Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 953
Har lasta ned fritt vilt filmen til pc`en..

Den var over 4 gb, og når jeg prøver å ta extract files i Winrar, så går den nesten helt til 100% men stopper litt før..

Så kommer det opp følgende melding: Winrar Diagnostic det er ikke nok plass på disken, write error only NTFS file system supports files larger than 4 GB.

Filmen er av type DVDR står det, filen er ISO pakket som mange rar filer..lurer på hva jeg kan gjøre, om det fks er mulig å brenne den rett inn på dvd?

Og hardisk space har jeg nok av btw..

På forhånd takk
Er mulig du må mounte den I Deamon Tools, eller bare åpne hovedfila i VLC Player.
Trådstarter
21 0
Hvordan gjør jeg det? Bare å laste ned deamon tools, så finner jeg ut av det? Eller er det litt vanskelig for en med lite peiling?
Tipper du kjører FAT32 og ikke NTFS på filsystemet ditt, jeg.
Trådstarter
21 0
HVordan forandrer jeg det? og gjør det noe om jeg skifter?

Det står FAT32 ja
Er ikke helt sikker på hvordan du mounter, men lasst ned Daemon Tools og prøv deg frem da! Eller prøv og åpne fila i VLC Player

Sist endret av Christian; 16. februar 2007 kl. 22:20.
Sitat av Durrrrr
HVordan forandrer jeg det? og gjør det noe om jeg skifter?

Det står FAT32 ja
Vis hele sitatet...


http://www.diskusjon.no/index.php?sh...e+++til+++ntfs
Trådstarter
21 0
Ok takk, men det må da være letter å skifte over fra FAT32, til NTFS..Om noen sier hvordan jeg gjør det, og om det ikke er skadelig for pc`en..Jeg har som sagt ikke peiling..

okok,takk
Ikke frekt ment Wipeout, men forklar meg hva det har med saken om det er FAT32 eller NTFS han kjører på filsystemet sitt eller ikke?
Sitat av chouse
Ikke frekt ment Wipeout, men forklar meg hva det har med saken om det er FAT32 eller NTFS han kjører på filsystemet sitt eller ikke?
Vis hele sitatet...


FAT32 støtter ikke filer som er større enn 4 gigabyte, og "Fritt Vilt" dvd`en er større enn det. Derfor får han ikke pakket den ut.


chouse: er ikke frekt å spørre


Og til trådstarter: sjekk linken jeg oppga, der står det hvordan du konverterer til NTFS
Sist endret av Wipeout; 16. februar 2007 kl. 22:37.
Trådstarter
21 0
Takk for det..Jeg prøvde dette, men ser ikke ut som det funker i Xp..Kommando boksen bare lukker seg etter 2 sekunder..Tror ikke noe forandring er skjedd..
Sitat av Wipeout
FAT32 støtter ikke filer som er større enn 4 gigabyte, og "Fritt Vilt" dvd`en er større enn det. Derfor får han ikke pakket den ut.


chouse: er ikke frekt å spørre


Og til trådstarter: sjekk linken jeg oppga, der står det hvordan du konverterer til NTFS
Vis hele sitatet...
Hehe, okei! Neida, trodde bare du var fryktelig offtopic, men det var du ikke når jeg sjekket første posten en gang til.
Boksen skal ikke lukke seg så fort, nei.. kanskje du kan lese mer hos Microsoft
Trådstarter
21 0
jeg skrev komandoen inn på kjør jeg..åpnet ikke dos boksen først liksom..hehe høres sikkert tragisk ut med dos boksen..men jeg har som sagt ikke peiling :O
Du skal ikke skrive kommandoen inn i kjør, nei. Du skal skrive 'cmd' i kjør, og så skriver du kommandoen din inn i vinduet som åpner seg =)
Trådstarter
21 0
ok, takk føler meg som en idiot:P skal prøve det da..

Da får jeg opp: Skriv inn gjeldende volumetikette for stasjon D: hva skal jeg skrive der?
der skriver du navnet på stasjonen du skal konvertere. det navnet du ser på disken din i min datamaskin. f.eks: "windows" "spill" eller "disk-1"
Trådstarter
21 0
takk, da tror jeg det er gjordt..eneste var at jeg "tvinget igjennom en demontering" eller noe:P hehe vi får se hva som skjer..Tusen takk for all hjelp
Du bør kanskje gjøres oppmerksom på at om du bruker CONVERT får du en klyngestørrelse på 512KB og det er ikke mest gunstig med tanke på søketiden til disken.

Så det beste hadde vært om du hadde fått til å formatert den med 4 eller 16KB klyngestørrelse.
Problemet er at da må du jo ha mulighet til å sikkerhetskopiere filene dine.
Trådstarter
21 0
disken var tom før jeg begynte..om det har noe å si..?
nai det har ikke noe å si. prøv å restart hvis det enda ikke fungerer.
Trådstarter
21 0
joda,fungerer helt fint nå..fikk extracta filmen også..alt på stell..takk takk
Hvis disken var tom så bør du iallefall formatere den for å få større klyngestørrelse.