, mer hos henne og tankegangen hennes.

Ikke la henne dra deg ned i søla igjen iallefall, du er heldig som har kommet deg unna det møkkalivet du levde før, og det burde vel være viktigere for deg enn en jente som faktisk VIL at du skal gå tilbake til det livet så hun blir fornøyd?..


Fuck the bitch, dont let the bitch fuck you!


Edit: post 100.
Sist endret av zeal; 19. mai 2006 kl. 15:01.
Vet du hva, jeg tror du skal samle på dama di!

At hun sier at hun skulle ønske du var en "røver" betyr nok ikke det samme som at hun innerst inne vil det. Jeg tror hun vil at du ikke skal være så "tøffel" som du nevner i åpningsposten.

Hvis hun nå gav deg en måned til så tror jeg du skal bruke den måneden minst mulig sammen med henne. Dra ut med venner, drikk med venner, bruk tid sammen med moren din. Hvis moren din at du også bryr deg om henne. Snakk med andre, men snakk for all del også med jenta di.

Ikke hvis det overfor henne at du vil gi litt faen akkurat nå! Du trenger ikke vise at det er synd på deg og at du har det kjipt. Det vet hun jo.

La det gå litt usikkerhet i forholdet, la hun være litt sjalu hvis du drar ut. Savn er av og til key'en for å få det fil å funke.

Skjønte du noe av dette?
Egentlig skrev jeg bare ut av mine egne erfaringer, mitt forhold gikk til helvette fordi jeg ikke gadd å prøve det som jeg nettopp har skrevet over!
Trådstarter
16 0
Vi har vert sammen siden sommerferien før VK1. Russetiden er nettopp slutt og jeg vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre. Hun sier at det var ikke noe som kom før nå for et par dager siden. Hun sier at forholdet har gått mer om til et venneforhold. Jeg har gode kompiser, som har ryggen min i de fleste situasjoner, men det er ikke denne typen folk jeg kan snakke med om slikt. De sier hele tiden til meg at jeg burde dumpe henne, for det er ikke vits med dame, koster bare penger og tid og du vet ikke hvor lenge du har dem. Og at kompiser er viktigere en dame. Hun sier at hun ikke føler heller det er spenning i forholdet. tidligere når jeg var litt "jævel-unge" visste hun ikke helt hvor hun hadde meg å det var noe som gjore henne interisert. Nå som hun vet jeg elsker henne, og bare vil ha henne og ingen andre er ikke spenningen der lengre.

Edit:
El_bamso: Ja det er på en måte det hun vil. At jeg ikke skal alltid være der for henne. Hun sier hun vet hvor hun har meg å det er ikke det hun vil. Men jeg greier ikke å forandre meg, tror jeg. Hun sier at hun er litt rampite selv om det ikke virker sånn. Hun vil ikke alltid kose, eller vite hva jeg gjør og hvor jeg er. Hun har faktisk ikke vert sjalu på over et halvt år, noe jeg synes er rart for jeg blir sjalu stadig. Har lyst å slå opp med henne å få henne ut av verden men jeg greier ikke. Jeg er "avhening" av henne. Hun har gjort så mye bra med meg, og fått meg på rett spor.
Sist endret av Trist; 19. mai 2006 kl. 15:09.
Trist:

Har du ingen jente-venner du kan snakke med? Disse forstår seg vanligvis seg bedre på deg enn guttevenner gjør av den enkle grunn at de er jenter og vet hva jenter tenker (stort sett)
Sitat av Trist
såve
Vis hele sitatet...
Sove. T, FTFY.

Men det var leit at dama di droppa deg.
Trådstarter
16 0
Sitat av zeal
Trist:

