Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 5778
Før noen slenger ut "gå og stem norges patriotene, demokratene eller frp" så vil jeg gjøre det klart at jeg stemmer AP, og sympatiserer sjelden med FRP sin politikk, og svert lite med de to andre der, men må si meg enig med at innvandringen må reduseres da vi må beholde vår kultur og det at vi ikke klarer å integrere en brøkdel av dem skikkelig, og de dermed står for store deler av kriminaliteten her til lands, kvinnesynet deres og det at man blir stemplet rasist for å påpeke at dette er et stort problem eller f.eks en innvandrer blir kastet ut fra et utested for å ha skapt kvalme. Det virker som at det snart ikke er noe man kan si eller gjøre mot enkelte av dem uten å være stemplet rasist av dem. Men hvem er egentlig rasistene??

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=576190

Leste denne her ista og må faktisk si meg enig med han fra FRP om hvem som er rasisten. Er dessverre en del av de som er som han SV'rn der, som selv er dem som skaper forskjellene, men ikke engang kan diskutere hvem som er problemet engang.
Hvordan er det rasistisk å nekte å hilse på noen på grunnlag av deres politiske mening?
Du kunne kanskje ha gjort dette til en halvbra diskusjon om du ikke satte det FORBI den såkalte spissen.
Rasister dømmer pga. hudfarge. Å være i mot muslimer har ingenting med hudfarge å gjøre, dermed kan det ikke kalles rasisme.
Herregud for noen jævla sutrepaver det er i Frp. En person er uenig med politikken til et parti og viser dette ved å nekte å ta ham i handa, og Frp stempler ham som rasist av den grunn! Så vidt jeg vet er det ytringsfrihet i Norge, og folk er ikke tvunget til å ta noen som helst i handa hvis de ikke vil, så denne evinnelige sutringa fra småungene i Frp begynner jeg å bli dritlei av.

Dessuten: Hvem er det som påstår at rasismebegrepet blir misbrukt i tide og utide? Nettopp Frp! Da burde de faen meg holde seg for gode til å misbruke ordet på noe så bagatellmessig som dette.

