Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 747
Hei!

Har fibernett fra NTEBredånd (lyse). Jeg bruker en del klienter som krevet full connection hele tiden, som f.eks Mirc, Ventrilo, Skype og en del pokerklienter.
Jeg detter ut hele tiden, dvs ca hvert minutt. Får ikke gjennomført noe som helst, og det er meget irriterende. Har testa på to pcer, både en som bruker WLAN og en som bruker TP direkte inn i modemet. Å browse verdensveven fungerer utmerket, men er nok fordi det ikke merkes små tap når jeg gjør dette.

Funket helt fint i går, merka det da jeg sto opp i dag.

Noen som har tips å komme med?
Belastning på sentralen?
Kjører du en torrent-klient med mange åpne tilkoblinger i bakgrunnen?
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Belastning på sentralen?
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig, men ingen av de jeg kjenner i nærheten har samme problemet (500m-1km) i mellom oss.

Sitat av snegler Vis innlegg
Kjører du en torrent-klient med mange åpne tilkoblinger i bakgrunnen?
Vis hele sitatet...
Nei, gjør ikke det. Har naturlig nok reboota pc flere ganger, restarta modem etc.
Prøv å koble deg direkte til modemet? (Ruteren kan være synderen)

Ellers, kan jo hende kabelen er fucka.

Altså, kabelen mellom huset og sentralen.
Som nevnt i første post har jeg koblet rett til modemet.

Mye makk om det er kabelen mellom sentralen og huset?
Bor i ei boligblokk, hvor alle har samme leverandør. Men iom at det er kun ved bruk av slike klienter at det merkes regner jeg egentlig ikke med at naboene vet om de har samme problemet eller ikke.
Sist endret av Wenger23; 27. januar 2010 kl. 15:01.
Ring til de, og si du detter ut hele tiden.