Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2762
Halla! Jeg lurte på om noen av dere som røyker hasj raser ned i vekt slik som jeg gjør?

Jeg har gått ned over 10kilo på et halvt år nå. Har spist bra med mat (2skiver til frokost, 6skiver til lunch, middag, kveldsmat. pluss mye snop/junk utenom)

Har begynt å fått endel kommentarer om hvor tynn jeg begynner å bli. Er 20år straks og veier 60kilo (1.70 høy)

Bruker ikke annen form for drugs.

Noen som vet hvorfor jeg raser så ned og hvordan jeg kan snu "prosessen"?

Takk for svar.
Rart.. . man pleier vel å spise så mye at man blir fetere av hasj Kanskje du bare har en sinnsyk forbrenning.
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg har hørt at cannabis skal øke forbrenningen. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, men uansett så vil den nok ikke øke såpass at du raser ned i vekt.

Man pleier jo somregel å få dårligere forbrenning når man blir eldre (sansynligvis pga lavere testosteron og HGH nivåer) så jeg syns det høres veldig rart ut. Kansje du har en veldig vitamin og/eller mineral mangel.
Sist endret av Worner; 11. juni 2007 kl. 11:27.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Start og tren litt Muskler veier mer en fett vøttu :P
Prøv å spis havregryn, da kommer du sikkert til å legge på deg. Du burde også begynne å trene slik at du blir oftere sulten. Det fungerte for meg ihvertfall.
Spør klara-klok.. ;-)
Kan være indikasjon på høyt stoffskifte.. Du burde kanskje dra til lege å sjekke stoffskifte nivået ditt, det er ikke helt bra å gå med høyt stoffskifte over lenger tid.
Sitat av korzac
Kan være indikasjon på høyt stoffskifte.. Du burde kanskje dra til lege å sjekke stoffskifte nivået ditt, det er ikke helt bra å gå med høyt stoffskifte over lenger tid.
Vis hele sitatet...
Enig..detter burde være pri. nr 1, stikk til lege. Men du må nesten vurdere å si at du røyker hasj eller ikke, er læreren din konservativ så skriver han narkoman med store bokstaver i "fila" di.
Kan være greit å ikke si det i første omgang Blir vanskeligere å få resept på medisiner hvis legen din vet at du bruker. Kommer litt ann på legen og da, tror egentlig de fleste leger vet at majoriteten av hasjbrukere ikke er stereotype missbrukere/narkomaner
Jeg har samme problem som deg, er blitt sykt tynn etter 4 år nå. Jeg kan spise meg god og mett men ikke lenge etter kjenner jeg suget i magen. Man får høy forbrenning av å røyke hasj, mange venner av meg og har gått ned i vekt.

Hvor ofte røyker du? Jeg røykte hver dag men ikke nå lenger, bare av og til så får se om det hjelper.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror det er veldig vanlig å gå ned i vekt med cannabis, såvidt jeg vet pga. økt metabolisme. Flere andre diskusjonsforum skriver om samme tema, og det tyder på at det er bred enighet om at stort cannabisforbruk fører til vekttap.

Paradoksalt nok så fører det til mindre vekttap for aidspasienter og lignende, som til vanlig ikke har særlig matlyst. Men masse mat med høyt stoffskifte er sikkert bedre enn ingen mat og vanlig stoffskifte :-P
Har selv gått ned en god del i vekt etter jeg begynte og røyke aktivt, men ligger ganske stabilt nå.
Spiser heller ikke noe mindre nå enn jeg gjorde, vil heller si jeg spiser mer til tider.
Jeg merka det selv når jeg røyka som tettest, var rundt 20 år og så ut som en bønnestengel (ca 1.95 høy, veide da rundt 75 kg). Det jeg gjorde var å kutte ned på røykinga, spiste som en gærning og trente mye. Kan ikke si jeg angrer meg nå 3 år senere (veier nå nesten 100 kg, en del fett jeg prøver å ta av men allikevel mest muskler).
i de periodene jeg røyker mye rev merker jeg at matlysten min etterhvert svekkes. I starten av en periode kan jeg veldig ofte få økt matlyst, men dette avtar kraftig etter 2-3 uker med daglig røyking.
har vært så ille noen ganger at jeg omtrent ikke klarer å ete noe som helst i løpet av en dag, men da er også forbruket skyhøyt kan man si...
flere jeg kjenner har også gått ned mye i vekt etter de starta å paffe fast
få i deg helvetes mange calorier på en dag så vil du nok gå opp i vekt, crusli har en frokostblanding som smaker godt og gjør deg feit, rosiner er veldig veldig bra og. spiste dette i 8 uker pluss mye annen mat og gikk opp 9 kilo prøv dette.
Jeg har røyka en del i 4-5 år nå, og røyker daglig nå om dagen. Veier 50kg +-5 uansett hvor mye eller lite jeg spiser, er vel 175 høy og i starten av 20åra.

Eneste jeg legger merke til med det er at hvis jeg ikke spiser nok, blir jeg velig fort sliten... Men det forklarer seg vel med at det ikke er noe ekstra å ta av..

Men får man høyere stoffskifte av å røyke?
Til kal87: Om du er 1.70 og veier 60 kg, betyr ikke det egentlig at for seks måneder sider var du faktisk 10 kg OVERvektig?
Har lest en plass at under cannabis rusen har man like høy forbrenning som under en amfetamin rus..... Har selv blitt ganske tynn etter noen år med daglig røyking!!! Helt umulig å gå opp i vekt uansett hvor mye jeg spiser.... så tror det henger sammen med røyking å vekta di!
Har merka det samme selv. Gått ned rundt 20 kilo siden jeg starta å røyke. Mye fett, en del muskler. Spiser mye, i teorien burde jeg være feit. Er et ganske normalt "problem" hos røykere. Som folk her sier, trening hjelper mye. Ellers så er det vel bare å kutte ned på fyringa
kjente det samme da jeg dreiv å røyka hasj. Gikk ned i vekt, uansett hvor mye jeg spiste. har hørt at du øker forbreninga med 100 eller 10 ganger når du røyker hasj. husker ikke hvor men det er vell sant siden at så mange som røyker som går ned i vekt