Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 3677
hallo

har prata på skolen ang wow og jeg satt igjen med ett spm..

noen mente at jeg måtte ha alle spilla, som BC og Wolk, stemmer dette?
og følger det med aktivering første mnd ellns?

håper på svar
Du må ha alle spillene ja. Dvs, classic, TBC og WotLK.
http://www.wow-europe.com/en/downloa...ent/index.html

Første måneden er gratis. Bruker du recruit a friend systemet får du 10 dager + en måned gratis.

Edit: Du MÅ ikke ha alle spillene for å kunne spille, men det anbefales virkelig.
Sist endret av Issues; 15. september 2009 kl. 16:56.
Vanilla Wow 1-60 (Du kan ikke lage Dranei eller Bloodelf
TBC 60-70 Du kan ikke lage Death Knight
WOTLK 70-80
Må ha alle spillene for hva?

Skal du spille Wotlk, så trenger du en konto som har alle tre ja.

men du trenger bare å installere Wotlk CD'en.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
ok, takk for svar
når du kjøper Standarden (det første spillet) følger det med 30 dager free hvis jeg ikke tar feil. Men du må ha visa/mastercar e.l for å aktivere den, hvis du ikke kjøper gamecard mener jeg å huske, måtte det jeg ihvertfall

Klart du ikke må ha alle spillene. Men Azeroth er ganske dødt nå, som TBC og WotLK er ute, og så godt som alle spiller i de nye områdene. Du kan kjøpe originalen. Lvle til 60 -TBC - 70 og til slutt WotLK hvis du finner ut at du digger det ^^

EDIT: Var visst litt sein her
Sist endret av random42099; 15. september 2009 kl. 16:57.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
så jeg må starte med classic og gå oppover?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
så jeg må starte med classic og gå oppover?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg hadde installert alt sammen med en gang var jeg deg. Men du KAN bare begynne med å installere Classic først. (Evt. for å se om du liker spillet, og deretter oppgradere.)
Sitat av sengetøv Vis innlegg
så jeg må starte med classic og gå oppover?
Vis hele sitatet...
Det er det absolutt lureste ja. Da slipper du å komme til lvl 36 og finne ut at du egentlig ikke gidder mer, og de hundrelappene til tbc og wotlk du egentlig kunne spart, er allerede brukt opp...
Sitat av sengetøv Vis innlegg
så jeg må starte med classic og gå oppover?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke begynne med WotLK eller TBC nei. Med tanke på at da ville du jo hoppet over 60-70 lvler

EDIT: faen... sein igjen...
Sist endret av random42099; 15. september 2009 kl. 17:00.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
okay

da kjøper jeg classic og ser om det er noe for meg
Sitat av sengetøv Vis innlegg
okay

da kjøper jeg classic og ser om det er noe for meg
Vis hele sitatet...
høres ut som en god ide Si gjerne ifra hvis du/dere begynner å spille på Balnazzar (serveren jeg spiller på) da jeg er keen på flere nye å spille med iblandt
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
prata med noen som spiller wow
men de sa litt forsjellige

de spiller på ravenholt eller noe trur jeg..
joiner deg når jeg får det jeg epicsnusbox
Sitat av sengetøv Vis innlegg
prata med noen som spiller wow
men de sa litt forsjellige

de spiller på ravenholt eller noe trur jeg..
joiner deg når jeg får det jeg epicsnusbox
Vis hele sitatet...
Det er og blir tull at du "må" ha alle expansions når du begynner å spille mtp at du ikke kan bruke noe fra TBC før lvl 60 - eller noe fra WotLK før lvl 78(?)

