Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7684
Hei sann. Har øvd for å huske mest mulig av drømmene mine. jeg skriver ned alle drømmene også, og når jeg ser tilbake er det merkelig: I nesten alle drømmene mine, krabber jeg gjennom ventiliasjonsrør i takene.

Har dere noen gjentagende hendelser i drømmene deres?
Jeg har til stadighet mareritt om at jeg bruker penger. Det er helt forferdelig! Jeg står plutselig ved en eller annen butikkasse, også ser jeg at totalbeløpet blir mye mer enn jeg hadde forestilt meg. På en snodig måte så oppdager jeg det før jeg taster koden og betaler, men allikevel så rekker jeg ikke å stoppe opp. I det øyeblikket jeg trykker ok så føles det som om verden dras baklengs gjennom magen min, også bråvåkner jeg.
Haha, er du gjerrig eller? :P

Jeg husker drømmer svært sjeldent. Hvordan øvde du deg på å huske dem?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg vet jeg drømmer, men husker aldri drømmene mine, sist gang jeg husket en var i 8-9 års alderen =/
Jeg drømmer veldig ofte at jeg er ute å bader, så får jeg hoppa til vanns med mobilen i shortsen så den blir ødelagt. Jeg er ikke mer redd for mobilen min enn vanlig så er jævli irriterende til tider.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg har til stadighet mareritt om at jeg bruker penger. Det er helt forferdelig! Jeg står plutselig ved en eller annen butikkasse, også ser jeg at totalbeløpet blir mye mer enn jeg hadde forestilt meg. På en snodig måte så oppdager jeg det før jeg taster koden og betaler, men allikevel så rekker jeg ikke å stoppe opp. I det øyeblikket jeg trykker ok så føles det som om verden dras baklengs gjennom magen min, også bråvåkner jeg.
Vis hele sitatet...
Gniten much?


Jeg drømmer hver nesten hver eneste bidige natt om at jeg vinner i lotto eller annet pengespill. Og hver eneste bidige dag må jeg våkne opp og finne ut at det var en drøm. Jeg liker å leke med tanken om at drømmene våre egentlig er det som er ekte, og det vi opplever på dagtid er drøm... Ganske forvirrende å tenke på i lengden, egentlig.
Low
Trådstarter
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Haha, er du gjerrig eller? :P

Jeg husker drømmer svært sjeldent. Hvordan øvde du deg på å huske dem?
Vis hele sitatet...
google "dream recall"
Jeg drømmer veldig ofte at tennene til meg / andre smuldrer bort.. SKIKKELIG ekkel følelse! Når man tar med tunga rundt i munnen bare løsner det, og man sitter med store chunker med tenner som blir pulverisert når man kommer borti! Begynner i blandt å grine også når det skjer, har helt angst for å miste tennene!
Og bli holdt fast av en laaang strikk som alltid er stram. Ett skritt frem, 4-6 tilbake. Kan ofte også innta "skihopp-stilling" med nesa nedi asfalten. Strikken holder meg igjen.

@Shroombabe: Kjenner igjen det der ja! Men jeg drømmer at tennene løsner og faller ut med rot og hele pakka. Må trykke dem på plass igjen. Ekkel drøm det der!
Interessant at jeg ser visse ting her igjen
Det med at tennene detter ut / pulveriseres har jeg også drømt flere ganger. Det at jeg vinner i lotto / finner penger eller masse pyroutstyr og så våkner til en skuffelse av at jeg drømte går også igjenn her
Andre drømmer som mange har er den drømmen hvor man detter, og til slutt bråvåkner før bakken.
Enda en drømm som har hendt flere ganger er at jeg hålder på å drukne, men så merker at det går an å puste under vannet :P
For noen veker siden(4-6veker) kom jeg i en diskusjon som gjaldt en "Rhodesian ridgeback" hund. Jeg eiger en Labrador retriver sjøl, og er intressert i hunder, men ikke noe unormalt intressert for en hunde eiger. Men helt siden den hunden har blitt nevnt, drømmer jeg at jeg jakter på isbjørner i skogen rundt huset mitt med den hunden, og isbjørnene har drept mangen 100 folk fra nabolaget, men likevel vet ingen at de er isbjørner i skogen. Pluss det er noen skummle narkotika dealere som skal drepe meg, og som jakter på meg. Faktisk veldig spennanes hver gang jeg våkner å husker til bake, og ganske fornøyd med drømmen Men holdt på i noen veker nå, og begynner å bli litt lei. (Rhodesian ridgeback ble opprinnelig brukt som jakthund på løver.)
Jeg har en ting felles for drømmer, når jeg våkner føles det som om jeg drev med noe i natt som jeg har opplevd før. Jeg drømmer om igjen ting jeg har opplevd som våken. Er snålt.