Har du ingen jente-venner du kan snakke med? Disse forstår seg vanligvis seg bedre på deg enn guttevenner gjør av den enkle grunn at de er jenter og vet hva jenter tenker (stort sett)
Vis hele sitatet...
Jo, en veldig god veninne. Men vi hadde noe på gang tidligere, og vet ikke helt hva jenta mi vil tro hvis jeg går til henne nå
Sitat av Trist
Jo, en veldig god veninne. Men vi hadde noe på gang tidligere, og vet ikke helt hva jenta mi vil tro hvis jeg går til henne nå
Vis hele sitatet...
Hvis du føler at det er det som skal til for at du skal føle det bedre, så foreslår jeg at du gir litt blanke i hva jenta di sier om det. Men det er også selvfølgelig veldig greit at du snakker med folk du ikke kjenner (f.eks her på nFF) siden vi har enkle ting å forholde oss til, og samtidig da finner de enkleste løsningene på ting.
Trådstarter
16 0
Takker for alle svarene. Tror jeg skal prøve meg på el_bamso sitt forslag om å få henne tilbake. Og hvis det feiler må jeg bare innse at jeg aldri får henne tilbake og se på de andre postene her om hvordan jeg skal glemme henne. Flått å få support her, for det er noe jeg trenger nå de neste dagene. Vet ikke hvordan forholdet kommer til å bli hvis vi finner ut at vi fortsetter. Vil jo alltid huske det at hun ikke vil ha meg hvis jeg oppfører meg som den jeg egentlig er, en gutt som kanskje trenger litt eksta "løv", men det er pga min bakgrunn. Jeg har jo ikke vokst opp i en rolig stabil famile. Alt har vert turbulent.
Sitat av Trist
Ja det er på en måte det hun vil. At jeg ikke skal alltid være der for henne. Hun sier hun vet hvor hun har meg å det er ikke det hun vil. Men jeg greier ikke å forandre meg, tror jeg. Hun sier at hun er litt rampite selv om det ikke virker sånn. Hun vil ikke alltid kose, eller vite hva jeg gjør og hvor jeg er. Hun har faktisk ikke vert sjalu på over et halvt år.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat hvordan jeg hadde det med eksen min, (ikke det at jeg var badboy, som deg i starten). Men problemet lå i det at det ikke var noe spenning i forholdet.
Hvem gidder å se en film uten spenning? Alle lever jo etter å oppnå det perfekte liv, men når man først er der å har det kjempebra og alle er lykkelige så er det plutselig jakten på spenning, gamet med å leke med noe man kan miste som tenner mest.

Sorry at jeg høres ut som en idiot nå, men det er bare sånn jeg opplever livet i blandt.

Stikk ut med folka dine, det er godt å være sammen med kæmmiser og snakke ut om ting. Men hvis at du er glad i hun også, jeg sier ikke at det ordner seg, men jeg sier at det kan ordne seg... kanskje!

Og gå til venninnen din som du har hatt " noe på g med" tideligere tror jeg ikke du skal gjøre. Å la hun være litt usikker ved å selv gå på fester eller ut på byen eller rett og slett ikke la hun vite hvor du er ikke så dumt. Men som sagt; å gå tilbake til en venninne kan gjøre hun for usikker at hun ser på deg som en drittsekk. DET VIL DU UNNGÅ.
Sist endret av el_bamso; 19. mai 2006 kl. 15:40.
Sitat av Trist
Jo, en veldig god veninne. Men vi hadde noe på gang tidligere, og vet ikke helt hva jenta mi vil tro hvis jeg går til henne nå
Vis hele sitatet...
Du sa jo tidligere at dama di ikke hadde hatt noe spenning og vært sjalu på ett halvt år. Så hvis du da drar bort til denne veninna nå så kansje ho blir sjalu og samtidig får du prata ut om det. Så blir det mer action igjen
Hun er ikke noe å samle på hvis hun ikke vil ha deg slik du er nå. Hvis du skal gå rundt og forandre deg etterhvert som hun skifter mening om deg, ender du bare opp som et ganske "tomt" menneske. Ikke bra å være så avhengig av ei mæsa. Hvis du bestemmer deg for å glemme henne (virker som om det er best i dette tilfellet), så trenger du ikke bekymre deg for at du ikke skal klare det. Det føles umulig den første tiden og alt er mørkt, men etterhvert begynner det å lysne, stay strong. Uansett, lykke til!
jævla drittfitte.
unnskyld ordbruket..
jeg føler med deg Trist.. vet _veldig_ godt hvordan du har det!

ta deg en kveld for deg selv med det du liker og pusle med.. og finn ut hva du vil gjøre.

i mine øyne burde du dumpe henne..
Hun vil tro at du er bad-guy, driter i henne og heller knuller venninna di, shit back on track :)

Nei serriøst, så klart dama di går lei når du er en tøffelhelt, dette er da helt normalt man er ikke ute etter et stabilt og velfungerende forhold i så ung alader, man er ute etter spenning og morro. Jeg vil ikke tro at dama di mener at du skal begynne å dope deg igjen, men heller vil ha en del av denn spenningen forholdet deres hadde før. Hva denne er får du nesten finne ut av selv.

edit: at alle kaller dama di drittkjerring fordi hun har gått lei deg sier vel litt mer om dem enn om hun.
Sist endret av voktern; 19. mai 2006 kl. 17:41.
Jeg mener du burde drite i henne, og evt. prøve å finne deg en ny dame. For all del, ikke skulk skolen og start med dop igjen. Prøv å gjør det så bra som overhodet mulig på eksamen, vær masse med venner og gjør ting du liker på fritiden.