Sweet, PM meg da bare
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
okay
bestilt classic nå
bare å vente å se hva som skjer

sender deg pm jeg
KAn hjelpe deg =)

Kan sende deg en RaF kanskje så kan vi lvle sammen :P 3x mer XP fra quest og "monstre" er ganske neat
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
RaF er for noe?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av sengetøv Vis innlegg
RaF er for noe?
Vis hele sitatet...
Raf er

Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
3x mer XP fra quest og "monstre" er ganske neat
Vis hele sitatet...
+ teleportering til personen som sendte deg Raf. Bonusene er forutsatt at dere levler sammen, må være så så nær hverandre eller noe for at RaF skal fungere.
Sist endret av Sio; 15. september 2009 kl. 18:13.
Sitat av sengetøv Vis innlegg
RaF er for noe?
Vis hele sitatet...
Recruit a friend, system for å dra newbies til spillet.

"
What Is RAF?
RAF is short for Recruit A Friend. It is a new event initiated by Blizzard to generate more players. Basically what it does is when two players that are linked by recruit a friend are in the same general vicinity they will receive three times any XP received, when near each other or grouped.
"
send meg en pm så kan jeg recruite deg å levle med deg til 60, går drøyt mye fortere og jeg er keen på en ny character
Hmm, De fleste som vill ha deg med på RaF er keen på mounten...
Ville dog anbefale deg å spille selv, det tar no innihelvette me tid MEN du lærer så utroli mye mer. Du får med deg MYE mer historie og andre morsome ting.

Sign:
*Rp&Lorefan*
Sitat av jarl Vis innlegg
Hmm, De fleste som vill ha deg med på RaF er keen på mounten...
Ville dog anbefale deg å spille selv, det tar no innihelvette me tid MEN du lærer så utroli mye mer. Du får med deg MYE mer historie og andre morsome ting.

Sign:
*Rp&Lorefan*
Vis hele sitatet...
Er faktisk enig med Jarl her, selv om mounten er meget fet
haha fett, jeg spilte på balnazzar før, hadde en lvl 70 troll hunter Har sluttet nå da...too addictive:P
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
oka, sier ifra så fort jeg får noe

hva er mounten?:P
Sist endret av sengetøv; 15. september 2009 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den personen som rekruterer deg til spillet igjennom RaF systemet vill få en Zebra så han kan ri på

*edit1*Spiller også på balnazzar som jeg har gjort i årevis
*edit2* Yea Deadrock, kjøpte en account nr2 KUN for og få mounten
Sist endret av jarl; 15. september 2009 kl. 18:38.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
ingen får det av meg xD
Sitat av sengetøv Vis innlegg
ingen får det av meg xD
Vis hele sitatet...
That's the spirit!
Men for guds skyld, spill horde...

Lok'Thar Ogar
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
hva er forskjellen på alt sånt a?
horde og parladin osv?
Det er to "lag" Horde og Alliance.

Paladin er en class.

Les litt om Wow, orker ikke forklare alt
Sist endret av staM; 15. september 2009 kl. 19:03.
Horde og alliance er de to forskjellige "factions" som er i World Of Warcraft.
De to er da i konstant krig, noe som gjir mye god historie og hele Player versus Player aspektet ved spillet.


Horde: Er et av de to store politiske sidene av de dødelige rasene i Azeroth.
Holdninger og idealer har jeg igrunn ikke tid til å skrive i lange baner her x)
Alliance: Den andre siden

Horde har de som jeg vill kalle "Kule" rasene og historiene.
Alliance har litt mer tradisjonelle ting som Humans og Nightelves



Om du har interesse les :
http://www.wowwiki.com/Horde
http://www.wowwiki.com/Alliance
Sist endret av jarl; 15. september 2009 kl. 19:06.
Sitat av jarl Vis innlegg
Horde og alliance er de to forskjellige "factions" som er i World Of Warcraft.
De to er da i konstant krig, noe som gjir mye god historie og hele Player versus Player aspektet ved spillet.


