Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 19379
hahaha nei, man er nok aldri trygg
Jeg må bare spørre om du ønsker å bli tatt?
Hadde PST hatt noen grunn til og overvåke deg, hadde du først og fremst ikke kalt dem POT og du hadde vært intelligent nok til og ikke spørre om det på et forum.
Sitat av mropel Vis innlegg
Det er vel ikke så mange som tar dette forumet veldig seriøst..
regner med at politet er innom her.. ikke umulig at noen av de kansje svarer på denne tråden..
Vis hele sitatet...
Hva vil du fram til tøffen?

Sitat av mropel Vis innlegg
Kan ikke trekke oss nå. Er jo nå det blir gøy.. men er noe dritt å ha snuten i lomma hele tiden..
Vis hele sitatet...
Om dere har snuten i lomma er det vel neppe noe problem om dere blir overvåket?

For å svare på topic: Ja, jeg har erfaring med pot. PST derimot håper jeg ikke har noen interesse av og høre meg prate om Dragonage.

men, nå må jeg få lov til å spørre.

Prøver du å tøffe deg nå eller er driver du virkelig organisert kriminalitet?

Om det siste alternativet gjelder: Hvorfor i all verden trenger du opprette en tråd om dette på nFF og att på til innrømme at du er del av noe veldig ulovelig(eller iaf hinte noe jævlig til det) Er det ikke noen i dette miljøet ditt som har peil på overvåking og kan dele erfaringer med deg?
Og om noen har blitt overvåka av PST av ymse grunner her inne er vel det neppe noe de deler med god vilje.

Forøvrig er det beste tipset jeg kan gi deg og snakke 13375p34k... De vil ikke forstå noe
hvorfor ikke bruke personsøker og telefon automater?
det er jo det "proffene" gjør.

Bare se på Sopranos
jeg leste at budsjettet dems sprakk etter 24 timers overvåkning av en eller annen terrorist,så jeg tror sannsyneligheten er liten,om du ikke er tilknytta ett hardt kriminelt miljø eller politiske ekstreme aktivister.

men uansett er det greit å aldri prate på tlf
trådstarter har sikkert flytta et par hekkere, og tror at det gjør han til en hardbarket gangster..

/thread
Høres for meg ut som om noen har tatt seg litt vann over hodet og nå har litt noia
ser ikke ut som trådstarter leser lenger, slutte å mase nå...


En annen ting jeg lurer på:

Jeg har kjøpt en SciPhone(iPhone clone fra Kina), hvor jeg har 2 sim slots, altså 2 IMEI, men så lurer jeg på egentlig hva poenget med IMEI er...
Er det bare for å kunne sperre en mobil fra det nettverket mobilen er meldt stjålet/mistet/sperret for kriminell virksomhet?

Om IMEI nr. har en annen misjon, vennligst henvis meg til noe snadder å lese på eller forklar.


Har lest på wiki, det eneste jeg finner der er at IMEI er nesten akkurat samme som chassinr. på en bil... ikke noe om sporing eller noe... og nei, jeg tenker ikke på IMSI nr.
Sist endret av TylerDurden; 19. januar 2010 kl. 14:10.
Har jobbet i mobilbutikk i to år. Det eneste vi bruker imei nr til er og spore opp kvitteringer og sjekke at telefonen tilhører bestemte personer.
Sitat av murloc Vis innlegg
Har jobbet i mobilbutikk i to år. Det eneste vi bruker imei nr til er og spore opp kvitteringer og sjekke at telefonen tilhører bestemte personer.
Vis hele sitatet...
Tenkte på noen med litt mer makt som eksempelvis onkel blå.

Fikk en tanke i hodet en gang, om når et abbonoment blir satt inn i en ny mobil, slik at det IMSI nr. blir registert til det IMEI nr. og blir lagret i en database slik at det unike IMEI nr. er registert på navnet til det abbonomentet som den ble registert sammen med første gang, slik at det kan begynne derfra å finne ut hvordan mobilen har havnet videre ved å snakke med førstegangs eier av IMEI nr...