Noe jeg bare må spørre, men du trenger ikke å svare:
Går du på Slåtthaug eller Fyllingen?
Jeg hadde en kammerat som har opplevd det samme som deg, dem var sammen 3 år. Det som skjedde var at hun gjor det slutt. Han viste ikke hva han skulle gjøre, såv aldri om nettene, klarte ikke konsentrere seg på skulen. Helt til en dag jeg gikk innom får og hilse på dem, da så jeg at det var noe gale, og spørte hva som var gale. Vi satt og snakket om dette i mange mange timer. Jeg tok han med ut på byen neste dag, vi koste oss kjempe masse Når vi kom heim, så sa han til meg at dette var en av di beste dagene i hans liv, og at jeg var akkurat som en store bror får han nå, noe som gikk rett i hjerte mitt, det var deiligt å hørre. Nå er vi med hverandre hver dag, ute å fester med kammerater å han har det bedre en før Så poenget er, snakk med en venn, ikke mange om gangen, en du liker å snakke med Lykke til dude
Trådstarter
16 0
Går ikke på noen av de skolene, er fra bergen men har flyttet pga familie trøbbel. Men jeg tror jeg skal prøve å miste alle følelsene jeg har for henne selv om det virker umulig. Også prøve å redde forholdet, og hvis det ikke funker så blir jeg i alle fall ikke så såret. Jeg skal ut til veninnen min nå. Så får hun bare bli sjalu hvis hun vil, jeg trenger noen å snakke med.
Sitat av Trist
Jeg er "avhening" av henne. Hun har gjort så mye bra med meg, og fått meg på rett spor.
Vis hele sitatet...
Nei, det er bare noe du føler. Det er du som har kommet deg ut av dophelvete og kommet deg inn på rett spor igjen. Andre kan bare hjelpe deg med å forandre livet ditt, mens det kun er du som faktisk kan gjøre det.
fin deg ei ny dame, det er bedre at du lever livet, enn at du blir styrt av en annen person.
Sitat av Kakcoo
Innse at hun er ei drittkjerring. Mye lettere å være sint på henne enn å savne henne. Det vil gjøre det lettere å gå videre også.
Vis hele sitatet...
Beste tipset....noen jenter er så jævlige at jeg ikke gidder å feire 8 mai mer :P. Jeg ville aldri behandlet en gutt sånn. Selv hadde jeg fin type, han var både flink å tenne meg og flink å såre meg...så tok de sårende ordene overhånd, og jeg klarte ikke å tenke på annet. Nå, en stund senere, kan jeg tenke på det gode og smile. Men så kommer tankene om at jeg er glad jeg er kvitt han. Tenk sånn. Gode dager er ikke så gode lengre når de blir overskygget av vonde ting, som feks å slå opp på den måten hun gjorde.

Det er ingen grunn til å være sammen med noen som gir deg så lite respekt. Med din historie burde du holde deg for god for sånne, folk må ta deg som du er, eller stikke. Mitt lille råd, håper det hjelper litt.
Om du må ned i badboy-hælvette for at hun skal være glad i deg høres hun egentlig ut som en slags demon. Huldra passer nok også til den beskrivelsen.


En kan trygt si at et kapittel i livet ditt er ferdig. Da må du bla over til neste side og begynne på et nytt kapittel.