Horde: Er et av de to store politiske sidene av de dødelige rasene i Azeroth.
Holdninger og idealer har jeg igrunn ikke tid til å skrive i lange baner her x)
Alliance: Den andre siden

Horde har de som jeg vill kalle "Kule" rasene og historiene.
Alliance har litt mer tradisjonelle ting som Humans og Nightelves



Om du har interesse les :
http://www.wowwiki.com/Horde
http://www.wowwiki.com/Alliance
Vis hele sitatet...
Må være en av de dummeste beskrivelsene jeg har lest på lenge.
Ta også les litt alliance historie du.
Prfh, jeg som stemmer rødt vill jo selfølgelig selge min side mest mulig!
Og alle vet jo at du skal være søkkrik eller dum for å stemme blått

Og jeg har lest MYE av begge historiene. utallige sider...
Og jeg må bare si at jeg vil alltids være trofast mot Thrall selv om han gjir tronen sin til Hellscream snart...

Og at jeg personlig synest Taurens og Undeads er kulere en Gnomes og Humans er det dummeste du har hørt ? da har du ikke hørt mye.
Sist endret av jarl; 15. september 2009 kl. 19:53.
Sitat av jarl Vis innlegg
Prfh, jeg som stemmer rødt vill jo selfølgelig selge min side mest mulig!
Og alle vet jo at du skal være søkkrik eller dum for å stemme blått
Vis hele sitatet...
Selvom du tydligvis skrev i feil tråd, fikk du kp fra meg.
Sitat av jarl Vis innlegg
Prfh, jeg som stemmer rødt vill jo selfølgelig selge min side mest mulig!
Og alle vet jo at du skal være søkkrik eller dum for å stemme blått

Og jeg har lest MYE av begge historiene. utallige sider...
Og jeg må bare si at jeg vil alltids være trofast mot Thrall selv om han gjir tronen sin til Hellscream snart...

Og at jeg personlig synest Taurens og Undeads er kulere en Gnomes og Humans er det dummeste du har hørt ? da har du ikke hørt mye.
Vis hele sitatet...
Når skrev jeg at jeg har "hørt"? jeg skrev "dummeste jeg har _lest_ på lenge."

Lær deg å lese riktig.

Og som jeg skrev på min første post her, så er beskrivelsen din det dummeste jeg har lest på lenge. Din mening er en annen sak.
Sist endret av Geiten; 15. september 2009 kl. 20:53.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Når skrev jeg at jeg har "hørt"? jeg skrev "dummeste jeg har _lest_ på lenge."

Lær deg å lese riktig.
Vis hele sitatet...
Det var da fryktelig til flisespikkeri på noe TOTALT uviktig.
Han burde kjøpe alle spillene da? Det sparer han jo penger på. Han bruker 350 hvis han kjøper alle men kjøper han seprat så koster 100 vanilla 130 tbc og 250 wotlk.. 480 til sammen ganske enkelt matte å spare de hundrelappene på. Men igjen hvis han først begynner å lvle så kommer det til å gå drit fort, det gjør det jo nå om dagen så han slutter sikkert ikke før i lvl 75 eller no hvis han ikke velger å bli 80. SÅ han burde kjøpe den pakken så han får alle spillene på en gang.

http://www.wow-pro.com/leveling_guid...leveling_guide

Linken innholder ikke virus.
Gratis lvling guide for de som vil være pro på å lvle, Personlig før alle lvling nerfs så var det mulig for meg å lvl 40-50 på for ex 10 timer played. Eller 4 dager oppptil 70. Jeg bullshiter ikke men jeg slette screen shots desverre.
Sitat av sengetøv Vis innlegg
ok, takk for svar
Vis hele sitatet...
Vell det har seg sånn at Gnomes ikke er med på lore i det hele tatt, de burde bli sletta ut av spillet. Horde er oftest pvpmelee geeks som elsker å facerolle alle cloth classes i hjel. Alliance er barnslig faction men har flest beste PVE spillere. Horde har noe mindre barnslige folk litt dårligere på PVE men bedre PVP etter min mening. Men materielt sett så har det ikke noe si om du er horde eller ally begge sidene har like stor sjanse på å bli gode, derimot serveren du velger er viktig. Balnazzar er en dårlig server for hordes den burde du ikke starte på, heller burde dere lvle sammen på en ny server som har bedre balanse mellom pvp og pve.