Jeg hadde et mareritt jeg drømte ofte som liten som kommer tilbake av og til. Kapteinsabeltann og Maga'Kahn. Skumle som fan!
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Akkurat det der med tennene var ganske freaky! Har selv en ligende drøm som går igjen innemellom. Og det er at jeg klarer å bite tenne så hardt sammen at de bare brekker av, helt jævli!
Har en drømmebok. Om dere tror på slik kan jeg "tyde" drømmene deres om dere vil?
Sist endret av mo3; 7. juni 2010 kl. 23:46.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har en drøm som har gjentatt seg mange mange ganger oppigjennom årene. Drømte den vel første gang som 8åring tror jeg. Den handler om at jeg og mine foreldre skal på hyttetur, også ser vi en isbjørn. Handlingen foregår rundt juletider, vi kommer fram til en kjempeliten hytte med en køyeseng med dobbeltseng nede, og et bord og 4 stoler.

Når vi skal til å gå inn i hytta kommer isbjørnen etter oss og prøver å slå oss, jeg løper rundt og rundt hytta før jeg tilslutt kommer meg inn døra, når jeg snur meg står det tre klør gjennom døra. Så kommer det en mann med en liten hund. Og denne drømmen er fra tiden da jeg trodde ribbe så ut som kalkun gjør i Donald. Så den gamle mannen med hund tilbyr seg å fjærne beina fra kalkunen, men før han kommer sålangt hører vi hakking utenfor. Der står nissen som har kræsja med sleden sin, også våkner jeg. Hver gang.

Har på en måte bygd på drømmen, for den var ikke så lang første gang jeg hadde den.
Drømmer ofte at jeg har sex.

Bortsett fra det, har jeg nesten bare lucid dreams.
Av og til får jeg en drøm, og når jeg våkner og husker den så vet jeg at jeg har hatt samme drøm flere ganger i lang tid tilbake (fra jeg var liten) ganske freaky
Og av og til bygger de seg videre andre netter, og har også bygget seg lengre gjennom flere år for jeg en dag våkner og husker allt uten å ha husket noe før.
Morsomt når man husker at denne drømmen har jeg hatt før MENS man drømmer. Da skal det ikke mye til før du kan manipulere drømmen dit du vil.

Ikke ofte det skjer, somregel våkner jeg like før jeg kan ta kontroll.
De siste ukene har jeg drømt at noen ringer på døra, og hver gang sitter det en kanin utafor. Plutselig stirrer den meg inn i øya, hopper opp og biter seg fast i halsen min. Det gjør dritvondt og jeg våkner alltid rett etterpå med henda rundt halsen.
Hver gang jeg er syk når jeg var mindre så drømmte jeg om Sand, Ørken sand.. MASSE sand:P renner sand i tynne striper og alt er sand:P ikke særlig morsom:P Bedre drømmer jeg har hatt, er når jeg vet att jeg drømmer:P
Jeg drømmer stort sett helt totalt usansynelige ting, og ofte at jeg får skylda for diverse ting som skjer.