Kapittel 2: Karrieren. Det er kanskje ufølsomt sagt, men nå må du fokusere på eksamen. Det er den som er viktig nå
Trådstarter
16 0
Sitat av porki
Nei, det er bare noe du føler. Det er du som har kommet deg ut av dophelvete og kommet deg inn på rett spor igjen. Andre kan bare hjelpe deg med å forandre livet ditt, mens det kun er du som faktisk kan gjøre det.
Vis hele sitatet...
Kom vel på en måte inn i det i går
Tar blå-valium nå om kveldene og når jeg kjenner jeg sliter som verst. Var hyggelig å være hos veninnen igår, glemte alt da. Hun forsto meg godt, men virket på en måte som om hun ville jeg skulle gjøre det slutt, hun sa det også virket det som om hun flørtet en del.. eller lekesloss, mobbet og lå med hodet på fanget når vi så film. Var da jeg kjente savnet igjen. Er ikke lett dette, men etter jeg fikk pillene av en kompis igår går det bedre. Har skrevet ned en lapp med alt jeg missliker med henne og ser på den hver gang jeg blir lei meg. Det hjelper ikke mye, men litt. Skal prøve å miste alle følelser jeg har for henne i løp av denne "prøvemåneden(der vi skal prøve å "endre meg")". Da ender jeg i alle fall ikke opp like såret som jeg gjør hvis jeg prøver alt for å fikse det.
Et forhold krever arbeid om det skal holde, det lever ikke på luft og kjærlighet aleine. Man må forandre seg i takt med forholdet, kvitte seg med uvaner kanskje, gjøre ting som bevarer spenningen i forholdet og gjøre nye ting sammen, ikke gro fast i et film->sex->sove mønster. Men samtidig er det viktig å ikke gå på akkord med seg selv. Om kjæresten din ønsker at du skal forandre deg fundamentalt så må du sette foten ned og si at det ønsker du ikke. Det høres forsåvidt ut som om kjæresten din ikke ønsker å satse på forholdet deres iom at ho gir dere en måned fordi ho et par dager ville ha en drittsekkjæreste...

Mitt tips er at dere tar en prat om hva dere vil med forholdet deres...
Trådstarter
16 0
får besøk av henne om en times tid, skal snakke litt og gå ut.. skal poste i morgen hva som skjedde.. jobber i morgen til kl 9
Du vil nok få mange forskjellige svar og meninger når du spør på et forum med såpass mange medlemmer som det er her. Er veldig lett å si at man bare skal dumpe "drittkjerringa", uten å ha innblikk i situasjonen.

Selv støtter jeg commie. Man må jobbe for et forhold. Handler ikke om å forandre seg totalt som person, men man kan f.eks. forandre hva man gjør sammen. Du skrev jo selv at "... og droppet omtrent alt som het venner".
Jeg tror det er viktig å ikke bare være sammen med kjæresten. Kan fort bli slitsomt. Slik jeg ser det, kan en øl sammen med gutta og kjæresten være bra.

Vet jo så klart ikke hva hun mente når hun sa hun likte deg bedre før, men føler man må jobbe for et forhold. Vi mennesker gir alt for lett opp når man får slike beskjeder. Kommunikasjon er jo tross alt veldig viktig. Og var jo kanskje bare noe hun ville fremme, men som du ble litt "hysterisk" for. Uten kommunikasjon kan alt fort bli overfladisk.

Vet ikke helt hvor mye mening dette gav deg, men ønsker deg i hvert fall lykke til!
En fin måte å komme over dama på, er å tenke på ting hun har gjort for å såre deg. Dere _må_ ha hatt ett par krangler i løpet av 2 år.
hadde det utrolig kjipt etter at exen slo opp med meg etter et 2 års langt forhold. sov ikke på dager, tenkte bare på vonde ting, slutta jobben, men var heldigvis nettopp ferdig med eskamene på videregående, ellers hadde nok de helt sikkert gått til helvette.

det tok vel nesten et år før jeg kom over henne, men fy faen så godt jeg har det nå!

poenget mitt er: det kan føles utrolig kjipt nå, men når du kommer over henne vil du være en ny person. du vil være sterkere, du vil forelske deg på nytt, og neste gang noen gjør det slutt med deg vil du ha andre tanker og erfaringer enn før du begynte med denne dama. ikke la NOEN knekke deg! jeg sier ikke at du skal være følelseskald, men du kan nekte alle andre å såre deg hvis du vil! og det er så utrolig viktig, som noen her sa, at du henger med venner og bekjente!

lykke til
#xxxpassworld @efnet sier nå jeg... teh cure to all love troubles
downloadgeine: noe sier meg at du ikke har hatt dame ... ?

ellers føler jeg jævlig med trådstarer... har opplevd noe lignende selv og min erfaring er at det bare er å ta tiden til hjelp.. og seff prøve å få tankene over i andre baner. som flere nevner her, er kompiser et bra hjelpemiddel for å få til dette. Good luck
Sist endret av Sindre; 20. mai 2006 kl. 23:04.
hei!

Siden jeg er 27 år og faktis har vært borti liknende...

Dump dama! Tenk på deg selv! Og om du klarte å holde deg uten dop sammen med den dama her, så klarer du det fint uten samme dama!