PVE: player vs enviroment, du går instance dreper bosser osv osv
PVP: player vs player, du går i battleground der du skal vinne over motstanderen din som er en person. Eller bare tusler rundt i verden og dreper alt og alle du ser som er pvpmerka.
Sist endret av Kommunisten; 16. september 2009 kl. 13:23.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Horde er oftest pvpmelee geeks som elsker å facerolle alle cloth classes i hjel. Alliance er barnslig faction men har flest beste PVE spillere. Horde har noe mindre barnslige folk litt dårligere på PVE men bedre PVP etter min mening.
Vis hele sitatet...
Pve og Pvp har ingenting med hvordan faction du velger.

fra hver eneste server er det forskjell på hvem fantion som har den beste pve guilden

Horde har mindre barnslige folk? du finner barnslige folk overalt i spillet!
går du rundt å prater med alle å prøver å dømme hvor barnlig de er?
eller har du en fin kilde på det?

og verdens beste pve guild er forresten Horde = )
Hvordan velge server/faction: Velg samme server og faction som vennene dine. Ingen venner som spiller? Velg det du synes er kult.

Hvordan velge klasse: velg det du synes virker kult
Det er litt lurt og tenke litt gjennom hvilken class du vil være og seffølgelig må du velge horde for *kremt* alliance is for noobs

Forskjellige classer

Paladin = DPS, Healer og tank, litt for owerpower derav mye nerf(ing)

Mage = Spell caster, bra dmg, dør fort, bruker fort mye mana som fire specc. Ellers en god class

Warrior = DPS, TANK, god på en og en, dårlig aoe, men en av de beste tankene side desse ikke bruker mana..

Warlock = Spellcaster med pet, hørt at det er vanskeligt og spille denne classen men har ganske bra damage

Shaman = Spellcaster (kan og være melee), stress class med totems, alle nye totems krever chain quests, er og god healer.

Death Knight = Hater denne classen, owerpower, du må ha en lvl 55 for å lage en DK og WOTLK.

Hunter = Nokk en av den beste pvp 1on1, den har pet som gjør alt jobben mens du står bak med pil og bue.

Priest = Veldig undervurdert class, en av de beste healerene in game, fra lvl 40++ begynner damage og komme for fult med shadowform osv.. Blir fort kjedelig i lengden å levle.

Druid = Har mange forskjellige "forms" til forskjellige jobber som tank, healer og dps, en av formene er en fugl som du kan fly med

Rouge = God damage, dør fort, kan gå i stealth.
Ordbok

PVP = player versus player

BG = Battleground som og går under player versus player

Tank = sier vell seg selv "tanks"

Healer = Gir liv til med spillere eller seg selv

Dps = skade

Instance / dungon = En plass med vanskelige npcer (elites) der du er et party på fem, der du får experience (xp) og gear.

Raid = Er nesten som en instance bare større der man har enten 10-mann, 25-mann eller 40-mann, raide kan man begynne med i lvl 60++ man gjør egentlig dette mest i lvl 80.

Mount = lvl 20?=60% mount, lvl 50?=100%, lvl 60 = 150% flying mount,
lvl 70 = 280% flying mount.

AH = Auction House, der spillere legger ut items.

Vendor = NPC, her kjøper du items og du får ikke så mye her som du kunne fått på AH hvis du selger ting.

GM = Gamemaster (folk som jobber i blizzard), noen bruker det også som Guildmaster.

Gear / items

Grå = Dårlig gear / items, søppel
Hvitt = Alle hvite items brukes til proffesions men hvitt gear er søppel.
Grønn = Middels bra gear
Blå = Rare, bra gear
Lilla = Epic, veldig bra gear
Oransje = Legendary, skjeldent men det beste.
Rød = Dette er GM items/gear og spillere kan ikke få dette utenom på privat servere.


NB: Når det kommer til gear så er det egentlig statsen på gearet som teller, feks et grønt item kan være bedre en et epic item osv..