Det siste jeg husker å ha drømt, er at jeg er ute å kjører bil i 80-sone over fjellet, og så plutselig fra intet ut fra skogen kommer det en leopard 2 stridsvogn som skal krysse veien, og kjører over bilen min.
Bilen blir flat som ett papir, men jeg overlever av en eller annen merkelig grunn, og står plutselig ved siden av bilen. Besetninga på vogna stopper opp og klør seg litt i hodet, og skjønner liksom ikke helt hva de skal gjøre med det her, før dem kjører videre. Så blir det laaaang bilkø, og folk kommer å kjefter på MEG fordi bilen min er i veien og sperrer trafikken, og dem kan heller ikke bare kjøre forbi, fordi dem skal faen ikke vike for noe som er min skyld! Så kom han ene løytnanten min fra militæret på motorsykkel, og hadde med seg en luftkompressor, og bare pumpa opp bilen, så blei den like fin igjen. Så bare stikker han tilbake samme vei som han kom, uten å ha sagt ett ord. Så får jeg flytta bilen min så folk kan kjøre, men dem er heller mer interessert i å stå å kjefte på meg, enn å kjøre videre.
Så blir jeg innkalt til rettsak, og så er jo hele greia så klart min skyld, fordi leoen kom fra høyre, og jeg hadde da brutt vikeplikta mi (selv om den kom ut i fra skogen, og jeg kjørte i 80 langs hovedveien), og så blir jeg dømt til 45 år på glattcelle, med kun fiskegrateng og vann til mat. Så sitter jeg i glattcella og fortviler og vet ikke min arme råd, helt til jeg våkner..

Men så over til det merkelige. Den siste tida så har jeg tenkt på at neste gang jeg opplever noe totalt usakelig, så skal jeg spørre meg selv om dette er en drøm eller virkelig.
Så, når jeg drømmer noe helt usakelig, så spør jeg meg faktisk dette, og klarer å resonere meg fram til at 'aha, dette er jo bare en drøm!' Men likevel så klarer jeg ikke å vekke meg selv, eller kontrolere noe av det som skjer. Samma dritten bare fortsetter, og livet er like jævlig, og jeg er like fortvila, selv om jeg vet at jeg drømmer.
Det er en helt merkelig følelse. Det er liksom slik at jeg vet at det er KJEMPELETT å komme seg ut av denne dritten, men likevel gjør jeg det ikke!
Når jeg var mindre hadde jeg ofte de samme marerittene om og om igjen. Stort sett var det en gedigen mann av ild som skulle myrde meg og hele jorda var blitt til lava. En annen jeg hadde var jeg ikke klarte å re sengen min så dynen lå rett (husker fortsatt følelsen av helt stiv dyne som ikke vil bli rettet ut.) Siden jeg ikke hadde fått til å re sengen måtte jeg betale pappa (som var 50 meter høy og laget av metall)100 millioner kroner. Jeg hadde bare 4kroner og 50 øre i 50øringer.

Det siste året har drømmene mine variert fra middagselskap med frittgående høns på bakken til at verden raser sammen bak meg og det eneste jeg løper for er å score et mål i basket.
De få gangene jeg kan huske hva jeg har drømt, tenker jeg med én gang "Yesss! Det er så digg å drømme!" men så, noen minutter etter begynner jeg å huske drømmen som et minne, som noe som skjedde i går. Gjelder selvfølgelig ikke når jeg drømmer om digre monstre og marsboere, men dagligdagse ting.
Jeg og bestevenninnen min drømte begge to at vi hadde sex, samme natta. Litt sånn spooky, ettersom det er noe vi aldri kunne funnet på å gjort :P
Jeg husker forresten drømmene mine mye bedre hvis jeg var full når jeg sovnet, noen andre som har det sånn?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Gniten much?


Jeg drømmer hver nesten hver eneste bidige natt om at jeg vinner i lotto eller annet pengespill. Og hver eneste bidige dag må jeg våkne opp og finne ut at det var en drøm. Jeg liker å leke med tanken om at drømmene våre egentlig er det som er ekte, og det vi opplever på dagtid er drøm... Ganske forvirrende å tenke på i lengden, egentlig.
Vis hele sitatet...
haha, dejavu
jeg drømmer alltid at jeg vinner i lotto eller liknende:P
jævlig irriterende og våkne dagen etter åsså er lamborghinien borte
Sitat av shroombabe Vis innlegg
Jeg drømmer veldig ofte at tennene til meg / andre smuldrer bort.. SKIKKELIG ekkel følelse! Når man tar med tunga rundt i munnen bare løsner det, og man sitter med store chunker med tenner som blir pulverisert når man kommer borti! Begynner i blandt å grine også når det skjer, har helt angst for å miste tennene!
Vis hele sitatet...
Seriøst?? Jeg drømmer omtrent daglig at jeg mister tenna mine. De bare løsner fra tannfestet, også står jeg med masse tannbiter og blod i hendene. Det er så jævlig. Og jeg som trodde jeg hadde en særegen angst for å miste tennene mine i drømmene... Bra jeg ikke er alene.