Dette begrunner jeg med: hun kommer ikke til å forandre seg! Vi (tøffel) menn forandrer oss, damer gjør ikke det. Dessuten: Jeg gjorde det slutt med dama etter nesten 6 år, vi bodde sammen m 2 katter (som jeg fortsatt savner og elsker).
Jeg gjorde det som var det riktige for meg og idag har jeg verdens beste samboer!

Så lykke til dude :P jeg håper virkelig du finner ut av det, det gjorde jeg
Nå syns jeg så synd på deg ass.. Er jente og føler at jeg sitter i en ganske lik situasjon selv. Jeg har da ikke drevet med dop og gått gjennom så mye som deg, men jeg har hatt et utrolig turbulent familieforhold.... Både skilsmisse og mer... Jeg skulle egentlig gått det siste året på videregående nå. Men på grunn av tapt kjærlighet (og mer) så ble jeg en smule gal....

Det er en kar jeg har holdt på med over tid og han er den eneste for meg i mine øyne. Men siden det ble så mye fram og tilbake satt jeg ofte hjemme og gråt. Jeg stengte meg inne i hybelen min alene, dro aldri ut med venner og sluttet å gå på skolen. Jeg taklet rett og slett ikke presset. Har bodd alene i 2år nå og har ikke hatt familie til å støtte meg.

Jeg kan si deg her og nå, ikke slutt på skolen! Det er bare snakk om uker igjen. Jeg klarte det virkelig ikke mer, men jeg angrer meg så utrolig nå...

Hun kan virke som alt i livet ditt, men hun er ikke verdt alt. Jeg kunne gått gjennom ild og vann for gutten min (og det kan jeg forsovidt fortsatt), men jeg forstod først for noen dager siden at jeg hadde gitt slipp på livet mitt for ham. Jeg elsker ham, men jeg hadde latt ham ta over livet mitt.. Han ble det eneste som betydde no, og den eneste jeg ville være med. Jeg mistet kontakt med mange av vennene mine og det var et stort tap. Hør på kompisene dine! Damer kommer og går, men ekte venner er der for alltid! LYKKE TIL!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Elsker du henne og hun elsker deg så bør dere prøve å finne en løsning på det. Helt ærlig så spyr jeg når jeg hører om sånne damer. Dersom du ikke lenger er den hun forelsket seg i, så har dere kanskje vokst fra hverandre? Uansett så bør dere kjempe litt til, og inngå kompromiss for hverandre.

Sommern er rett rundt hjørnet, og dere kommer til å tilbringe mye tid sammen. Oppfør deg mot henne slik du tror hun vil like det. Snakk mye med henne men ikke vær påtrengende. Et godt eksempel: fest en hel kveld sammen med henne, og om noe virker galt i det hele tatt, så tar du det PÅ SLUTTEN av kvelden. Ikke ødelegg mye moro med seriøst crap. Jenter liker å ha det gøy mer enn noe annet. Om hun begynner å gråte eller noe så er det en annen sak, men ja. You catch my drift. Har vært borti det samme selv.

Ting du gjør: vær mye ute og blant venner. Finn deg en eller to personer du tømmer alle følelsene dine over. Om du ikke har en slik person i livet ditt oppsøker du ganske enkelt psykolog. Om du syns det er flaut så sier du det ganske enkelt ikke til noen. Det viktigeste er at du STOLER på denne personen. Snakk med henne om det slik du vet hvor du har henne og hva hun syns.

Ting du ikke gjør: Ikke sitt mye inne og depp over det. Det er greit å gråte selv om det ikke er det mest maskuline du gjør (macho-fitter får ikke lov til å kommentere denne). Ikke overreager på noe hun kanskje gjør feil. Ikke driv henne bort fra deg med sinne osv. IKKE ty til kniven. Selvskading er det mest selv-destruktive du gjør. Det ødelegger seriøst selvtillitten din noe helt grusomt. TRUST ME!

Btw, ikke trøst deg med "ekte venner" osv, for da kommer du til å deppe enda mer den dagen ingen av vennene dine kontakter deg eller gir uttrykk for å være avhengig av deg.

Ønsker deg det beste av lykke og håper dere ordner opp i det hele! To get her, tiger
Sitat av Trist
Jo, en veldig god veninne. Men vi hadde noe på gang tidligere, og vet ikke helt hva jenta mi vil tro hvis jeg går til henne nå
Vis hele sitatet...

