Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 969
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hei

Trådtittelen er kanskje ikke den mest selvforklarende, så her er problemet mitt: Jeg har et Word-dokument som er delt opp i flere inndelingsskift (section breaks). I hoveddelen av dokumentet har jeg ulike par- og oddetallssider, både for å få sidetallet på rett sted og for å få ulik topptekst på par- og oddetallssider. I topptekstene setter jeg inn Felt (Field) (trykk Ctrl+F9), og har dokumenttittelen på partallsidene og kapitteltittelen på oddetallssidene, henholdsvis (klammene her er ikke de samme som faktisk brukes i Word - der må en bruke Ctrl+F9):

Kode

{ STYLEREF "Title" }
og

Kode

{ STYLEREF "Heading 1" }
Det jeg vil, er at toppteksten med kapitteloverskrifta ikke skal vises på førstesida av et kapittel, dvs dersom Overskrift 1 er tilstede på sida. I et tenkt dokument med kapitteloverskrifter på side 1, 7, 11 og 15, kan man få til dette med følgende IF-test:

Kode

{ IF { PAGE } = 1 " " { IF { PAGE } = 7 " " { IF { PAGE } = 11 " " { IF { PAGE } = 15 " " { STYLEREF "Heading 1" } } } } }
Men dette er jo en fryktelig tungvint løsning, siden man må angi alle sidetallene med Overskrift 1 manuelt. Finnes det noen smartere måte å gjøre dette på? Det går naturligvis an å lage et eget inndelingsskift for hver enkelt side som har Overskrift 1, men det er jo enda mer tungvint, i tillegg til at det skaper et uoversiktelig dokument med unødvendige mange inndelingsskift.
Kan du ikke bare google litt etter vba-script som løser dette for deg? Er vel bare å loope en spørring som ligner den du har der.