Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1053
ja jeg gjor en liten tabbe her forelden. Jeg måtte restarte pcen min og så måtte den opptatere 23 filer . jeg hadde ikke tid til å la den opptatere seg ferdig så jeg skrudde bare pcen rett av og på. Pcen startet som normalt men skjermen ble bare helt svart når man skal kunne logge seg på brukeren min"/

noen som vet hva jeg kan gjøre? jeg vil helst ikke reinstalere windowsen.

det som er litt rart er at muse pilen kommer opp på skjermen men ikke noe annet
Jeg er redd du må det.
Sitat av 2fast2Furious
Jeg er redd du må det.
Vis hele sitatet...
Ahh, jeg hadde nesten akkurat reinstalert pcen før dette skjedde.. Det er så kjedelig å gjøre det igjenn
Tips
1: Ikke avbryt oppdateringer unødvendig.. Fører aldri med noe godt
2: Systemgjenoppretting? (Sikkermodus - Start-meny - tilbehør - systemverktøy - systemgjenoppretting?)
3: Fortell hvordan det gikk.
Sitat av NovaDecker
Tips
1: Ikke avbryt oppdateringer unødvendig.. Fører aldri med noe godt
2: Systemgjenoppretting? (Sikkermodus - Start-meny - tilbehør - systemverktøy - systemgjenoppretting?)
3: Fortell hvordan det gikk.
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du han skal få til det med svart skjerm?
Bare lurer..
Jeg tror ikke han har svart skjerm i sikkermodus, men vi får se hva han sier Fins flere måter å gjøre det på.
Sitat av NovaDecker
Jeg tror ikke han har svart skjerm i sikkermodus, men vi får se hva han sier Fins flere måter å gjøre det på.
Vis hele sitatet...
Hvis han ikke har svart skjerm i sikkerhetsmodus, hvorfor poste her da? Er ikke sikkerhetsmodus noe av det aller første man prøver når pcen feiler?
Ro ned litt da, simdal? Du vet ikke om han har prøvd eller ikke?
Sitat av simdal
Hvis han ikke har svart skjerm i sikkerhetsmodus, hvorfor poste her da? Er ikke sikkerhetsmodus noe av det aller første man prøver når pcen feiler?
Vis hele sitatet...
Sikkerhetsmodus er noe ikke alle vet at finnes.
jeg har prøvd sikkermodus men det er fortsatt svart skjerm:S

jeg har prøvd å reparert windows men funka heller ikke

hvorfor kommer musepilen opp men ikke noe annet?
har hatt et lignende problem, og det som hjalp var at jeg resetta BIOSn.

Altså, gå inn i kabinettet, gå på hovedkortet finn jumpern ved siden av klokkebatteriet, og bytt posisjon, ved å gjøre dette resetter du den.. altså det normale er å ha 3 pins, jumpern står på to av dem, skift slik at den står på den pinnen som ikke er ibruk + den som er i midten. noen hovedkort har to jumpere, og da er det bare å gjøre det samme på begge..

Det du også kan gjøre her er å ta ut klokkebatteriet i 20 min for så og sette det inn igjen. Da vil BIOSn resettes også.
[quote=Mikalio]har hatt et lignende problem, og det som hjalp var at jeg resetta BIOSn.

Altså, gå inn i kabinettet, gå på hovedkortet finn jumpern ved siden av klokkebatteriet, og bytt posisjon, ved å gjøre dette resetter du den.. altså det normale er å ha 3 pins, jumpern står på to av dem, skift slik at den står på den pinnen som ikke er ibruk + den som er i midten. noen hovedkort har to jumpere, og da er det bare å gjøre det samme på begge..


Det skal jeg prøve på ^^ Men hvordan ser jumpern og klokkebatteriet ut?

Jeg skal prøve og ta ut klokkebatteriet, men jeg er usikker på hvordan den ser ut . jeg har en dell dimension E520.
hva med å prøve sist fungerende innstillinger i oppstartsvalgene da?