For meg så høres det ut som en ideell løsning. Hun vil at du skal være slemmere? Javel, dra til venninna di, og skjer det noe, så skjer det noe. Enten blir dama di sjalu og syns du er slem igjen, og forholdet fortsetter, eller så får du deg ihvertfall litt trøst. Samme faan, ikke begynn med dop igjen.

Kjenner igjen situasjonen forresten. Festa mye og hardt på tida da jeg ble sammen med x'en, så roer HUN meg ned i løpet av 6 år, og klager blant annet på at jeg har blitt for rolig som en del av grunnen til at det ble slutt... jaja.
Trådstarter
16 0
:S:S Alt går rett til helvette.. Igår når jeg spurte henne om hun hadde følelser for meg svarte hun ikke bare så på meg og kysset meg.. Jeg spurte henne om det hun sa dagen før om at hun elsket meg bare var en løgn, og det var det, selv om hun pakket det litt pent inn da hun sa det. Så reiste vi på kino. Det var helt forferdelig, satt å holdt jenta som jeg elsket mer en alt i verden i hånda mens jeg visste at dette var siste gang. Uten for kinoen sa jeg til henne et eller annet romantisk crap og vi kysset skjikkelig og hun sa hun savnet meg og dette skulle vi klare oss gjennom. Så legger vi oss. Dagen etterpå er hun usikker igjen!?! Selv om dette sikkert bare høres fjortis ut så ødelegger det hele psyken min. Har fått stress-utslett et par plasser på kroppen. Hun sier hun føler seg ond og vil ikke være den som må gjøre det slutt. Nei hva er det jeg sier... det må aldri bli slutt :S:S Off, må ta noen happy pills nå før hodet eksploderer. Sorry for alt maset mitt, kan godt stoppe posten siden det ettervert bare vil bli min personlige klagemur hvor jeg kan søke trøst fra andre som har opplevd det samme.
Det høres ikke ut som den "dama di" er helt bestemt med hva hun vil med deg og forholdet deres. Det som kommer til å skje er at enten gjør hun det slutt fordi hun er altfor usikker til å fortsette i forholdet, eller så kommer du til å gjøre det slutt pga at det sliter såpass på psyken din at du til slutt ikke gidder mer. Tro meg, som mange andre her sier, har vært igjennom noe lignende selv.

Dette virker som er helt opp til deg, vil du fortsette å være sammen med henne, men samtidig slite no jævlig psykisk, eller bryte med henne nå, og ha det jævlig et par måneder (eller mer..) men helt sikkert få det mye bedre etter du har kommet over henne?

Det du kan gjøre er å høre med henne om en pause er aktuelt, slik at dere får tid til å tenke for dere selv uten at dere nødvendigvis diskuterer følelsene og meningene deres med hverander i denne pauseperioden. Det hjelper som sagt å få innspill fra kamerater, folk som har vært oppi noe lignende, og som jeg nevnte tidligere synes jeg det er helt ok at du tar opp dette temaet på en plass som denne, siden ingen av oss kjenner deg, og da er det ofte lettere for deg å få uttrykt hva du føler, og vi kan være fullstendig ærlige med deg.

Konklusjon: Spør henne om en pause er aktuelt, er det ikke aktuelt foreslår jeg at DU gjør det slutt, ikke hun, siden du da kommer til å se på deg selv som den "sterke" parten av dere som ikke finner deg i alt tullet fra hennes side.

Håper alt ordner seg for deg, tiden leger alle sår. Husk det!


Edit: Det skal nevnes at da jeg var gjennom noe sånt som det her, ble vi enige om en "pause" (kall det slutt), og jeg fant meg en ny dame, og etter noen måneder fant vi begge ut av jeg og hun som var sammen først hørte sammen, og den dag i dag har vi det veldig bra sammen. (dette er 8 mnd siden, og da vi tok pause hadde vi vært sammen i 1 år.)
Sist endret av zeal; 21. mai 2006 kl. 23:28.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trist: Det er ofte slik når man er ilag med noen at du tenker at forholdet ikke egentlig er så bra, men så blir det noe annet når dere er sammen og dere "kommer på" hvor fint det egentlig er. Det er sikkert bare en periode med crap dere går igjennom begge to. Ta tiden til bruk og se hva som skjer. Det finnes ikke noe fasitsvar på kjærlighet, dessverre.
Virker som du har utviklet deg, mens hun har stått i ro. Jeg tror du fortjener en bedre jente nå