Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 438
Jeg har en nettverks skriver liggende som jeg skal knytte til et domene/server. Jeg har server 2003 innstalert på maskinen som jeg skal bruke som server, jeg har OU, AD, DHCP, DNS osv. innstalert. jeg skal koble skriveren via en svitsj. og spørsmåle er da:

vil DHCP automatisk gi ut IP addresse til skriveren når jeg har lakt til skriveren?

og må jeg legge til en skriver port for dette? og isåfall? hvordan lager jeg en skriver port?
Hvis skriveren står til å motta ip på DHCP vil den få IP automatisk.

Når du skal legge til en skriver port så velger du ny port. TCP/IP skriver inn IPen til skriveren og så vil du få opp skriveren som vanlig skriver.
ok tusen takk
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg anbefaler å gå inn i explorer og taste inn IP adresse først. Deretter sette en statisk IP adresse. PLutselig får skriveren din en annen ipadresse hvis under DHCP, og da må du jo sette den opp på nytt.

Kan jo sette opp slik at skriveren kun kan motta en IP da selvfølgelig.
Som Stickyshift sier, er det lurest og notere seg ned MACen til skriveren, og legge dette inn i DHCP servern slik at den valgte skriveren får en fast IP-adresse via DHCP.