Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6005
Jeg satt hjemme igår og leste rundt på de forskjellige nettavisene om tragedien som har rammet oss. Dette fikk meg til å tenke at jeg ville vise min støtte til de som fortjener det på en måte.

Det endte opp med at jeg lagde en sang, dedikert til alle ofrene, de som sitter igjen uten sine kjære og alle andre som er preget av dette.

Jeg vil gjerne høre hva folk har å si om den


Sneip

http://www.youtube.com/watch?v=HQecjpDfu0Y
Vakker sang.

Kp til deg.

-COz
Det var en veldig bra tekst!
Flott tekst, faller en tåre for alle. Og ikke minst en godt bekjent <3 Hvil i fred, vi ses en vakker dag.
Veldig fin låt. Takk for at du delte den med oss.
Utrolig vakkert :') <3 !
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Utrolig bra! Du fortjener egentlig mye mere enn et KP, men kan dog ikke gi deg mere.
Keep it up, Kai! Hilsen en bekjent
Som noen sa lenger opp, takk for at du delte den! Fantastisk...
Flott, virkelig fint <3
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Kjempebra at du lager en sang til massakren som skjedde og sånt, men produksjonsmessig er ikke dette noe av kvalitet. Du manger også ordentlig flow i rappinga di og introen blir aalt for lang. Kunne kanskje hatt egenproduserte miljølyder fra hendelsen som intro, da kunne du virkelig fått frem et poeng med sangen og rørt mennesker ordentlig (som jeg tipper er meninga med sangen).

Edit: Veldig bra tekst forsåvidt, det var positivt!
Sist endret av Dongerino; 26. juli 2011 kl. 01:41.
Fin sang,veldig bra
Sneip's Avatar
Trådstarter
Takk for all tilbakemelding. Setter stor pris på det!
En veldig god sang. Ser du har fått mye takk på youtube for den. Og som en skriver translation please. Regner med det er mange utlendinger som også hadde satt pris på den. For denne var virkelig bra i denne stund.

Evt. små feil som registeres er ubetydelige når man vet i hvilken mening du prøvde å lage denne. Og det teller så myyye mer i lengden.
dette rørte meg fra begynnelse til slutt!! Mistet en god venn i tragedien, noe som gjør denne sangen veldig betydningsfull :/

Kommer det download link?
Sneip's Avatar
Trådstarter
Kommer til å legge ut download-link i løpet av kort tid!
Takk til alle som har hørt på sangen, det hjelper mye
Den der kommer til å bli Norges hit, kan ikke skjønne noe annet!
Hvordan du har klart å produsere noe så flott på så kort tid er for meg helt fjernt, det er virkelig godt jobbet.
Flott gjort..
Sneip's Avatar
Trådstarter
Takk, tusen takk!
Dette er hva som får meg til å elske nFF, til tross for mye tull og fanterier, dårlige poster og latterlige problemstillinger - som jeg helt klart er skyldig i selv.

Nydelig, Sneip!
Sneip's Avatar
Trådstarter
Sitat av brsbent Vis innlegg
Dette er hva som får meg til å elske nFF, til tross for mye tull og fanterier, dårlige poster og latterlige problemstillinger - som jeg helt klart er skyldig i selv.

Nydelig, Sneip!
Vis hele sitatet...
Haha, takk! (:
Nydelig sang, good work!
Sitat av Sneip Vis innlegg
Kommer til å legge ut download-link i løpet av kort tid!
Takk til alle som har hørt på sangen, det hjelper mye
Vis hele sitatet...
Send meg download link på PM hvis det er lettere
Sneip's Avatar
Trådstarter
Sitat av Petter Næss Vis innlegg
Send meg download link på PM hvis det er lettere
Vis hele sitatet...
Da er link sendt!
Utrolig bra jobba! Og på rimlig stram tidsfrist!

Tok en del bilder i Oslos gater under rosesermonien og i gatene gjennom natten. Utrolig stolt av landet vårt og engasjementet vi har vist de siste dagene. Det kommer fram overalt. Også i musikken din!

http://atle.no/?p=1357

http://atle.no/wp-content/uploads/2011/07/011.jpg
Sist endret av poe; 27. juli 2011 kl. 23:34.
Sneip's Avatar
Trådstarter
Må virkelig si at du har noen veldig bra bilder der!

Takk for positiv tilbakemelding
Sist endret av Sneip; 27. juli 2011 kl. 23:47.
Som sagt tidligare: Takk for at du delte denne sangen, verkeleg fantastisk!

Skal dele den på Facebook (dersom det er OK for deg)
KP!

-Lars J
Sneip's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rampage4fun Vis innlegg
Som sagt tidligare: Takk for at du delte denne sangen, verkeleg fantastisk!

Skal dele den på Facebook (dersom det er OK for deg)
KP!

-Lars J
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det ok for meg (:
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Flott tekst, god stemning. KP og delt på facebook!
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Sneip
"Vil ikke tenke på den måten dere døde, men på den måten dere levde og prøvde!"
Vis hele sitatet...
Fikk frysninger flere ganger i løpet av sangen, men da disse ordene kom kjente jeg det langt nede i ryggraden!
Utrolig at du klarte å få dette ned på så kort tid, rett fra hjertet!
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
En flott sang :-)
Sneip's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alt! (:
takk for link! la den ut på face nå
Sneip's Avatar
Trådstarter
Thank you!

Noen fler med tilbakemelding?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sneip Vis innlegg
Thank you!

Noen fler med tilbakemelding?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en tilbakemelding, men fikk ingen tilbakemelding på tilbakemeldingen min.
Sneip's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Kjempebra at du lager en sang til massakren som skjedde og sånt, men produksjonsmessig er ikke dette noe av kvalitet. Du manger også ordentlig flow i rappinga di og introen blir aalt for lang. Kunne kanskje hatt egenproduserte miljølyder fra hendelsen som intro, da kunne du virkelig fått frem et poeng med sangen og rørt mennesker ordentlig (som jeg tipper er meninga med sangen).