Litt offtopic, men har du skikkelig vondt i munnen i noen timer etter du har våkna?
Sitat av Low Vis innlegg
Hei sann. Har øvd for å huske mest mulig av drømmene mine. jeg skriver ned alle drømmene også, og når jeg ser tilbake er det merkelig: I nesten alle drømmene mine, krabber jeg gjennom ventiliasjonsrør i takene.

Har dere noen gjentagende hendelser i drømmene deres?
Vis hele sitatet...
Spilt altfor mye cs...

Husker sjeldent drømmene mine men drømte her om dagen om at jeg og bestekameraten min var i huset, noe mer husker jeg ikke :P
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Haha, er du gjerrig eller? :P

Jeg husker drømmer svært sjeldent. Hvordan øvde du deg på å huske dem?
Vis hele sitatet...
Dream recall

Men du kan også ta ZMA, for å øke dybden på søvnen din og få en større følelse av sensasjon fra drømmene dine.

De beste drømmene er lucid eller astral drømmer syns jeg, bl a drømmer har jeg kun hatt 3 stk og de gjentok seg ofte.
Sist endret av fxxked; 8. juni 2010 kl. 18:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I dag drømte jeg at jeg, og to andre personer (Ei jente og en treg mann) ble jaget av en skikkelig farlig liten jente som var sånn typisk "uskyldig men vil drepe deg jente". Jeg og jenta som sprang klarte og gjemme oss, mens trege mannen gjemte seg litt dårlig og ble drept av farlige jenta.

Det som er interessant er at jeg syns jeg har hatt denne drømmen før, og i går kveld så ble ikke den trege mannen død. Når jeg drømte at jenta kom nærmere og nærmere husket jeg på en måte at mannen døde sist, men ble forundret da han ikke døde denne gangen. Så virket ganske relatert til at man kan forandre drømmene sine etter å drømt dem før
Sist endret av Talabo; 21. oktober 2010 kl. 22:48.
Litt gammel tråd...

Men kan jo fortelle om en drøm jeg hadde for noen dager siden uansett!
Drømte at jeg var på et stor åpent område og det virka som om alle folka på jorden var samlet der, alle sto tett i tett mens jeg fløy over folka, mens jeg fløy over dem så skreik dem hele tiden, hvil du dø, hvil du dø, hvil du dø.
Til slutt så tok jeg tak i armen til en av de som skrek og spurte om hun ville dø, mere husker jeg ikke.

Har også drømt en haug av andre ting også, har som regel fete drømmer, der jeg henger med venner og bare slapper av mens andre ganger er jeg på andre planeter.
Drømmene virker så ekte at jeg noen ganer spør meg selv om det var virkelighet når jeg våkner.
jeg drømmer ofte at jeg faller på bakken også klarer jeg ikke reise meg opp med beinene mine mer.

det kan være alt fra mens jeg spiller fotball, går osv. Når jeg faller, så prøver jeg å reise meg, men så faller jeg igjen.. og jeg blir liggendes på bakken resten av drømmen :S
Jeg har alltid en drøm før jeg havner inn i den lange drømmen Den er alltid den samme, nemlig at jeg faller ned ett enormt stup !? Og rett før jeg treffer bakken, så våkner jeg brått opp.. haha merkelige greier


Ett lite tips : Sovner du med en tjukk Peter Griffin i trusa, så drømmer du garantert en bra drøm haha, U feel me ?
når jeg faktisk husker drømmene mine, drømmer jeg kjedelig nok om en helt vanelig dag. Som kan ha en liten vri.

Har opplevd at jeg har lakt meg på søndag, drømt om en vanelig dag og våknet opp på mandag og trodd det var tirsdag.
Egentlig ganske irriterende.


Våkner også veldig ofte mens det føles ut som jeg faller. Noen flere her som har den følelsen? Vet ikke om det har noe med drømming å gjøre eller om jeg bare er på viddene
Drømmer er til for å bearbeide og gjøre kroppen klar for en ny dag... Legger man seg med en uggen følelse vil man med en god natts søvn våkne opp til noe bedre.