At folk nekter å forstå dobbeltkommunikasjonen og løgnene til Frp er helt ufattelig.
Neutral Good
Mith's Avatar
Det beste med hele artikkelen:
- Dette er et av de verste utslag av rasisme jeg har vært borti, sier Svendsen til Avisa Nordland.
Det skal vel ikke så mye til siden han er en 55år gammel hvit mann fra Nordland.
Sitat av Nala Vis innlegg
Rasister dømmer pga. hudfarge. Å være i mot muslimer har ingenting med hudfarge å gjøre, dermed kan det ikke kalles rasisme.
Vis hele sitatet...
Feil. Rasisme er ikke ubetinget hat eller forakt for en viss farge, men et tankesett som bygger på at enkelte folkeslag og etnisiteter er "bedre" enn andre, og forskjellsbehandling utifra dette.
Trådstarter
Nettopp det med at det er ytringsfrihet her i landet så syns jeg folk har rett til sine egne meninger uten å bli hengt ut, og å nekte å ta noen i handa pga sin mening er rett og slett uforskammet på den måten ved mindre det ligger noe personlig bak. Det er nok av innvandrere som ikke vil omgås nordmenn pga religiøse forskjeller og som nermest har bestemt seg for at nordmenn flest er rasister, og de er vel så ille...
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Gsus Vis innlegg
Nettopp det med at det er ytringsfrihet her i landet så syns jeg folk har rett til sine egne meninger uten å bli hengt ut,
Vis hele sitatet...
FEIL!
De har rett til å si hva de mener uten å bli straffet for det.
Trådstarter
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Hvordan er det rasistisk å nekte å hilse på noen på grunnlag av deres politiske mening?
Du kunne kanskje ha gjort dette til en halvbra diskusjon om du ikke satte det FORBI den såkalte spissen.
Vis hele sitatet...
Kanskje det var å ta i å si rasisme, men å ikke hilse av prinsipp pga meninger er rett og slett barnslig
Sitat av Gsus Vis innlegg
Nettopp det med at det er ytringsfrihet her i landet så syns jeg folk har rett til sine egne meninger uten å bli hengt ut, og å nekte å ta noen i handa pga sin mening er rett og slett uforskammet på den måten ved mindre det ligger noe personlig bak. Det er nok av innvandrere som ikke vil omgås nordmenn pga religiøse forskjeller og som nermest har bestemt seg for at nordmenn flest er rasister, og de er vel så ille...
Vis hele sitatet...
Gjelder ikke ytringsfriheten for denne SVeren også? Å ikke ta noen i handa er i denne sammenhengen en politisk handling/ytring. Hvorfor mener du ytringsfriheten bare gjelder for Frperen og ikke for SVeren?
Sitat av Gsus Vis innlegg
Kanskje det var å ta i å si rasisme, men å ikke hilse av prinsipp pga meninger er rett og slett barnslig
Vis hele sitatet...
Det er en helt annen sak som jeg kanskje kan være enig i, men prinsippet gjelder fortsatt.
Sist endret av DonTomaso; 13. juni 2009 kl. 17:22.
Sitat av Gsus Vis innlegg
Nettopp det med at det er ytringsfrihet her i landet så syns jeg folk har rett til sine egne meninger uten å bli hengt ut, og å nekte å ta noen i handa pga sin mening er rett og slett uforskammet på den måten ved mindre det ligger noe personlig bak. Det er nok av innvandrere som ikke vil omgås nordmenn pga religiøse forskjeller og som nermest har bestemt seg for at nordmenn flest er rasister, og de er vel så ille...
Vis hele sitatet...
Du generaliserer og forhåndsdømmer fremmedkulturelle, men mener at det er uforskammet å ta noen i hånden på bakgrunn av meningene deres? Er ikke det også et uttrykk for meninger?
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Feil. Rasisme er ikke ubetinget hat eller forakt for en viss farge, men et tankesett som bygger på at enkelte folkeslag og etnisiteter er "bedre" enn andre, og forskjellsbehandling utifra dette.
Vis hele sitatet...
1 : a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race
2 : racial prejudice or discrimination
— rac·ist \-sist also -shist\ noun or adjective

1. a belief or doctrine that inherent differences among the various human races determine cultural or individual achievement, usually involving the idea that one's own race is superior and has the right to rule others.
2. a policy, system of government, etc., based upon or fostering such a doctrine; discrimination.
3. hatred or intolerance of another race or other races.


Det er vel bare et spørsmål om definisjon. Jeg mener ihvertfall ikke at man er rasist om man dømmer noen pga. feks. religion.
Sist endret av Nala; 13. juni 2009 kl. 17:26.
Sitat av Nala Vis innlegg
1 : a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race
2 : racial prejudice or discrimination
— rac·ist \-sist also -shist\ noun or adjective

1. a belief or doctrine that inherent differences among the various human races determine cultural or individual achievement, usually involving the idea that one's own race is superior and has the right to rule others.
2. a policy, system of government, etc., based upon or fostering such a doctrine; discrimination.
3. hatred or intolerance of another race or other races.