Cloth : Spellcaster gear med fokus på mye liv og mana
Leather : Typis hunter og rouge og sånn ikke tank classer
Mail : Tank, og dps
Plate : Typisk tank classer, masse armor


Det er vel det jeg har og si, og folk får rette meg opp om jeg har skrevet noe feil eller glemt noe

Lykke til med World of Warcraft og ikke glem og svippe innom Lighting's Blade
Sist endret av Sgt. Pepper; 16. september 2009 kl. 14:13.
Vil anbefale deg som ny spiller å gå Hunter, warrior eller rogue. Om du spør meg er dette de enkleste klassene å starte med. Det å gå direkte på en mage eller warlock kan bli hektisk.
da jeg startet ble jeg presset til å starte en Shaman (gruppepress fra vennene mine :P).
dette angrer jeg ikke på. totems gjør spillestilen unik. Enhancement er også utrolig morsomt.
enhancement bruker mye spelldamage selvom det er en melee class. men som det er med alle melee classes så er Hit rating og expertise viktig. men en moro class.
Sitat av Apu Vis innlegg
Vil anbefale deg som ny spiller å gå Hunter, warrior eller rogue. Om du spør meg er dette de enkleste klassene å starte med. Det å gå direkte på en mage eller warlock kan bli hektisk.
Vis hele sitatet...
Hva du enn gjør ikke start med å levle en rogue, dette er kanskje en av de morsomte klassene, men det er vanskelig å levle i forhold til andre class, begynn som hunter, det er lett og går fort, så får du for smaken på spillet å vil prøve en

caster class som gjør skade ved hjelp av magi
eller en melee class, som er close combat

et annet tips som er gull er; Ikke tigg gull, folk hater, ignorerer og plager de som tigger

Ps: Når du starter så bare bruker du Trial accounten din, som du oppgraderer på http://www.wow-europe.com

Da slipper du å kjøpe tbc,wotlk og gamecard.

Nyttige liker når du ikke finner ut av quests ;
http://wowhead.com
http://wow.allakhazam.com/
Sist endret av otimate; 16. september 2009 kl. 15:56.
Digital nomade
trippy's Avatar
Som jeg pleier og si: Hunter lett og spille, men vanskelig og spille riktig
Ja, hunter i endgame kan være vanskelig å mestre. Mange huntere som ligger å vanker på lav dps fordi de ikke forstår klassen riktig. Men gøy klasse å starte med!
Start med det du VILL spille. Liker du classen, er den lett. Har spilt shaman siden release av World of Warcraft. Har prøvd andre classes, og har mange 80 folk, men Shaman er og blir min favoritt class
Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Start med det du VILL spille. Liker du classen, er den lett. Har spilt shaman siden release av World of Warcraft. Har prøvd andre classes, og har mange 80 folk, men Shaman er og blir min favoritt class
Vis hele sitatet...
Vanskelig å like en klasse, uten å ha spilt spillet. Er vel mer om han liker prinsippet av klassen. Som jeg liker Mario, han skyter flammekuler.. Da er mage noe for meg? Men igjen, paladin har hammer? Hmm
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Det er litt lurt og tenke litt gjennom hvilken class du vil være og seffølgelig må du velge horde for *kremt* alliance is for noobs

Forskjellige classer

Paladin = DPS, Healer og tank, litt for owerpower derav mye nerf(ing)

Mage = Spell caster, bra dmg, dør fort, bruker fort mye mana som fire specc. Ellers en god class

Warrior = DPS, TANK, god på en og en, dårlig aoe, men en av de beste tankene side desse ikke bruker mana..

Warlock = Spellcaster med pet, hørt at det er vanskeligt og spille denne classen men har ganske bra damage

Shaman = Spellcaster (kan og være melee), stress class med totems, alle nye totems krever chain quests, er og god healer.

Death Knight = Hater denne classen, owerpower, du må ha en lvl 55 for å lage en DK og WOTLK.

Hunter = Nokk en av den beste pvp 1on1, den har pet som gjør alt jobben mens du står bak med pil og bue.

Priest = Veldig undervurdert class, en av de beste healerene in game, fra lvl 40++ begynner damage og komme for fult med shadowform osv.. Blir fort kjedelig i lengden å levle.

