Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2548
Jeg leter etter en god champagne til en billig penge. Til nyttår så er det godt å unne seg med litt champagne, men av hvilket merke? Det finnes jo utallige merker og smaker. Så noen som har en anbefaling av en god champagne som ikke er så himla dyr?

Takker for svar på forhånd.
Flere aviser kjører tester hver eneste jul. Her er årets anbefalinger fra DN: https://www.dn.no/nyheter/2014/12/22...l-jul-og-nyttr
Trådstarter
2 1
Jeg har sett på flere av avisene, men jeg vil høre litt fra enkelt personer også Mange av avisene har ikke samme anbefalingene, så da vet man ikke helt hva som er mest anbefalt likevel.
Du kan i alle fall stole på at avisenes innleide eksperter har langt mer peiling enn den neste fjortisen som anbefaler Martini Asti i denne tråden (det kommer garantert en, bare vent)
Den beste champagnen man får på polet, uten å kaste masse penger i en flaske, er uten tvil denne(imho).
Et annet safe bet er Guy Charlemange. Ikke like kult etter min smak, men det er noe de fleste kjenner og synes er bra. Denne er også veldig billig, mye bang for the buck.

Den lista fra DN er jo full av gode klassiker, ville personlig gått for Bollinger, Tattinger, Ruinart eller Pol Roger selv. Om du har lyst til å virkelig gå inn og bruke masse penger på en flaske så er Krug Grand Cuvè noe av det beste som er laget av mennesker, ren perfeksjon.
Hva skal du ha den til? Skal du drikke den? Da er den ikke billig, og da anbefaler jeg Krug Grand Cuvè som selges i Norge.

Dersom du kun skal ha den for lyden sin del kan man like godt gå for Herrljunga.
Sist endret av nudo; 27. desember 2014 kl. 15:17.
Hvis jeg var deg så ville jeg gått for Prosecco eller Cava.

Disse er billige og er ganske lik Champagne, bare at de ikke kommer fra dette distriktet i Frankriket som heter Champagne
Anbefaler Martini Asti.
(Tuller)

Er ingen champange-ekspert men du har jo en del billige som funker.. Merker sjeldent forskjellen på kvaliteten mellom en champange til 150 og en til 300. Har du sjekket Vinmonopolet sine sider om musserende viner?
Sier meg helt enig, for meg er det Herrljunga eller Krug, det finnes også noen andre bra, men har ikke funnet dem i Norge; med mindre man importerer selv. Alle sjampis jeg har smakt til under 1500 er tilnærmet like.
Sitat av nudo Vis innlegg
Sier meg helt enig, for meg er det Herrljunga eller Krug, det finnes også noen andre bra, men har ikke funnet dem i Norge; med mindre man importerer selv. Alle sjampis jeg har smakt til under 1500 er tilnærmet like.
Vis hele sitatet...
Da må du enten drikke mer champagne eller slutte for dette har du null peiling på.

Det finnes ett hav av gode champagner på vinmonopolet sin bestillingsliste.

Billecart Salmon lager kanon bra rose deres topp cuvee Nicolas Francois er en topp champagne.

Bollinger har også flere veldig bra champagner tilgjengelige på polet, både GA og RD cuveene er topp!

Diebolt Vallois lager en rimelig og veldig bra Blanc de Blanc og deres topp cuvee Fleur de passion er etter litt lagring en veldig bra champagne.

VC La grande dame er også på polet og er en meget bra champagne.

Trådstarter : Diebolt Vallois BdB koster rundt 300kr og er ett meget godt kjøp!
Sitat av nudo Vis innlegg
Sier meg helt enig, for meg er det Herrljunga eller Krug, det finnes også noen andre bra, men har ikke funnet dem i Norge; med mindre man importerer selv. Alle sjampis jeg har smakt til under 1500 er tilnærmet like.
Vis hele sitatet...
Hva slags elitist-svada er dette her da? Det kan godt hende du har drukket mye flott, men for meg så framstår dette innlegget som ikke annet enn merkevare-runking på høyt nivå.
Så du mener virkelig at Dom Perignon og Möet&Chandon Brut Imperial er tilnærmet like?
Polet har vel ruffly 300typer til under 1000,- har du ikke funnet noe annet enn Krug som rocker sokkene av deg med et så massivt utvalg?
Vinmonopolet er en av verdens beste butikkjeder for alkohol, med masse flinke folk som holder et svært variert vareutvalg, at det ikke finnes noe annet enn Krug som er drikkbart er bare tull.
Sitat av danseku Vis innlegg
Da må du enten drikke mer champagne eller slutte for dette har du null peiling på.

Det finnes ett hav av gode champagner på vinmonopolet sin bestillingsliste.

Billecart Salmon lager kanon bra rose deres topp cuvee Nicolas Francois er en topp champagne.

Bollinger har også flere veldig bra champagner tilgjengelige på polet, både GA og RD cuveene er topp!

Diebolt Vallois lager en rimelig og veldig bra Blanc de Blanc og deres topp cuvee Fleur de passion er etter litt lagring en veldig bra champagne.

VC La grande dame er også på polet og er en meget bra champagne.

Trådstarter : Diebolt Vallois BdB koster rundt 300kr og er ett meget godt kjøp!
Vis hele sitatet...
Synes det var mange gode forslag her, spesielt Billecart-Salmon.

Ellers så kan jeg legge til Lanson som jeg synes har gode champagner.
En vanlig flaske med Piper er ikke så aller værst den heller.

Godt nytt år!