Det er vel bare et spørsmål om definisjon. Jeg mener ihvertfall ikke at man er rasist om man dømmer noen pga. feks. religion.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, var det ikke stort sett det jeg sa? Det står forresten ingenting om hudfarge i din copypastede sørpe av ferdiglagde wikipedia-definisjoner.
Hva hvis situasjonen var omvendt og FrP'eren nekta å håndhilse på han fra SV? Da tør jeg vedde tolvfingertarmen på at flere hadde sett annerledes på saken og ikke sett så nøye på det med den politiske forskjellen de imellom.
Sitat av Hedges Vis innlegg
Hva hvis situasjonen var omvendt og FrP'eren nekta å håndhilse på han fra SV? Da tør jeg vedde tolvfingertarmen på at flere hadde sett annerledes på saken og ikke sett så nøye på det med den politiske forskjellen de imellom.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke nødvendigvis. Om han også hadde kommentert "jeg hilser ikke på SV-ere", og SV tilfeldigvis førte en politikk som innebar å kaste mennesker med bart ut av Norge, så hadde kanskje saken vært noe mer likestilt om man snudde om på de involverte.
Sist endret av Lunicks; 13. juni 2009 kl. 17:57.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Det skal vel ikke så mye til siden han er en 55år gammel hvit mann fra Nordland.
Vis hele sitatet...
Ja, for vi nordlendinger er så dumme og rasistiske. Kanskje vi har tatt lærdom fra Sør-Norge som er delvis ødelagt pga innvandring?
Jeg er enig i at dette har fint lite med rasisme å gjøre fra Haitham sin side. Likevell synes jeg det er en barnslig holdning han viser. Det kommer ingen ting godt ut av at han viser sin personlige avsky ovenfor motspillerne sine på denne måten, han burde heller holde slikt på innsiden og fremtre litt mer profesjonelt.
Sist endret av gulunderstrek; 13. juni 2009 kl. 18:11.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ja, for vi nordlendinger er så dumme og rasistiske. Kanskje vi har tatt lærdom fra Sør-Norge som er delvis ødelagt pga innvandring?
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke i nærheten av poenget.
Det er ingen i hele verden som er så beskyttet for rasisme og annen form for undertrykking som middelaldrende hvite menn fra middelklassen i Norge. Han beviser selv med ett slik utsagn at han ikke engang har peiling på hva utrykket betyr.
Sist endret av Mith; 13. juni 2009 kl. 18:15.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er jo ikke i nærheten av poenget.
Det er ingen i hele verden som er så beskyttet for rasisme og annen form for undertrykking som middelaldrende hvite menn fra middelklassen i Norge. Han beviser selv med ett slik utsagn at han ikke engang har peiling på hva utrykket betyr.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor utrykte du deg på en måte som fikk det til å virke som at alle nordlendinger i den alderen er slik?
Neutral Good
Mith's Avatar
Du får tolke innlegget etter beste evne, men jeg har utdypet det for deg i posten over.
Etter å ha diskutert med deg før og sett argumentene dine så er jeg ikke overasket over at du går i forsvarsposisjon, men det er nå en annen sak.
Rasisme er når det på russens svarteliste står 2 mørke og 14 lyse elever, og en av de mørke blir dynket i vann. Det er ikke rasisme når mørke dynker hvite i vann.
Selv om man misliker Islam så skal man ikke bli stemplet rasist.. bare venstreskrudde tullinger som drar fram RASIST stempelet med en gang de hører eller leser noe som er krenkende mot muslimer...
Vel... Rasisme er et veldig misbrukt ord. Dette ser ikke ut som rasisme i mine øyne heller; dette ser mer ut som godt gammeldags hat(som lett kan tolkes som rasisme bare fordi de to partene har ulike farge på huden sin). Haitham El-Noush har forsåvidt rett i å mislike FrP for deres meninger, men hvorfor på den måten? Altså, dette skal være partier som skal lede landet vårt, og så nekter de å ta hverandre i hånden fordi de har ulike meninger? Hva faen?

Hele denne saken er faktisk bare idiotisk. Dette skal ikke være så stort at det passer inn i en nettavis. En person nekter å ta et annet parti i hånden fordi han skal vise avsky. Både måten Haitham El-Noush viser avsky på, og hvorfor er idiotisk i mine øyne, selv om jeg fortsatt kan forstå det.

- Bidrar du ikke til å skape større splittelser i samfunnet ved å la være å hilse på medlemmer av et helt parti?

- Nei, det er Frp som skaper disse forskjellene, sier El-Noush.
Vis hele sitatet...
Vel, El-Noush hjelper da særdeles godt til bare ved å gjøre dette lille stuntet.