Men, da jeg var liten døde jeg vær gang i før jeg våknet at jeg kjørt bil utenfor et stup. Hadde vell sett litt mere James Bond en jeg burde. Hjernen klarte og ta seg av marerittet selv, og jeg trengte heldigvis ikke noe hjelp utenfra

Det er den primitive delen lengst bak i hode som tenker når du drømmer. Den ser ikke alt i perspektiv og tenker svært enkelt så å oppleve gjentagelser og rare ting er ikke unormalt :P
Om jeg hadde skrevet ned drømmene mine, hadde jeg hatt noen potensielle fremtidige skrekkfilmer!
Siste drømmen, så var jeg ute å fisket med sjarken min en sen vinternatt, så ble det storm med flere meter høye bølger som gjorde at båten kantret og jeg måtte hoppe uti havet med redningsdrakt på meg. Svømte flere km helt til jeg så land, hvor jeg fant en hytte oppe på en fjellknaus. Kom meg inn og fant fyrstikker og fyrte i ovnen for å varme meg. Så hørte jeg et dunk, akkurat som om noen "falt" på veggen på utsia, så så jeg i vinduet og så en mann med svart hette på seg som dekket halve ansiktet og skjegg.

Jeg våknet med kaldsvette for å si det sånn! Satt å tenkte i ettertid for en helt jævlig følelse det var! Var så virkelig der og da.. glad det bare var et mareritt xD
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Våkner også veldig ofte mens det føles ut som jeg faller. Noen flere her som har den følelsen? Vet ikke om det har noe med drømming å gjøre eller om jeg bare er på viddene
Vis hele sitatet...
Opplevde ofte noe av det samme, detter og detter og detter og detter. Rett før jeg lander i havet(vet ikke hvorfor men sånn var det) så våkna jeg, lå ofte feil veg i senga

Hmm... en stor majoritet av dere her drømmer om å falle :O!? Kanskje mennesket har en sårbarhet for store høyder?

Drømmer er tross alt for å bearbeide ting du ikke vill skal skje irl, så hvem vet
Sist endret av Oransje; 22. oktober 2010 kl. 00:12.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Opplevde ofte noe av det samme, detter og detter og detter og detter. Rett før jeg lander i havet(vet ikke hvorfor men sånn var det) så våkna jeg, lå ofte feil veg i senga

Hmm... en stor majoritet av dere her drømmer om å falle :O!? Kanskje mennesket har en sårbarhet for store høyder?

Drømmer er tross alt for å bearbeide ting du ikke vill skal skje irl, så hvem vet
Vis hele sitatet...
Nei, vet ikke jeg, prøv å hopp ut vinduet og finn ut da.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Morsomt når man husker at denne drømmen har jeg hatt før MENS man drømmer. Da skal det ikke mye til før du kan manipulere drømmen dit du vil.

Ikke ofte det skjer, somregel våkner jeg like før jeg kan ta kontroll.
Vis hele sitatet...
Har opplevd noe av det samme, men en gang fikk jeg full kontroll over drømmen i en liten periode, det var sykt. Jeg løp over et fjell med en slange bak meg, det var en slange-ekspert som holdt denne under kontroll. Men han slapp den etter meg bare på tull, og han lo hele tiden. Dette var sykt skummelt i drømmen, den hadde en ekstrem fart.

Når jeg hadde løpt ca 200 meter så glemte jeg slangen og måtte plutselig finne en termitt tue eller noe lignende, når jeg så den fra et stykke vekke fikk jeg full kontroll av drømmen min. Jeg tenkte for meg selv at det var en drøm, og det var litt sånn løst, ingenting var helt kompakt virket det som. Så jeg tok springfart og hoppa RETT ned et stup, fikk et sykt sug i magen og jeg våkna brått med et smil om munnen!
Jeg drømmer ofte att jeg løper ned en fin grønn bakke med fin natur rundt. Midt i bakken kommer ett gjerde av bier som jeg må liste meg rundt, så går det fort igjen.

