Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1398
kjørte en dag i 80 sona i oslofjodtunnelen retning drøbak-drammen nederst i tunnelen er det en fotoboks tror jeg hadde ca 110kmh... er det noen som vet om det er kamera i denne boksen?og eventuelt om hvor mye jeg kan vente meg?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du merker fort om du blir knipsa.
Speedometeret ditt viser nok litt feil, og de trekker fra feilmargin i fotoboksen. Dermed er det vanskelig å si hvilken fart du evt. ble knipsa i.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Feilmarginen er på 4km/t. Det lyser rødt under kameraet om du blir knipsa. Om du ble knipsa, så fyker lappen din ja.
Lyser rødt? Når jeg ble knipsa mener jeg nå rimelig bestemt det flashet ganske bra. Med mindre det var gud som ville advare meg, men da bommet han, for jeg fikk fremdeles regning i posten.
Nei, du beholder nok lappen. Viss du regner med at speedometeret viser ca 4-5 feil, + 4 km fratrekk på feilmargin nærmer du deg 100 km/h. I 80-sonen er grensen for å miste lappen 106 km/h.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av tore-
Lyser rødt? Når jeg ble knipsa mener jeg nå rimelig bestemt det flashet ganske bra. Med mindre det var gud som ville advare meg, men da bommet han, for jeg fikk fremdeles regning i posten.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert alle fotobokser i Norges vidstrakte land har røde lys da Ikke vet jeg, men her i Ålesund har vi iallfall fotobokser som lyser rødt når noen kjører for fort
Sitat av steinarlima
Nei, du beholder nok lappen. Viss du regner med at speedometeret viser ca 4-5 feil, + 4 km fratrekk på feilmargin nærmer du deg 100 km/h. I 80-sonen er grensen for å miste lappen 106 km/h.
Vis hele sitatet...
Kamerat av meg blei stoppa i 113 i 80-sona og fikk vite at hvis han hadde kjørt i 116 hadde han mista lappen. Og dette er bare noen få uker siden...
jeg har hørt at man mister lappen i 126 km/t, men er litt usikker på hvilken sone tho...
I 80 sona skal du litt over 110 for å miste lappen. Mer om dette på www.odim.no tror jeg :P
litt rart at ved eksakte fartmålinger som ved akkurat 126km/t mister du lappen. vis det er sånn da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ein plass må dei sette grensa... Og grensa er afaik 116 i 80-sone. Så du misser nok ikkje lappen.

Sjølv om speedometeret viser 110, så er du neppe over 100 i verkelegheita, også trekk fotoboksen ifrå litt også... Så misser lappen er *garantert* at du ikkje gjer. Men du kan nok vente deg 4-7800 i forenkla forelegg, som bare er å betale og glømme (kjem ikkje på rullebladet)
Det handler jo ikke om hvor fort du kjører. Men hvor mye fortere du kjører enn fartsgrensa. Jeg mener å huske at hvis du kjører i 26km/t fortere i 60 sonen mister du lappen. Vet ikke, men kan tenke med dette gjelder i alle sonene?
Sist endret av fredrikweb; 26. oktober 2006 kl. 21:15.
En jeg kjenner mista lappen på e6 strekninga nordyby-vestby.. han lå i 120..
slik som jeg har sett det, så kan man ikke miste lappen ved fotoboks. Man er nødt til å bli "tatt på fersken". Men dette er jeg ikke helt sikker på.
ble tatt i 112km/t i sommer og fikk bot. man mister helt sikkert lappen ved 116. Speedometeret viste ganske nøyaktig 120 da jeg oppdaget de.
En jeg kjenner godt mista nettop lappen (igjen), for å ha kjørt i 160 i ei 60-sone.
Han måtte i tillegg til en saftig bot sone 15 dager ubetinget fengsel.
Sist endret av Grimdoc; 26. oktober 2006 kl. 21:55.
Du berger vel akkurat regner jeg med, hvis du kjører en gamlere bil kan det godt hende at feilmarginen er 7-8 kmt feil også..

Sitat av Mushy
slik som jeg har sett det, så kan man ikke miste lappen ved fotoboks. Man er nødt til å bli "tatt på fersken". Men dette er jeg ikke helt sikker på.
Vis hele sitatet...
straffen er den samme om det er ved fotoboks eller lasermåling.. så det der er nok tøv..

Sitat av Grimdoc
En jeg kjenner godt mista nettop lappen (igjen), for å ha kjørt i 160 i ei 60-sone.
Han måtte i tillegg til en saftig bot sone 15 dager ubetinget fengsel.
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken her å gjøre?
En jeg kjenner ble tatt av fotoboks for å ligge i 120 i en 80 sone. Han angrer ikke boten, men syns det var rart med flashen fra fotoboksen, som nesten mistet han og de i bilen ved siden av livet.
36km/t over fartsgrensen fraogmed 70 sone og opp, så mister du lappen.
i 60 sone er grensa er 26km/t over