Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1012
Heisann alle sammen, har nettop kjøpt meg en Acer Aspire 5720ZG, men til tross for at det meste er bedre enn på min stasjonære, så kjører den spill osv mye dårligere

Spesifikasjoner:
*Intel Pentium dual-core processor T230(1.46GHz, 533Mhz FSB, 1MB L2 cache)
*Up to 1024 MB NVIDIA GeForce 8400M GS TurboCache
*2GB DDR2
*15.4 WXGA Acer CrystalBrite LCD (8ms/220nits)
*160GB HD
*DVD-Super Multi double layer
*802.11b/g WLAN

Her er alt som står på den ;P tror ikke alt trengs men det skeder ikke Kan noen fortelle meg hvorfor denne pcen kjører f.eks CSS laggete i forhold til min stasjonære:

*Intel pentium 4 3.2GHz processor
*250GB harddisk
*1GB ram
*NVIDIA GeForce 6800 elns

Jeg hadde ikke forventet at denne laptopen skulle være noen super oppgradering fra den gamle, men jeg hadde ihvertfall ikke forventet at den skulle være dårligere å spille på

Takk på forhånd =)
Kompisen min kjører hvertfall CSS på samme pc uten lagg. Prøv å skru ned grafikken du.

Edit: Du kan jo prøve å oppgradere skjermkortdriver, tror du skal finne noen passende drivere her: www.laptopvideo2go.com
Sist endret av zipp; 2. oktober 2007 kl. 18:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fordi skjermkort på laptoper uten unntak suger eselballe.

Den har delt minne med CPU, og det gir en alvorlig bottleneck.
Såvidt jeg kan se har denne modellen et Nvidia 8400GS, ikke et integrert skjermkort som deler minne med prosessoren.

Greit nok at dette skjermkortet ikke er all verdens å skryte av, men det er milevis bedre enn Intel GMA 950 og burde da kjøre CS:Source rimelig greit
Sitat av moridin
Såvidt jeg kan se har denne modellen et Nvidia 8400GS, ikke et integrert skjermkort som deler minne med prosessoren.

Greit nok at dette skjermkortet ikke er all verdens å skryte av, men det er milevis bedre enn Intel GMA 950 og burde da kjøre CS:Source rimelig greit
Vis hele sitatet...
Må si meg enig, har en laptop som er mye dårligere enn den med 128mb (dårlig grafikkort til motsettning) som også kjører CSS relativt greit.

Test og last ned en driver som sagt ovenfor
Et 8400 kort er en god del dårligere enn et 6800 kort. En tommelfinger-regel på grafikk kort(laptop eller ikke), er at kort som slutter på under 500 som regel ikke er noe å skryte av(først tallet er hvilken serie det er fra, men et nytt kort som er lite påkostet er fremdeles lite påkostet).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av moridin
Såvidt jeg kan se har denne modellen et Nvidia 8400GS, ikke et integrert skjermkort som deler minne med prosessoren.
Vis hele sitatet...
Det faktum at det står "Up to 1024MB" får meg til å tru at det ikkje har dedikert minne...

Forøvrig, det burde kunne dra CS:S, men eg ville ikkje forventa meg den heilt ekstreme ytelsen.
Sitat av vidarlo
Det faktum at det står "Up to 1024MB" får meg til å tru at det ikkje har dedikert minne...

Forøvrig, det burde kunne dra CS:S, men eg ville ikkje forventa meg den heilt ekstreme ytelsen.
Vis hele sitatet...
Jeg begynte og lure litt på up to 1024 selv. Uansett kan jeg ikke kjønne at den ikke skal klare og dra CSS.

Prøv i alle fall og oppdater drivere, driverinstillinger. Fortsatt lagg - Prøv og overklokk det en smule med "PowerStrip". Fungerte bra for meg på min gamle pc. Ikke for mye, da blir det for varmt, og spillet/pc-en henger seg opp, les av tempmåler og finn en balanse hvis du velger og prøve dette alternativet dersom driveren er oppdatert..
jeg drar world in conflict greit uten noe spess lægg med den samme pcn :S
Da kan du hvertfall teste:
Scanne pcn for virus - kjekt og vite at det ikke har noe med det å gjøre
Få tak i samme driver som aerox88 - da vi vet denne funker
ok, prøver å installere ny driver.. takk for svar da folkens forresten, er det mulig å fyre det gamle skjermkortet inni denne bærbar epcen eller er alt integrert?
Stort sett er det kun RAM og hdd som kan byttes ut i laptoper så det kan nok bli litt vanskelig.
tenkte meg nesten det ;S men jeg har funnet ut at jeg kan skru opp litt forskjellig i instillingene på strømsparing osv, pluss at jeg har noe Empowering technology greier så nå går det ganske fint =) spilte bioshock uten lagg
Hadde du full grafikk på Bioshock da det var laggfritt? Isåfall skal du ikke klage
nei, hadde den på Medium (kan velge mellom 3 forhåndsinnstilte kvalitesgrader, eller custom =) )
forresten noen som vet om en fungerende torrent for bioshock? :P vet ikke om det er lov her på forumet men send meg en PM og vist det ikke er lov, ber jeg en moderator endre innlegget mitt =)
Piratbukta hadde iallefall en fin versjon, har den selv installert uten noe problem.
ja, jeg holder selv på å laste ned, men har prøvd med 3 stk, ingen går fortere enn 0.xx kb/s :S tar jo årevis.. kunne du sendt meg en link i PM?