På slutten av bakken hopper jeg ned stupet (syyyykt ekkel følelse) og holder meg fast i ett tre


har drømt denne drømmen mange mange ganger og noen ganger er det venner og bekjente som løper med meg
Sist endret av Vegard004; 22. oktober 2010 kl. 18:49. Grunn: Bestemor er 49
▼ ... over en uke senere ... ▼
For noen dager siden drømte jeg noe helt merkelig. Det var ikke morsomt, og det var ikke skummelt. Bare totalt absurd og usakelig.
Drømte at jeg var en svart sylinder som ble dratt gjennom ett grått rør etter en tynn hyssing. Så lenge jeg ble dratt frammover, så var livet på topp, og jegg hadde fred i sjela og fikk sove godt og alt slikt. Men så snart det ble stopp, så ble jeg skikkelig stressa og iritert fordi det var propp i systemet, og ikke noen framgang.
Slik gikk hele drømmen, med mange stopp og stans av varierende lengde.
Det siste jeg kan huske at jeg drømte, er vel at jeg sto på badet mitt med 2 kamerater. Det snodige er at det var et stativ med kondomer i forskjellige farger og fasonger...
Plutselig utbryter en kamerat at jeg aldri klarer å få tak i de kondomene på toppen av dette stativet. (stativet var sånn ca. 2 postkassestativer høyt) Jeg klatrer opp og tar tak i noen kondomer, og gir en til han som sa jeg ikke fikk tak i den. Når jeg åpna pakka, fant jeg en kondom som var så tykk at den ikke kunne brukes til noe!
Jeg pleier som regel å huske drømmene mine sammedag som jeg har drømt de.

Jeg husker en drøm jeg hadde mye når jeg var liten. Jeg gikk liksom i en ring, men jeg var ikke menneske. Mer som kanskje en liten celle. Gikk i ring sammen med mange andre, samme vei hele tiden. Men plutselig går jeg andre veien, noe som er veldig fælt. Så våkner jeg med en rar følelse i kroppen.

Husker at alt var nesten også gult, når jeg tenker meg om var vi mer som gule biter. Nesten som en ostepop.
Sist endret av affemelon; 2. november 2010 kl. 22:55.
Jeg er alltid rundtomkring i byen hvor jeg bor, og prøver i HVER ENESTE drøm å komme meg hjemover. Det synes til å bli et mission impossible, for jeg kommer meg aldri dit. Jeg kan også vite i drømmen at "nå drømmer jeg", og klarer mange ganger å vekke meg selv hvis jeg føler for å våkne. Jeg har også faste steder i drømmeverdenen hvor jeg kan gå (siden jeg alltid er i byen), og hver gang jeg går til de spesielle stedene våkner jeg. Dette har jeg gjort siden 6-års alderen.

Det hender også ofte at jeg drømmer NØYAKTIG den samme drømmen, og da vet jeg at jeg drømmer. Er det et mareritt, vet jeg derfor hva som skal skje, og hvor det skjer hen. Helt, helt, HELT sykt.

Jeg har også en fast drøm hver gang jeg skal til å bli syk, eller er syk. Jeg spyr ALLTID etter den drømmen. Jeg husker den bare rett etter jeg har våknet av den, kommer ikke på den nå, men vet det er den samme. Tror det har noe med hvordan kroppen reagerer når jeg er syk samtidig som jeg drømmer. Jeg aner ikke.
Sist endret av Jeaer; 2. november 2010 kl. 23:09.
Drømmer faktisk ofte at jeg møter "dama i mitt liv" også rett før det skal til å skje noe "action" (høhø) så drømmer jeg plutselig om noe annet...utrolig lamt og trist
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Gjentakelse for min del er å havne i slåsskamp med noen, men å oppleve at jeg ikke klarer legge noe kraft i slagene mine uansett hvor mye jeg tar i. Jeg kan legge hele vekten min i et slag, men likevel ikke volde noen som helst skade. Å løpe/sparke/slå/generell bevegelse blir omtrent som om man skulle befunnet seg under vann med dertilhørende større motstand enn luft. Problemet er at denne merkelige fysikken kun har innvirkning på meg, og ikke på dem som skal ta meg. Det er småslitsomt.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Gjentakelse for min del er å havne i slåsskamp med noen, men å oppleve at jeg ikke klarer legge noe kraft i slagene mine uansett hvor mye jeg tar i. Jeg kan legge hele vekten min i et slag, men likevel ikke volde noen som helst skade. Å løpe/sparke/slå/generell bevegelse blir omtrent som om man skulle befunnet seg under vann med dertilhørende større motstand enn luft. Problemet er at denne merkelige fysikken kun har innvirkning på meg, og ikke på dem som skal ta meg. Det er småslitsomt.
Vis hele sitatet...
Haha, opplevd AKKURATT det samme som du beskriver her. opptil flere ganger, jævlig merkelig
Mmmm. Drømmer ofte om steder jeg har vært før i andre drømmer. Jeg 'vet' hvor stedet er, men det ser ikke ut som det stedet ser ut i virkeligheten. I drømmene så kan jeg i den første drømmen løpe gjennom en by, for eksempel, fordi noe er ute etter meg, neste gang jeg besøker samme byen (men fra andre vinkler), kan historien være en helt annen, men jeg VET i drømmen at jeg har vært der før og tenker tilbake på den forrige drømmen. Det er FØLELSEN av stedet som henger igjen, her har jeg vært før, av og til flere ganger, på forskjellige steder .... argh. Komplisert. Kanskje jeg skulle blitt spillutvikler, hehe.
Dette blir kanskje litt off-topic, men jeg prøver allikevel.

