Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2087
Hallo.
Ipoden min ble stjålet i går, hadde den i sekken som jeg la med en lokal sykkel løype (ikke store greiene) 200 meter eller noe. Så var det noen som var så frekke å snoke i sekken min og ta ipoden. Dekker reiseforsikringa det?
hvis du dikter opp en god historie, så kanskje. spørs hvor god den er
Trådstarter
Okei. trenger noen innspill da ^^
Si at du hadde den i hånda så var det noen som dyttet deg og tok ifra deg den. Så sier at du løp etter de, men at du ikke var rask nok. Anmeld det så fort som mulig.
Som goofy sier så dekker det den vist du har en god story.

Min tidligere arbeidsgiver mistet solbrillene sine. Ringte til forsikringsselskapet sitt og sa dem hadde forsvunnet etter bilen var på service.

3 dager senere hadde han 2500 kr på konto.
Jeg sa at telefonen min ble stjålet på en bar i syden. Jeg fikk ingenting igjen. I wonder why...?

Men jeg har en kompis som mistet mobilen sin på en strand i syden, han sa sannheten og fikk telefonen igjen uten problemer, så du kan prøve den.
en historie om at den ble stjelt mens du så det, slik at du ble *ranet* men klarte ikke få den tilbake, er en god en!

envær idiot i et forsikrings selskap betaler tilbake for det
pass på og skrive saklig, og en realistisk historie. jeg gjorde det med dataen min som jeg sølte brus over. jeg brukte en historie om at hunden hadde dratt den ned fra bordet om natta og pissa på den.

32,000 ,- på konto 10 dager senere
Mitt forsikringsselskap forlanger politianmeldelse av ethvert tyveri eller ran for at de skal dekke det. Hvis du dikter opp en historie som du serverer Politiet i en anmeldelse, kan du pådra deg et straffeansvar som gjør at den iPod'en bør være laget av massivt gull dekorert med diamanter før det er verdt å forsøke det.
hmmm... sant nok egentlig. det er straffbart hvis noen skulle finne ut at det ikke er tilfelle..
men hva er sjansen for å bli tatt ? :P
Sjansen for å bli tatt er 5%, så godt som umulig. Er verre med telefoner, da du må bytte IMEI.
Sist endret av jeppfi; 14. august 2009 kl. 21:49.
det er vell nesten umulig og spore opp en forsvunnet iPod?
det vil jeg hvertfall tro, uten at jeg har noe peiling på det...
Trådstarter
Går an å spore opp ipod hvis man har instalert et program på den fra før av tror jeg
Viscus...hvordan? forklar meg, hvordan....hva er det i ipoden som sender ut signaler?
vil tippe den kan sende noe serie nr osv når man kobler den opp til itunes for å lade den med ny musikk eller noe?
de kommer nesten garantert til å spørre om kjøpskvitering pga. all forsikringsvindelen som har vært.
har du ikke det, er det små sjangser at du får igjen noe som helst
Sitat av seven_up Vis innlegg
vil tippe den kan sende noe serie nr osv når man kobler den opp til itunes for å lade den med ny musikk eller noe?
Vis hele sitatet...
Da tipper jeg at sønnen til obama kommer til å hete Obama bin Laden.
Det du må passe på er å ha en konkret historie. At du ikke husker hvor den ble borte eller hvordan er som å si at du gjemte den i en skuff, men nå finner du den ikke igjen og vil ha ny fordi noen kanskje har stjålet den.

Ikke lyv, det slår som regel tilbake i det lange løp. Men vær heller helt konkret enn usikker på din forklaring så skal det nok ordne seg.
Anmeld saken og ta kontakt med forsikringsselskapet.. Er nok bedre å spille
med åpne kort, å bli tatt for forsikringssvindel svir nok mer enn en tapt ipod..
Sykt at det er sånn nå til dags, at man må lyve å dikte opp en fake story for at du skal få dekt det du har fått stjelt

Var på klassetur med "hvite busser" til praha, Auswitch, å mange andre leirer i tilleg,..
Kameraet mitt ble stjelt i bussen, det lå i sekken, så jeg sa at jeg gikk ut av bussen når vi hadde pause, når jeg kom inn å var færdig i kiosken, å var kjøørt laangt bort, på neste stopp merket jeg at kameraet var borte... fikk ikke dekt det.

Si at du tok hurtigbåten, på tur ut med all bagasjen og styret, hadde du jakken over armen med iPoden. Og at du kjente det nappet i jakken å slikt, men tenkte ikke noe over det, når du skulle ringe å si at du tok bussen(ellns) hjem, å skulle kose deg med musikk, var den borte fra jakkelomma.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Da tipper jeg at sønnen til obama kommer til å hete Obama bin Laden.
Vis hele sitatet...
hahahahhahahha KP ! I like