Tatt fra www.FrP.no:
Fremskrittspartiet er opptatt av at alle borgere i Norge skal oppleve et fritt og åpent samfunn. Likeledes er FrP opptatt av at ingen skal forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller etnisk bakgrunn. For å få dette til er det viktig at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer godt. Alle skal ta del i samfunnet, ha like rettigheter og like plikter. FrP mener dagens innvandrings- og integreringspolitikk er naiv og snillistisk. Ved å ta imot flere enn vi klarer å integrere, vil utfordringene vi ser i dag bare forsterkes i årene som kommer. Alt for mange av dem som har fått opphold i Norge, står utenfor arbeids- og boligmarkedet. FrP mener at mye av årsaken skyldes lite vellykket innvandrings- og integreringspolitikk.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ihvertfall veldig godt logikken i dette. FrP er ikke rasistiske, ei heller vil de ødelegge for noen minoriteter.
Problemet idag er at alle roper rasist for ingenting, er umulig idag at en hvit person har et synspunkt om en enkeltperson som ikke har samme hudfarge/religion uten at det ropes rasist, går jo snart ikke engang an at en hvit politimann arresterer en som ikke har samme hudfarge/religion uten at det ropes rasist.

eneste mulighet snart er at dem utsatte gruppene tar tak i problemene med sine egene og fikser opp i det selv.
rasisme utsangnet misbrukes alt for mye etter min mening.
Sitat av voids Vis innlegg
Selv om man misliker Islam så skal man ikke bli stemplet rasist.. bare venstreskrudde tullinger som drar fram RASIST stempelet med en gang de hører eller leser noe som er krenkende mot muslimer...
Vis hele sitatet...
Sitat av kim Vis innlegg
Problemet idag er at alle roper rasist for ingenting, er umulig idag at en hvit person har et synspunkt om en enkeltperson som ikke har samme hudfarge/religion uten at det ropes rasist, går jo snart ikke engang an at en hvit politimann arresterer en som ikke har samme hudfarge/religion uten at det ropes rasist.

eneste mulighet snart er at dem utsatte gruppene tar tak i problemene med sine egene og fikser opp i det selv.
rasisme utsangnet misbrukes alt for mye etter min mening.
Vis hele sitatet...
Jesus. Har dere to i det hele tatt lest denne saken, og vet hva den dreier seg om? Det er en middelaldrende, hvit nordlending som hevder seg diskriminert, og som bruker ordet rasist. Dere snur saken på hodet.
Sist endret av DonTomaso; 14. juni 2009 kl. 11:18.
Hadde det vært omvendt, hadde det fått framsiden i VG...
Her er det Haitham som er rasisten... Er det ikke en lov som sier at ingen skal dømmes eller forskjells behandles på bakgrunn av religion, politisk ståsted, etnisitet, tilhørighet,..... Haitham dømmer han nordlenningen(husker ikke hva han het) på bakgrunn av hans politiske ståsted... Hvem er rasisten da? Er helt riktig at i dagens samfunn så går bare rasisme den ene veien.... Viss en etninsk hvit nordmann slenger noe dritt om en afro-amrikaner eller en annen farged da er det rasisme som må slåes hardt nedpå og stempelet kommer opp med en gang. Men viss det er omvendt blir det bare tiet ned som om ingenting har skjedd.... Jeg likte den tiden da jeg kunne gå i oslo uten at hver 3 mann i gata var innvandrer...

