Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 874
hei! før hadde jeg 700 - 1000kb nedlastingshastighet men ettervert så har den gått ned til 200kb er det slik at isp reduserer hastigheten når jeg f.eks laster ned torrens?

og hvordan kan jeg ungå dette?


MVH: Nicolas
Hvilken ISP har du? Vær så snill og gi oss litt info da! Kan jo godt hende at torrentsa du laster ned ikke har nok seeds for hva vi vet.
Hvis det nå er slik at ISP har stilt ned hastigheten på torrentene dine, så kan det hjelpe å bytte torrentport. Sett en helt tilfeldig port, og ikke bruk de vanlige torrentportene.
Canal Digital driver med dette. Last ned uTorrent og slå på kryptering og random porter ved oppstart.
Sånn regulering burde være forbudt ved lov!
Sitat av hedning*
Canal Digital driver med dette. Last ned uTorrent og slå på kryptering og random porter ved oppstart.
Vis hele sitatet...
hvordan slår jeg på kryptering?


PS: har telenor extra 6000/600
Sitat av hedning*
Canal Digital driver med dette. Last ned uTorrent og slå på kryptering og random porter ved oppstart.
Vis hele sitatet...
Rart. Jeg kjører i dette øyeblikk tilnærmet full pupp i begge retninger på min Canal Digital-linje. På min sentral på Holmlia skjer det hvertfall ingen capping av hastighet. I de tilfellene der leverandøren foretar slik justering av hastighet, går det på de ulike typene tilkoblinger, ikke hele linja.
Sitat av freaknicolas
hvordan slår jeg på kryptering?
Vis hele sitatet...
Gå inn i options i uTorrent, under BitTorrent-tabben står det Protocol Encryption

Les om det her: http://www.utorrent.com/faq.php#Does..._Encryption.3F
Sitat av Nichotin
Rart. Jeg kjører i dette øyeblikk tilnærmet full pupp i begge retninger på min Canal Digital-linje. På min sentral på Holmlia skjer det hvertfall ingen capping av hastighet. I de tilfellene der leverandøren foretar slik justering av hastighet, går det på de ulike typene tilkoblinger, ikke hele linja.
Vis hele sitatet...
Samme her. Har CD, Mo i Rana - Ingen begrensninger til noe tidspunkt på døgnet.
Sitat av Nichotin
Rart. Jeg kjører i dette øyeblikk tilnærmet full pupp i begge retninger på min Canal Digital-linje. På min sentral på Holmlia skjer det hvertfall ingen capping av hastighet. I de tilfellene der leverandøren foretar slik justering av hastighet, går det på de ulike typene tilkoblinger, ikke hele linja.
Vis hele sitatet...
Sitat av kyrre12
Samme her. Har CD, Mo i Rana - Ingen begrensninger til noe tidspunkt på døgnet.
Vis hele sitatet...
Ok. Jeg har ikke CD selv, men det pågikk en diskusjon om det på NorBits-forumet, hvor det også er linket til en artikkel av itavisen. Nå er det en stund siden den artikkelen ble skrevet, og det er visst kun mellom kl. 17 og 23, men tenkte fortsatt det var verdt å nevne.
Forøvrig var visst svaret på Norbits å slå på kryptering. Og uansett om man er cappet eller ikke burde man bruke kryptering.