Edit: Veldig bra tekst forsåvidt, det var positivt!
Vis hele sitatet...
Du sier produksjonen ikke er noe av kvalitet, og at flowen min ikke er helt der den skal.
Flow kan jeg ikke svare så veldig på, siden dette er noe som går fra person til person, hvis du skjønner?
Produksjonsmessig, hvis du tenker på lydkvaliteten osv, er dette stort sett det beste jeg kan få til i mitt studio. Jeg syns selv at lyden er grei, men selfølgelig kan den bli bedre og!

Grunnen til at jeg valgte at introen skulle være så lang, var fordi jeg følte at det ble en veldig god innleding til sangen/temaet. Hadde først tenkt å si noe på starten ang. det som har skjedd, men følte at det ble så "falskt", så jeg droppet det isteden.


Takk for det!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sneip Vis innlegg
Du sier produksjonen ikke er noe av kvalitet, og at flowen min ikke er helt der den skal.
Flow kan jeg ikke svare så veldig på, siden dette er noe som går fra person til person, hvis du skjønner?
Produksjonsmessig, hvis du tenker på lydkvaliteten osv, er dette stort sett det beste jeg kan få til i mitt studio. Jeg syns selv at lyden er grei, men selfølgelig kan den bli bedre og!

Grunnen til at jeg valgte at introen skulle være så lang, var fordi jeg følte at det ble en veldig god innleding til sangen/temaet. Hadde først tenkt å si noe på starten ang. det som har skjedd, men følte at det ble så "falskt", så jeg droppet det isteden.


Takk for det!
Vis hele sitatet...
Endelig en respons! Trodde du ignorerte den blant alle de gode tilbakemeldingene.

Flowen er helt grei, men den er ikke noe jeg ser på som imponerende. Jeg syns personlig at du trenger litt mer øving. Men at du spiller inn og prøver å få tilbakemelding underveis er sinnsykt bra!

Tenkte litt på lydkvalitet og sånt. Når du sier at det er det beste du kan få til i ditt studio, mener du at du har dårlige mikrofoner eller er du "dårlig" å mastre?

Du vet vel at du selv har fått "klager" her på forumet på at introene dine er for lange. Så selv om jeg høres ut som en drittsekk så vil jeg si at du bare sier det der for å "hente deg inn igjen", uansett om jeg har rett eller ikke så ville jeg anbefalt å korte ned introen litt.

Igjen, kjempebra at du lager en sang angående Utøya. Jeg kunne valgt å slenge meg med mengden og si at sangen er konge bare fordi jeg kjente noen som var på Utøya og fordi teksten er litt trist, men det vil jeg ikke. Budskapet er veldig bra, men du burde brukt litt mer tid på det her syns jeg.
Sneip's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Endelig en respons! Trodde du ignorerte den blant alle de gode tilbakemeldingene.

Flowen er helt grei, men den er ikke noe jeg ser på som imponerende. Jeg syns personlig at du trenger litt mer øving. Men at du spiller inn og prøver å få tilbakemelding underveis er sinnsykt bra!

Tenkte litt på lydkvalitet og sånt. Når du sier at det er det beste du kan få til i ditt studio, mener du at du har dårlige mikrofoner eller er du "dårlig" å mastre?

Du vet vel at du selv har fått "klager" her på forumet på at introene dine er for lange. Så selv om jeg høres ut som en drittsekk så vil jeg si at du bare sier det der for å "hente deg inn igjen", uansett om jeg har rett eller ikke så ville jeg anbefalt å korte ned introen litt.

Igjen, kjempebra at du lager en sang angående Utøya. Jeg kunne valgt å slenge meg med mengden og si at sangen er konge bare fordi jeg kjente noen som var på Utøya og fordi teksten er litt trist, men det vil jeg ikke. Budskapet er veldig bra, men du burde brukt litt mer tid på det her syns jeg.
Vis hele sitatet...

Mastring har jeg ikke mulighet til i mitt studio, men miksing får jeg til.
Har heller ikke det aller beste utstyret, men det gjør jobben frem til videre.

Takk for tilbakemeldingen(e)!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sneip Vis innlegg
Mastring har jeg ikke mulighet til i mitt studio, men miksing får jeg til.
Har heller ikke det aller beste utstyret, men det gjør jobben frem til videre.

Takk for tilbakemeldingen(e)!
Vis hele sitatet...
Mastring har du så absolutt mulighet til. Hvilken programvare bruker du til å spille inn musikken, og å lage beats? En mulighet er jo å bruke piratkopiert programvare.

Vil du ikke det så er det mange nettsider som tar 50-5000 kroner for å mastre en sang for deg. Mastring er SINNSYKT viktig.
R.I.P Til dere alle. Dette er en tragedie som vi kunne vert foruten, men livet må gå videre.The show moust go on, Med eller uten oss Jeg føler med dere.
Sist endret av lygra; 29. juli 2011 kl. 23:40.
Gratz med nesten 10.000 views, men syntes forsatt at låta bør bli sett mer!
Sneip's Avatar
Trådstarter
Takk for det!
Bra sang!
Sitat av Husemann Vis innlegg
Bra sang!
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bedre enn de mange andre sangene jeg har hørt som omhandler dette temaet - stå på
KP til deg
Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men.

Se hva en venninne av meg har gjort. Hun var en av de som var på Utøya, men kom uskadd tilbake.

Rå låt, kompis.
Sneip's Avatar
Trådstarter
Tusen takk til dere siste som kommenterte! Setter virkelig pris på det