Sorry for rævva norsk..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av thebigt Vis innlegg
Her er det Haitham som er rasisten... Er det ikke en lov som sier at ingen skal dømmes eller forskjells behandles på bakgrunn av religion, politisk ståsted, etnisitet, tilhørighet,.....
Vis hele sitatet...
Så vidt eg veit så gjeld ikkje diskrimineringslova for relasjoner eller meininger.
Er Frp-arar ein eigen rase?
Visst ikkje, så er vel dette diskriminering og ikkje rasisme
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av thebigt Vis innlegg
Her er det Haitham som er rasisten... Er det ikke en lov som sier at ingen skal dømmes eller forskjells behandles på bakgrunn av religion, politisk ståsted, etnisitet, tilhørighet,..... Haitham dømmer han nordlenningen(husker ikke hva han het) på bakgrunn av hans politiske ståsted... Hvem er rasisten da? Er helt riktig at i dagens samfunn så går bare rasisme den ene veien.... Viss en etninsk hvit nordmann slenger noe dritt om en afro-amrikaner eller en annen farged da er det rasisme som må slåes hardt nedpå og stempelet kommer opp med en gang. Men viss det er omvendt blir det bare tiet ned som om ingenting har skjedd.... Jeg likte den tiden da jeg kunne gå i oslo uten at hver 3 mann i gata var innvandrer...
Vis hele sitatet...
Hvis du ønsker å bli oppfattet som noe i nærheten av seriøs, så kan du godt droppe denslags kommentarer i fremtiden. De har ingenting med saken å gjøre.
Selv om jeg ikke støtter El-Noush sin handlemåte her i det hele tatt er jeg helt enig i at å kalle dette rasisme er helt feil.
Han har fullstendig lov til å ikke ta andre i hånda av hvilken som helst grunn han finner passende, og i dette tilfellet er det definitivt ikke rasistisk som fler før meg har pekt ut.
Jeg er også enig i at begrepet rasisme brukes alt for mye, om alt for mye, og dermed står i fare for å ikke bli tatt seriøst på samme måte som det burde.
El-Noush er etter min mening her ekstremt uhøflig, men stort mer enn det er han heller ikke.

Sitat av voids Vis innlegg
Selv om man misliker Islam så skal man ikke bli stemplet rasist.. bare venstreskrudde tullinger som drar fram RASIST stempelet med en gang de hører eller leser noe som er krenkende mot muslimer...
Vis hele sitatet...
Delvis riktig. Dropp userøse kommentarer som "venstreskrudde tullinger" neste gang. Og du har full rett til å like, eller mislike Islam så mye du vil. Hvis du derimot krenker muslimer basert på religion er det religions diskriminering, noe som heller ikke er så forbanna mye bedre enn rasisme.

Men for å komme tilbake til poenget. Å skrike rasisme i saker som denne er som å rope ULV hver gang du ser en katt gå forbi.

(Sorry hvis det ble mye rot, men sykt trøtt atm.)
Frykt for og bli kalt rasist fører til rasisme, bor på østlandet hvor politiet ikke "tør" og arrestere mennesker med en annen hudfarge en hvit? er ikke det rasisme`? og bare straffe mennesker med en hudfarge? tro meg...jeg har sett mye faenskap som mennesker har sluppet unna med siden politiet ikke tør og gjøre noe pga av begrepet "rasisme" så en gang en gjeng på 15-20 ungdommer av utenlansk opprinnelse som sparket en "etnisk norsk undom" som til og med lå nede...hva gjorde politiet? nei de arresterte han som lå nede for vold! (siden han slåss med de før han dratt ned) derimot de av "utenlansk opprinnelse" fikk gå....ingen forhør,notering av navn, eller noe som helst. er i grunn et fint land når man prøver og gå i selvforsvar og blir arrestert for "hatkriminalitet" bare fordi de man blir banka av noen har en annen hudfarge! vil nesten gå sånn langt og si at det er et uoffesielt aparteid system her i landet mot mennesker av hvit bakgrunn! og hvis dere tar meg for en nazi pga dette innlegget greit! er halvt polsk (hvor en stor del av familen ble drept under krigen) men jeg mener det er gått for langt med "begrepet rasisme"!

Hilsen oppgitt ungdom 17!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kaller man Jens Stotlenberg rasist siden han ikke liker femi menn?
Bare tenker på den motvillige klemmen med Trond Giske
Her er begge parter like dumme! Hvorfor ikke heve seg over politiske uenigheter og ha anstendighet nok til å håndhilse på et annet menneske? Det at han nekter å hånd-hilse er jo å be om en konflikt, snarere enn en saklig debatt..

Samtidig er det dumt av Kenneth Svendsen å gå ut i media og kalle det rasisme. Hele saken er utrolig uprofessionell, og det minner mer om to barn i barnehagen som setter seg på bakbeina og nekter en forsoning. LATTERLIG!

