Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 739
Jeg mener å ha lest at det er mulig å modifisere en trojaner med resource hacker slik at det blir uigjenkjennelig for dårlige antivirusprogram. Er dette mulig? Og i så fall hvordan gjør man det? Jeg er har lyst til å prøve en gammel trojaner, men alle pcen jeg eier har så nye oppdateringer fra windows at windows sletter filen med en gang jeg legger den inn.
Windows sletter filen? Meg bekjent ligger det ikke noe i windows som ser om det kommer inn virus, uansett hvor gammle de måtte være.
Trådstarter
Alt jeg vet er at på mine pcer forsvinner filen når jeg legger den inn. Men på en kamerat sin pc som er gammel og ikke er blitt oppdatert på lenge forsvinner den ikke. Pluss at i sikkermodus forsvinner den ikke.
Det er antivirusen som spiser opp fila, ikke Windows. Deaktiverer du antivirusen din kan du nok leke så mye med fila som du vil.
Trådstarter
Nei det er det rare, jeg har skrudd av all antivirus og lignende. Men kommer det ikke noe som blir kalt "verktøy for fjerning av skadelig programvare" eller noe sånt i noen av disse windowsoppdateringene?

Jeg har sjekket med ett par andre gamle virus nå. Ett av dem var skrevet i batch, (vel det var kanskje ikke ett virus men det var skadelig) det forsvant med en gang jeg pakket det ut av zip filen. Noen som vet om det er windows som gjør det eller om det kan være en annen forklaring?
Er nok Malicious Software Removal Tool som gjør det, det kom i en av de siste updatene. (Gjetter på 3-4 uker siden, men ikke stol på det.)
Trådstarter
Ja, det er nok det programmet som gjør det. Men er det noen som vet svaret på det originale spørsmålet mitt?