Druid = Har mange forskjellige "forms" til forskjellige jobber som tank, healer og dps, en av formene er en fugl som du kan fly med

Rouge = God damage, dør fort, kan gå i stealth.
Ordbok

PVP = player versus player

BG = Battleground som og går under player versus player

Tank = sier vell seg selv "tanks"

Healer = Gir liv til med spillere eller seg selv

Dps = skade

Instance / dungon = En plass med vanskelige npcer (elites) der du er et party på fem, der du får experience (xp) og gear.

Raid = Er nesten som en instance bare større der man har enten 10-mann, 25-mann eller 40-mann, raide kan man begynne med i lvl 60++ man gjør egentlig dette mest i lvl 80.

Mount = lvl 20?=60% mount, lvl 50?=100%, lvl 60 = 150% flying mount,
lvl 70 = 280% flying mount.

AH = Auction House, der spillere legger ut items.

Vendor = NPC, her kjøper du items og du får ikke så mye her som du kunne fått på AH hvis du selger ting.

GM = Gamemaster (folk som jobber i blizzard), noen bruker det også som Guildmaster.

Gear / items

Grå = Dårlig gear / items, søppel
Hvitt = Alle hvite items brukes til proffesions men hvitt gear er søppel.
Grønn = Middels bra gear
Blå = Rare, bra gear
Lilla = Epic, veldig bra gear
Oransje = Legendary, skjeldent men det beste.
Rød = Dette er GM items/gear og spillere kan ikke få dette utenom på privat servere.


NB: Når det kommer til gear så er det egentlig statsen på gearet som teller, feks et grønt item kan være bedre en et epic item osv..

Cloth : Spellcaster gear med fokus på mye liv og mana
Leather : Typis hunter og rouge og sånn ikke tank classer
Mail : Tank, og dps
Plate : Typisk tank classer, masse armor


Det er vel det jeg har og si, og folk får rette meg opp om jeg har skrevet noe feil eller glemt noe

Lykke til med World of Warcraft og ikke glem og svippe innom Lighting's Blade
Vis hele sitatet...
litt korrigering, fra mitt synspunkt:
Warrior kan ha insane tick på aoe, om han har gear.
warlock er i følge en 80 lock kompis en enkel class å spille, spesielt i pvp - DOT og løp. PVE er litt enklere
DK er ca like OP som pala
Hunter eier jeg 1v1 (er rogue) kommer dog an på skills, men vil tørre å påstå at PALA er best 1v1
Druid har forskjellige forms, bear for tanking, cat for DPS, kan gjøre enormt bra dmg - bra class
rogue - er en bra pvp class...


Jeg har spilt rogue siden 2005, er enda ikke lei av det, har også hunter... Av de classene er rogue det jeg desidert liker best, på tross av at jeg har spilt det så lenge.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Pve og Pvp har ingenting med hvordan faction du velger.

fra hver eneste server er det forskjell på hvem fantion som har den beste pve guilden

Horde har mindre barnslige folk? du finner barnslige folk overalt i spillet!
går du rundt å prater med alle å prøver å dømme hvor barnlig de er?
eller har du en fin kilde på det?

og verdens beste pve guild er forresten Horde = )
Vis hele sitatet...
Jeg har vært på mange servere og erfart forskjellige folk. jeg prøvde å indikere at det ikke alltid er sånn. Men for meg har det virket som om horde chatten er stilere på spam etc. Horde er oftest best på pvp det sverger jeg på.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Jeg har vært på mange servere og erfart forskjellige folk. jeg prøvde å indikere at det ikke alltid er sånn. Men for meg har det virket som om horde chatten er stilere på spam etc. Horde er oftest best på pvp det sverger jeg på.
Vis hele sitatet...
No har da blizzard sinnsykt mange servere, folk er forkjellige på alle serverene. Men det kan godt tenkes om blizzard hadde laget en graf over hvor flink horde er i pvp vs alliance, kan en ikke se bortfra at horde vinner.