Jeg har lest at selv om drømmer kan virke kjempelange varer de bare fra et brøkdels sekund til noen sekunder, noen som kan bekrefte/avkrefte?

Jeg har sjelden gjentagende drømmer, men jeg har inntrykk av at når jeg sover "bare 2 minutter til" om morgenen skjer de aller sykeste drømmene. Du vet de drømmene der virkelig ingenting henger på greip, og alt er bare surrealistisk og jævlig. Noen som har det likt?

Eneste gjentagende elementet jeg kan komme på er at i omtrent alle marerittene jeg har er en person med Downs syndrom involvert. Jeg er verken redd eller har mangel på respekt for disse i våken tilstand, men når jeg sover er de dritskumle!
Sitat av Duckyuck Vis innlegg
Dette blir kanskje litt off-topic, men jeg prøver allikevel.

Jeg har lest at selv om drømmer kan virke kjempelange varer de bare fra et brøkdels sekund til noen sekunder, noen som kan bekrefte/avkrefte?

Jeg har sjelden gjentagende drømmer, men jeg har inntrykk av at når jeg sover "bare 2 minutter til" om morgenen skjer de aller sykeste drømmene. Du vet de drømmene der virkelig ingenting henger på greip, og alt er bare surrealistisk og jævlig. Noen som har det likt?

Eneste gjentagende elementet jeg kan komme på er at i omtrent alle marerittene jeg har er en person med Downs syndrom involvert. Jeg er verken redd eller har mangel på respekt for disse i våken tilstand, men når jeg sover er de dritskumle!
Vis hele sitatet...
Tror ikke drømmer er så korte.
har flere ganer hat en drøm og våknet og lakt meg igjen for så å fortsette på den drømmen jeg drømte før jeg våknet, kan tyde på at drømmer varer lengre enn noen sekunder.
Sitat av zevz Vis innlegg
Tror ikke drømmer er så korte.
har flere ganer hat en drøm og våknet og lakt meg igjen for så å fortsette på den drømmen jeg drømte før jeg våknet, kan tyde på at drømmer varer lengre enn noen sekunder.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Tok ikke logikken. Drømmen fortsetter lett ettersom den er i tankene dine, og de samme impulsene er dær.

Men uansett, on topic. Drømmer mye rart, voldelige greier, voldtekt, masse slikt. Drømmer også at jeg koser meg.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Drømmer faktisk ofte at jeg møter "dama i mitt liv" også rett før det skal til å skje noe "action" (høhø) så drømmer jeg plutselig om noe annet...utrolig lamt og trist
Vis hele sitatet...
Denne drømmen har jeg hatt mange ganger også!

Det som er så utrolig irriterende er at jeg aldri husker hvordan henne ser ut, det eneste jeg vet er at det er samme "drømmedama" i alle drømmene.

Men som alltid, så våkner jeg (eller "glir" inn i en annen drøm) akkurat når det er i ferd med å skje noe.

Dette skjer kun når jeg drømmer om "drømmedama", ikke når jeg drømmer om andre random damer..

FRUSTRERENDE..!!