Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 28810
Lurer på om noen her har laget den der plastbrennenren? Vist noen har det, funker det bra? Har jævlig lyst å lage en selv!
Hva slags butikk va det? tenkte jeg å en kompis skulle ta turen til sandnes i kommende uka. Er vell 20 års grense på gjæren?

Edit: Er den god til 96% Eller 40 %?
Safiren, heter butikken. Du kan ikke gjære til 96 eller 40. Du gjærer til ca 15% og koker ut alkoholen av vinen. (svært forenklet)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
http://norshroom.org/imgupload/61891-plastbrenner.gif

Som det er spurt om før.. Noen som har prøvd å lage denne? Og/eller vet om hva som kan brukes som varmeelement.
varme element kan du kjøpe hos buenget.com
er da ikke noe vits å drikke noe på 15%?
hvor ligger safiren? 20års grense? Noen som gidder kjøpe gjær?
Opprinnelig postet av crazy-cato
hvor ligger safiren? 20års grense? Noen som gidder kjøpe gjær?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det ikke 20-års grense på gjær. Det er ikke akkurat som om de selger deg sprit. Den må du lage selv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
men eg vet ikkje kor safiren ligge, får ein 15åring kjøpt gjær? (folk seie eg ser 19 ud)
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av crazy-cato
men eg vet ikkje kor safiren ligge, får ein 15åring kjøpt gjær? (folk seie eg ser 19 ud)
Vis hele sitatet...
Herrejesus. Er du helt stokk dum? Hvorfor i helvete skal det være aldersgrense på gjær? Fordi du _kan_ bruke gjær til noe som er ulovlig, betyr ikke at gjær blir kontrollert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
fanken.... muttern og fattern er på ferie ho mormor i ca 3-4uker, etter å ha lest litt her inne, kontaktet jeg en kompis, og fikk låne hb apparat.
Vi har en stor tønne, satte ca 45liter med sats,
da satsen hadde godgjort seg fylte jeg hb apparatet opp, ca 10 liter, og satte på elementet, men etter en time hørte jeg et smell!
og det var bare toalett setet igjæn av utedoen, finner bare beholderen til hb apparatet, og utedoen ligger utover hele gjordet. sjønner ikke noe hva som har sjedd... jeg vet ikke hva jeg skal si til foreldrene mine som kommer hjem i neste uke.

noen som har en ide??
ellers sliter jeg
Hehe, du sliter!
Si at du brente opp dassen, med et stearinlys som veltet, eller en grunn du tenker ut selv. Og at du ikke torde å kontakte brannvesenet, fordi du trodde du hadde gjort noe galt. Lag litt svimerker rundt der utedassen var.
Er det noen som hvet hva som kan vere årsaken til smellet?
Bare si at den, spontan eksploderte. Metan gass vet du.

Enten så gikk kjølevannet tett, sånn at alkoholdampen fylte dassen. Da er det bare en liten gnist som skall til.

Mer sannsynlig er at satsen ikke var skikkelig (klar) og at partikler tettet pakkningen, slik at det bygget seg opp et kjempetrykk. En god huskeregel er å alltid ha 15 cm klaring fra toppen av beholderem til veskenivået.
Og bruk klarning dersom ikke gjæren synker til bunns av seg selv.

Kanskje litt sent å komme med tips nå?
Haha, jeg håper virkelig du tuller?

Kan du ikke late som ingenting når dem spør hva som har skjedd?

"åh, er utedoen borte, har ikke merket noe til deg jeg"..
hehe, det har jeg ikke sett....
kjølevann, kompsen min sa at jeg ikke trengte det,
det var bare for og lage 40% hmmm
hehe, faen meg morro.
Det har vel antageligvis skjedd en liten kjemisk reaksjon, og som du skrev så sa det poff

Er det noe dere gjorde feil? satte noe feil på HB apperatet eller?
Fan, der skjedde det en ny ulykke, helsikka...
satte lokket på tønna, hjæææææælp.
dokkestua flyter av sats.
Jeg flytter, nåååååååå!
Hvorfor tror jeg ikke på han lenger?
kanskje fordi han poster med 10 min puase og har vært ute i dokkestua og knota... Jaja, det var morro helt til nå iallefall.
tro det eller ei.
Jeg sliter, serriøst er det noen som vet om noen pyromaner
som kan brenne hele gården ned til grunne???
kommer jeg hvor bor du?
tenn på sjæl, ta bilder og legg dem ut her...
huwangbe:Lag litt svartkrutt. Med det du viser av teknisk innsikt akkurat nå, så tror jeg det kan bli riktig morsomt resultat.
Om ikke utedoen var altfor stor, er det jo faktisk mulig å snekre en ny på 3-4 uker


Unskyldning: <<Jeg synes den gamle var så stygg, så jeg og kompisen min reiv den, og snekra en ny>> eller lignende.
Hehe

Det er ingen vits i det, naboen avslørte meg... helsikkes
slarvekjærring det verste av alt pappa og mamma bare
flirte av det, de sa at utedoen skulle bort alikavell.
men at jeg prøvde å lage hjemmebrent, skulle vi ta når de
kommer hjem, men de vet ikke noe om dokkehuset til søstra
mi... =(