Mitt syn på dette er uansett at Haitham El-Noush har den mest fiendtlige holdningen på grunn av det faktum at FRP ikke er et rasistisk parti, men snarere et parti som mener at vi skal prioritere våre landsmenn først, og hjelpe så mange som mulig (ikke bare åpne grensene og peke mot nærmeste asylmottak, men INTEGRERE).
sorry for å være usakelig men dette er noe jeg har lurt på lenge ( sosiale normer):

mener dere er at hvis en person tar fram hånden og presenter seg, og den andre personen bare sitter der. sier sitt navn og ser bort. burde dette betrakets som uhøflig eller er det liksom greit?'
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
sorry for å være usakelig men dette er noe jeg har lurt på lenge ( sosiale normer):

mener dere er at hvis en person tar fram hånden og presenter seg, og den andre personen bare sitter der. sier sitt navn og ser bort. burde dette betrakets som uhøflig eller er det liksom greit?'
Vis hele sitatet...
Ja! Med mindre den andre personen har en relevant grunn til å mislike vedkommende, eller er hyperfølsom ovenfor hygiene og bakterier er dette en veldig uhøflig gest og jeg ville ikke gitt mye av meg selv for å ha noe som helst med den personen å gjøre.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Ja! Med mindre den andre personen har en relevant grunn til å mislike vedkommende, eller er hyperfølsom ovenfor hygiene og bakterier er dette en veldig uhøflig gest og jeg ville ikke gitt mye av meg selv for å ha noe som helst med den personen å gjøre.
Vis hele sitatet...
takk, så det vil altså si at man har "rett" til å være uhøffelig, hvis man skulle møte personen der han tar kontakt med deg på en senere annledning?
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
takk, så det vil altså si at man har "rett" til å være uhøffelig, hvis man skulle møte personen der han tar kontakt med deg på en senere annledning?
Vis hele sitatet...
Det kommer veldig ann på situasjonen. Alt er relativt.. I tilfellet som er nevnt i denne tråden, mener jeg at det er en selvfølge å håndhilse på hverandre. Derimot, om FRP faktisk bedrev heksejakt og mislikte utlendinger på grunn av hudfargen deres, mener jeg at han godt kunne ha spyttet Svendsen i ansiktet uten at det hadde vært.. upassende.
Sist endret av nilsern; 30. juni 2009 kl. 04:34.
Slik jeg ser det er utlendingene mye mer rasistiske enn det vi nordmenn er. Dersom jeg viser tegn til at jeg ikke liker en person av annen etnisk bakgrunn får jeg til tider noe lignende; "Jævla rasist! Dere hvite homser burde passe dere!" Fikk akkuart den for ca en uke siden.
Slik er det i hvertfall her i byen, dette varierer nok sterkt fra hvor i landet dere bor.
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Slik jeg ser det er utlendingene mye mer rasistiske enn det vi nordmenn er. Dersom jeg viser tegn til at jeg ikke liker en person av annen etnisk bakgrunn får jeg til tider noe lignende; "Jævla rasist! Dere hvite homser burde passe dere!" Fikk akkuart den for ca en uke siden.
Slik er det i hvertfall her i byen, dette varierer nok sterkt fra hvor i landet dere bor.
Vis hele sitatet...
Sant det du sier,hørt den der sååå jævla mange ganger
http://www.nettavisen.no/yeye/samfun...cle2337418.ece

Kjenner meg faktisk litt igjen i denne forklaringen her.
Her driter FRP seg ut. Jeg ser hva han ville opnå med dette utsagnet, å sverte sosialistene. Han skulle vel strengt tatt heller gått ut i avisen og kalt det for det det var, nemlig barnslig. Men nå slår det bare tilbake.

Ja rasisme går stort sett bare en vei, men jeg kan ikke si det bryr meg nevneverdig. Det som derimot er synd er at når man alltid skal føle seg tråkket på blir det bare mer av det. Den dagen de svarte kan le av "negervitsene" ja da er vi likestilte. Og det burde de strengt tatt gjøre, jeg blir ofte mobbet for hudfargen min, jeg er vel kansje norges hviteste mann :P Men jeg tar det ikke tungt i det hele tatt. Ondsinnet mobbing skal man selvsagt slå ned på, men jeg gleder meg til den dagen jeg kan slutte å ta hensyn til hudfargen til de jeg snakker med.
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Bumb"

Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg er enig i at dette har fint lite med rasisme å gjøre fra Haitham sin side. Likevell synes jeg det er en barnslig holdning han viser. Det kommer ingen ting godt ut av at han viser sin personlige avsky ovenfor motspillerne sine på denne måten, han burde heller holde slikt på innsiden og fremtre litt mer profesjonelt.
Vis hele sitatet...
(skum lest igjennom tråden)

Men må si meg enig i det "gulunderstrek" Skriver over her.
En tinger å misslike politikken til motstanderen, noe som er helt naturlig.
Men det er direkte frekt for og ikke snakke om barnslig å ikke ta fyren i hånden.

Man diskuterer sak IKKE person, og man skal ha respekt for andres meninger uansett hvor fucka de er.
Vi lever trossalt i et fritt land.
Det er selvfølgelig ikke lovpålagt å ta en person i hånden, men det er direkte uhøflig å ikke gjøre det.(har litt med folkeskikk og gjøre)

Pluss at motparten får en masse sympati fra “mannen i gaten“ siden han var høflig og strakte fram handen men fikk en kald skulder tilbake.

Men det hjelper heller ikke FRP å skrike rasisme i etterkant, for det var det langt i fra.
Men vedder som “ Hedges” tolvfingertarmen på at hadde det vært andre veien, hadde SV brukt det for
det var verdt og skreket RASISME 10 ganger høyere en FRP.

Er verken fan av FRP eller SV men mener at her dreit Haitham El-Noush seg loddrett ut.
Han burde hold seg for god til å synke ned på det nivået.

Spark ballen ikke mannen! Diskuter sak ikke person!

Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
sorry for å være usakelig men dette er noe jeg har lurt på lenge ( sosiale normer):

mener dere er at hvis en person tar fram hånden og presenter seg, og den andre personen bare sitter der. sier sitt navn og ser bort. burde dette betrakets som uhøflig eller er det liksom greit?'
Vis hele sitatet...
Nå satt ikke hr Haitham El-Noush helt pent i ro og ikke rørte en mine....
Han svarte på "gesten" med :"Jeg hilser ikke på Frp!" å gikk rett forbi.
Å det er respektløst og frekt......
Sist endret av Olje14; 15. juli 2009 kl. 05:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Huff, for en feilslått "kampanje" denne mannen kjører. Å skulle boikotte en gruppe mennesker uten å se individet, er vel litt ris på egen bak. Man er i alle fall ikke spesielt inkluderende og åpen for å se personen og ikke bare hudfargen/politisk ståsted, da. Hva er verst egentlig...
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Å fy faen! Stakkars hvite, middelklasse mannen ble jo utsatt for rasisme, det at staten ikke har satt igang beskyttelsesordninger for denne utsatte gruppen er bevis på at sosialist regjeringen vil selge oss til Kineserene!

Den forbanna svartingen er jo en rasist! Slikt kan vi ikke tolerere, send han tilbake til ongabongaland eller hvor det nå enn er han kommer fra. Atter en gang et eksempel på et forbanna sotrør som ikke har lært seg lydighet, jeg mener ikke har blitt integrert, eller hva Siv? Men heldigvis har vi FrP, beskytter av den hvite ras... øhm... Jeg mener Ola Nordmann. Mannen i gata. Vanlige menesker. Politisk korrekt nok for dere sosialistiske kommunistsympatisører!? Jeg vedder på at dere syns det er like greit å være innvandrer som homo!

