Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 830
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg er desperat etter internett etter å ha flyttet inn i den nye leiligheten. Derfor vil jeg gjerne velge UPC Chello 3000/512, siden dem gir deg bredbånd på dagen.

Men for lenge siden hørte jeg en del dårlige rykter anngående internettlinja til UPC, at den hadde mye lagg osv. Derfor lurer jeg nå på om det der noen negative sider ved dem fortsatt, eller om dem har blitt ganske gode nett leverandører. Håper noen har erfaringer her..
Nå har jeg kun erfaring fra Vestlandet, men her er det utrolig mye tullball. Feil og lagg hele tida føles det som. Venner av meg ler ræva av seg når de hører jeg har UPC. For de har venner som har det som sliter osv....ingen har noe positivt å si. Akkurat nå har linja vært stabil en stund, men det tok en stund før jeg fikk nettet opp. Måtte restarte routeren et par "hundre" ganger før jeg fikk internett, slo av pc for jeg skulle ut, og så måtte jeg restarte og herje på når jeg kom hjem senere.

Hadde UPC fra 2002 til 2005 da jeg bodde hos mor, og der var det bare herk...slutta og funka, jeg restarte routeren (som er det de ber deg gjøre når du ringer support...), sjekket pcen... ringte support, "har du restartet routeren?" "bare 3 ganger..og ventet en stund og så prøvd igjen" "...prøv engang til du"

Nå har jeg flytta til far, som også bor i blokk/borettslag, og UPC har kapret alle borettslag her i byen. Og igjen er det bare rør. Men jeg kan ikke endre til noe annet, pga vi får rabatt osv. Ikke sikker om noen annen internettleverandør kan brukes engang.

Så min konklusjon: NED MED UPC!
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Det hørtes virkelig ikke greit ut. Jeg bor jo derimot i Oslo, noen som har erfaringer derfra.
Men er jaggu ikke sikkert det trenger å være bedre der.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg har hatt Chello i flere år nå. Stort sett har jeg vært fornøyd. Det var en liten periode da jeg måtte restarte modemet noen ganger for å komme online. Dette var noen år siden, og de har forlengst bytta ut modemet. Nå har jeg ikke hatt noe problem på lenge, og er derfor helt tilfreds.
har hatt upc i en uke nå, har ikke vært nede... enda:P
Jeg var kundekonsulent for UPC noen mnd - sluttet fort.
UPC er ikke å anbefale til noen, desperat eller ikke.

Blant annet gikk hele nettet deres ned, inntil flere ganger - hele Norge ble berørt.
upc har byttet iper igjen.. nå starter de med 84, istedet for 80. selvsagt så måtte modem + router restartes etter på. jeg fikk forøvrig ingen info om at de skulle bytte ip range.
UPC er internett over kabel-TV, det er ustabilt og usikkert i forhold til ADSL. Ville venta på ADSL eller sjekket om du kan få BBF (www.bredband.no), etter meg bekjent tar de fortsatt imot kunder, men Hafslund er vel litt rådville, de vet ikke helt hva de skal gjøre med BBF nettet etter at de kjøpte det av Telenor.
personig så lurer jeg på om upc kommer til å gå konk når alle får tilgang til digitalt bakke nett.
har kun negative minner fra UPC Chello internett, ganske ustabilt, så det detter ut omtrent hele tiden.
Jeg bor i Oslo (ryen) og her er det nesten aldrig nede. Nettet gikk ned når de byttet ip'er som Gubbe nevnte. Før det hadde jeg vel over et halvt år uptime.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Jeg har brukt UPC i en uke nå og er faktisk ganske fornøyd.
Når jeg ringte inn kunne de gi meg internettlinje på under 24 timer, som var en stor fordel for meg akkurat da. Det har ikke vært noe problemer med nedetid eller restarting av router enda. Håper det fortsetter i den retningen framover.
hatt upc i flere år og jeg veit ikke hvor mange ganger jeg plutselig har blitt offline, seinest igår, modemet bare står å blinker, har t.o.m. bytta modem uten at det hjalp, sikkert skjedd 100 ganger. tenker på å gå over til adsl telenor e.l. ikke velg upc hvis du har annet valg.
Sist endret av Hroar; 12. juli 2006 kl. 10:50.