Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3418
Dæven jeg har bare gått på Cipralex en uke, og skal etter sigende ikke merke stort til virkninger eller bivirkninger. Men jeg mener å merke én ting ganske tydelig og det er at hele underlivet mitt er dødt. Nada kontakt med hun der nede. Null interesse av sex what so ever. Allerede, og jeg er bare i innkjøringen på 5 mg.

Noen som har erfaringer? Må jeg bli frigid for å bli happy? Er dette noe som kan endre seg på sikt når tablettene har kommet skikkelig inn i systemet?

Beklager åpenhjertighet, men det er jo fortvilende saker.

Kjenner to andre som har gått på dette, den ene fikk kramper i ansiktet og munnen, den andre begynte å svette helt vilt.
gikk på 20 mg jeg uten å merke noen nedgang i lyst. i 6 mnd
Cajsa: Gi det 2-4 uker. Disse bivirkningene forsvinner vanligvis i løpet av den første tiden.
Om det går en måned og du fortsatt plages, snakk med legen om å bytte til noe annet.
de føste 1-2 ukene er det mange bivirkninger bla økt svette og seksuelle bivirkninger ink impotens og ejakulasjonsproblemer.
http://felleskatalogen.no/
spankingguru
Worner's Avatar
Husker jeg prøvde efexor og zoloft for mange år siden. Var ikke antydning til liv. Uansett hvem eller hva som lekte seg der nede
Shit, gått på cipralex (15mg) en stund nå og kan ærlig talt ikke si at jeg har merket noe annet en noe løs mage de første tre ukene...
Håper det ordner/ordnet seg.
har gått på cipralex i ca 2mnd og merket at sexdriven ble sterkt nedsatt, samt svakere orgasme.(det er halve livet jo aargh ) men har også lest at den negative effekten skal forsvinne, noe som enkelte poster over bekrefter..så min umiddelbare påstand er at for noen vil det ikke ha noe å si mens andre blir nonner og munker..
Om du finner dette som et alt fort stort problem etter avtalt brukertid* med behandler, er det viktig at du nevner det for h*n. Manglende sexlyst er ikke et kompromiss man skal finne seg i, om du synes det er flaut å nevne dette for behandler må du nesten bare bite det i deg.

*vanligvis 4-6 uker
Jeg har gått på CLX 15Mg siden mai, og har nytt svært godt av det. Hadde en smell i form av en seriøs depressiv episode med mye angst, og er nå så godt som frisk igjen. Om jeg bare klarer å legge bønnerøykinga helt på hylla Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg har ikke merket de samme bivirkningene som deg, selv om de har vært tilstede i en viss grad. Saken er den at seksuelle problemer er ofte forårsaket av depresjonen/angsten i seg selv, ikke nødvendigvis medisinen. Uansett er bivirkningene verst de første to-fire ukene, så det kommer an på hvor lenge du har gått på disse. Legen min nevte forresten at han pleide å gi bort en halv Cipramil til unge gutter som var hos han med problemer med for tidlig sædavgang. Om man lar en halv smelte under tunga før man har sex, kan orgasmen utsettes en god stund. Selv har jeg ikke merket noen nedgang i lysten, annet enn at da jeg var deprimert hadde jeg andre ting å tenke på enn sex. Så vent til du har gått på medisinen i tre-fire uker, alle bivirkninger skal ha gitt seg da. Cipralex er en av de aller nyeste antidepressivaene, og ble lagd ved at man modifiserte Citalopram-molekylet (Cipramil) for å gjøre treffe mer presist. Om problemene ikke gir seg, ville jeg hørt med legen om du kan bytte merke til Cymbalta eller Venlafaxin.
Hvilken type medisin er Cipralex?

edit: antideprisiva?
Sist endret av lefsegokk; 26. oktober 2006 kl. 08:22.
cipralex er en SSRI anti depressiva
Gikk selv på cipralex 10mg i en ca 3 måneders tid. I starten var jeg kåt som en 15 åring som aldri hadde fått fitte, men etter en måneds tid forsvant hele sexlysten og pikken nektet å bevege på seg. Dama ble mindre fornøyd med dette og medisinen funka heller ikke på noen annen måte så jeg slutta. Har ikke brukt noe antidepressiva etter dette og livet og pikken er bra igjen.
Takk for alle fornuftige svar. Jeg har grublet litt. Kan seksualdrift og lavt (eller ustabilt) serotoninnivå ha noen sammenheng? Dvergsjimpanser hekker som gærne når de redde eller sinte etc. Mennesker på amf-avtenning gjør ofte det samme. Når man da inntar serotoninstabiliserende medikamenter, ja så virker det kanskje på lysten. Dette er sikkert totalt ufornuftig.

Jeg har gått på Cipralex i to og en halv uke nå. Merker at sosialangsten kanskje er noe dempet, merker ikke noe særlig selv på depresjonen, men har fått tilbakemelding på at jeg er lettere å være rundt, at jeg ikke har så tung energi rundt meg og at jeg er mer stabil. Så kanskje virker det litt allerede.

Driftene er imidlertid fortsatt lave. Men orgasme er ikke alt. Faktisk.
Vel felleskatalogen er nevnt fra før, men her har du utsnitt for bivirkninger:
Sitat av Felleskatalogen.no
Bivirkninger: Bivirkninger er vanligst i første eller andre uke av behandlingen og avtar vanligvis i intensitet og frekvens ved fortsatt behandling. Svimmelhet, hodepine og kvalme er observert hos noen pasienter etter brå seponering av escitalopram. De fleste symptomene var milde og forbigående. For å unngå seponeringsproblemer anbefales en gradvis nedtrapping over 1-2 uker. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme forekommer svært hyppig. Diaré, forstoppelse. Hud: Økt svette. Luftveier: Sinusitt, gjesping. Metabolske: Redusert appetitt. Psykiske: Nedsatt libido hos kvinner og menn, anorgasme hos kvinner. Sentralnervesystemet: Søvnløshet, somnolens, svimmelhet. Urogenitale: Ejakulasjonsforstyrrelser, impotens. Øvrige: Tretthet, feber. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast, munntørrhet, anoreksi. Hud: Utslett, ekkymoser, kløe, angioødem, svette. Lever: Avvikende leverfunksjonsprøver. Metabolske: Hyponatremi, utilstrekkelig ADH-sekresjon. Muskel-skjelettsystemet: Leddsmerter, muskelsmerter. Neurologiske: Kramper, tremor, koordinasjonsproblemer, serotoninergt syndrom. Psykiske: Hallusinasjoner, mani, forvirring, agitasjon, angst, depersonalisering, panikkanfall, nervøsitet. Sentralnervesystemet: Smaksforandringer, søvnforstyrrelser. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon. Syn: Synsforstyrrelser. Urogenitale: Urinretensjon. Galaktoré, seksuelle bivirkninger inkl. impotens, ejakulasjonsproblemer, anorgasmi. Øvrige: Insomnia, svimmelhet, utmattelse, tretthet, anafylaktisk reaksjon.
Vis hele sitatet...
Ja, dette blir vel moralisering, men det er bare ment for å gjøre folk klar over bivirkningene. Bare å se på disse bivirkningene hadde ført til mer angst for meg selv
det var jo skjeldne bivirkninger det der. Mindre enn 1 av 100 får de? mindre enn 1%?