Men som tolerant Fremmskrittspatisympatisør skal jeg ikke holde det imot ham!
Carl sier at de ikke kan noe for at de er mindre innteligænte, han sier at det er på grunn av noe med gener og muslimianisme å gjøre. Han prater sånn som meg og bruker ikke sånne fjonge ord, derfor trodde jeg på ham og derfor tror jeg på Siv nå.
Jeg er så glad for at Carl og Siv forteller meg hva som er rett og galt, da trenger jeg ikke å finne ut av det selv, ved å f.eks. lese noe annet en VG eller ha kritisk tankegang.
Sist endret av CaptainP; 16. juli 2009 kl. 17:51.
hvem er de egentlige rassistene? her i Norge stormer det på med innvandrere som krever egne rusfrie dager for muslimene? kjønns-delte svømme basseng? bruk av hijab i politiet?? islam-bank uten betaling av renter og mye mer, mye av det her blir godkjent.. er det riktig at innvandrere skal ta med religionen sin til vårt land og nærmest ødelegge kulturen ved å gjøre landet vårt islamsk?
om vi hadde immigrert til landa de kommer fra så hadde vi ikke hatt rettigheter i det hele tatt, tatt i betrakting er utlendingene jævla heldige som får være her, og holde på som de gjør.
jeg støtter FRP.
Det er helt riktig å gjøre noe med innvandringen. Siden 80-tallet har antall gjenger og kriminelle hendelser økt kraftig. Litt ironisk er det da en ikke kan si at det er pågrunn av visse innvandrere, uten å bli kalt for rasist. Og man blir gjerne ikke kalt for rasist av utlendinger generelt, men 'helt' Norske statsborgere.

Feilen med regjeringen i dag er at de er motsatt rasister. Når de kommer inn til landet, så får de alt servert på sølvfat. Jeg er IKKE i mot å hjelpe, men det er så mye som burde vært fikset på når det gjelder skole, sykehus, veibaner, osv her i landet. Hvorfor i all verden skal så mye penger gå til å GI innvandrere boliger og en haug med penger til resten av familien sin i utlandet!?

Det er greit nokk at vi hjelper de med bolig/leilighet, men den burde de heller fått lånt en viss periode, for så å skaffe seg en jobb. Det er så utrolig mange som kjører rundt i dyre biler, har dyre merkeklær, osv, uten at de i det hele tatt jobber for pengene selv, men det går av skatten til alle skattebetalere.

MERK! Jeg sier ikke at det jeg skrev nå gjelder alle, det er mange som jobber for seg.

Men se denne videoen, økningen er ganske skremmenes!

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5...eature=related

Og nå er det faen meg på tide at vi gjør noe. Helt utrolig at det samme drittpartiet har blitt stemt på om og om igjen.
Det blir nokk FRP på meg også i år.
Sist endret av HV90; 24. juli 2009 kl. 17:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er morsomt å se kommentarene til en del av folket her. Folk tror faktisk fremdeles at FrP er rasister. Hvilket er tyder på kunnskapsløshet.

Dersom man av prinsipp er imot FrP, får man finne frem saklige argumenter og slutte å dumme seg ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
rcW: Kan du komme med argumenter for kvifor FRP ikkje har ein del rasistiske og svært problematiske meininger? T.d. forslaget om å opprette asylmottak i Afrika er i mine auge eit standpunkt med mildt sagt rasistisk slagside, både fordi det smaker av å fjerne problemet frå åsynet, i staden for å gjere noko med problemet, og fordi det antyder at afrikanske land ikkje er like verdifulle som Noreg - vi vil jo flytte noko vi ikkje vil ha, ifølge FRP...

Så eg tek meg retten til å kalle mange av FRP sine utsagn for rasistiske og problematiske - så får du prøve å overtyde meg om at eg tek feil.
Sitat av slashdot Vis innlegg
rcW: Kan du komme med argumenter for kvifor FRP ikkje har ein del rasistiske og svært problematiske meininger? T.d. forslaget om å opprette asylmottak i Afrika er i mine auge eit standpunkt med mildt sagt rasistisk slagside, både fordi det smaker av å fjerne problemet frå åsynet, i staden for å gjere noko med problemet, og fordi det antyder at afrikanske land ikkje er like verdifulle som Noreg - vi vil jo flytte noko vi ikkje vil ha, ifølge FRP...

Så eg tek meg retten til å kalle mange av FRP sine utsagn for rasistiske og problematiske - så får du prøve å overtyde meg om at eg tek feil.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bedre å hjelpe dem i sitt eget land? Kommer ingenting godt ut av å sende hele gjengen hit. Selv om deres land sliter, så betyr det ikke at vi også skal bli dratt med.