Høres kansje villt ut, men kunne jo fort vekk vert mulig...
Sist endret av TylerDurden; 19. januar 2010 kl. 14:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trenger vel ikke akkurat å være terror eller lignende. De drev jo å stressa Tore.W.T og Vigrid i lange tider uten at han hadde gjort noe kriminelt,så PeST kan stresse miljøer de ikke liker uten at det trenger å ligge noe mer bak det.
Sitat av paranoy Vis innlegg
Ut fra den informasjonen du nevner her er det vel tvilsomt om PST skulle være interessert i å overvåke dere. Annen bakenforliggende informasjon du ikke har kommet med her kan jeg ikke svare for deg. Personlig har jeg aldri hatt noe med PST å gjøre (såvidt jeg vet om ihvertfall).

Primært prioriterer PST rikets sikkerhet, så hvis du og dine kamerater ikke er terrorister, eller vanker i et miljø med potensielle terrorister, vil jeg tro du skal være rimelig safe på at det ikke er PST som overvåker deg. Sekundært prioriterer PST organisert kriminalitet som del av en sikkerhetstrussel, men herunder tror jeg du skal høyt opp i systemet før de iverksetter overvåking. Hvis Osama bin Laden er din faste opiumsleverandør så kan det vel tenkes at PST tar en titt på deg...

Men en liten notis bør jeg vel ta med:



Kilde

Hvis det ikke har kommet noen nye hjemler og dere ikke tilfeldigvis skulle være "osama-look-alikes" eller ha kontakter opp på et høyt businessplan, så står det at ihvertfall romavlytting gis adgang til under spesielle vilkår. Så spørs det om situasjonen du står i nå kan betraktes som om ett av disse spesielle vilkårene er oppfylt. Men at det skal ha noe med rikets sikkerhet må du regne med - for PST sin del ihvertfall.

Så hvis du ikke tilhører en voldelig ekstremistgruppe, bedriver sabotasje på fritiden, spurt et idiotisk spørsmål på pyroforumet, sprer masseødeleggingsvåpen, driver med ulovelig teknologioverføring eller ulovelig etterretningsvirksomhet på norsk jord, eller har tilhørighet til en sovende celle og andre terror-lignende nettverk i Norge, eller på annen måte er med på å finansiere slik terror økonomisk, enten via organisert kriminalitet eller som "vaskemaskin", og har gjort noen skumle transaksjoner med utenlandske selvmordsbombe universiteter, så vil jeg tippe at du har lite å frykte.

Med mindre det er politiet som overvåker deg da såfremt dere har noe å skjule..
Vis hele sitatet...

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3159092.ece

Finner ikke noe konkret uten at i 2009 sa Storberget at de skulle slutte all bruk av romavlytting for å forebygge kriminalitet - Er vel særs skjeldent det blir brukt i narkosaker, eneste saken jeg vet om er vel da bhatti sin bil ble romavlytta..og det var for å forhindre terror
▼ ... noen uker senere ... ▼
mropel, jeg vet hvem "gruppe" du snakker om, ja dere blir overvaaket, men det er ikke pst som staar for det, det er seksjonen for organisert kriminalitet som staar for den ; )

og det er ikke deg de ser paa, de ser etter han "andre"

jeg sa det, at naar den dagen kom saa dro jeg, og det gjorde jeg.

Peace
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Trenger vel ikke akkurat å være terror eller lignende. De drev jo å stressa Tore.W.T og Vigrid i lange tider uten at han hadde gjort noe kriminelt,så PeST kan stresse miljøer de ikke liker uten at det trenger å ligge noe mer bak det.
Vis hele sitatet...
Tore.W.T og vigrid ER jo terror så wtf er poenget ditt
▼ ... over en uke senere ... ▼
For at alle som er eller leker gangstere og kriminelle blir tatt.
Men trådstarter her er 14 år og tror han er soranos for han deler filer med noen kompiser. Ser jo at han ikke aner noe om virkeligheten. Ingen forteller at man er kriminell på forum.

Veldig overraskende mye sympati for de kriminelle her inne egentlig.