Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5420
Hei

Jeg har tenkt og sette opplakater og saker på rommet mitt, men etter flere plakater som har prellet av veggen lurer jeg på om det er noen teip (ikke gaffa) som setter seg på tapet veggen min. fant fort ut at ''vanelig'' teip ikke holder.

http://bildr.no/thumb/N0RCMXhJ.jpeg

http://bildr.no/thumb/WlhBZTNj.jpeg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vask veggen med rødsprit der du fester tapen. Det er ingenting som fester seg til fett og gammal skit.
Det finnes en haug med forskjellige byggteiper som fungerer utmerket. Problemet ditt blir vel om/når du evt skal ha det ned.
Jo lettere å få det bort etterpå, jo dårligere sitter det
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vask veggen med rødsprit der du fester tapen. Det er ingenting som fester seg til fett og gammal skit.
Vis hele sitatet...
Kraftvask eller vanlig grønnsåpe vil også fungere fint!
I min ungdom brukte jeg slike plastlister. Fant ut at det var mye enklere enn å feste de til veggen med tape og kitt.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vask veggen med rødsprit der du fester tapen. Det er ingenting som fester seg til fett og gammal skit.
Vis hele sitatet...
Skal jeg bare gnikke å veggen med rødsprit og feste plakatene med ''vanelig'' teip?
Drit i tape, bruk heftemasse.
Jeg ville vasket veggen med blårens eller lignende for så å brukt dobbeltsidig tape bak plakaten.
Bare pass på at du ikke vasker vekk malingen, om veggen er malt.
Sitat av STAbana Vis innlegg
Jeg ville vasket veggen med blårens eller lignende for så å brukt dobbeltsidig tape bak plakaten.
Bare pass på at du ikke vasker vekk malingen, om veggen er malt.
Vis hele sitatet...
Som han sier, dobbelsidig tape er knall, har brukt mye av det, pleier å være enkelt å få ned igjen i ettertid også
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hvis du kan slå inn spiker ville jeg virkelig brukt klipsrammer eller andre rammer. Ser mye finere ut. Hvis ikke kan du bruke tack-it/blu-tac/lærertyggis/kitt.
Sist endret av Olympic; 11. desember 2014 kl. 23:26.
http://catalogue.3m.eu/no-NO/no-indu...ltsidige_taper

Sånn, da detter den ikke ned. Få en reklamesjappe til å feste plakatene på Kapafix plater også så ser de litt bedre ut også. koster noen hundrelapper
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hallo, du bruker ikke tape for å henge opp plakater...
Kjøp sånn blå skoletyggis/lærertyggis/heftemasse/tack-it for 40 spenn på bokhandel/hobbybutikk, så har du nok til sikkert 6-7 plakater. Putt en rute i hvert hjørne og kanskje på midten, litt ettersom hva du føler trengs. Sitter helt til du skal ha den ned igjen, da kan du skrape/vaske de av, uten at noe sitter igjen.
Sist endret av FatMan; 12. desember 2014 kl. 12:18.
Om det er plakater du kan/skal kaste etterhvert kan du godt bruke tannkrem. Det sitter godt, etterlater ikke noe vanskelige merker, tar ikke med seg maling, men vanskeliggjør gjenbruk av plakatene. På hvite/lyse plakater kan kanskje noe fukt trekke gjennom papiret.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zepur Vis innlegg
Om det er plakater du kan/skal kaste etterhvert kan du godt bruke tannkrem. Det sitter godt, etterlater ikke noe vanskelige merker, tar ikke med seg maling, men vanskeliggjør gjenbruk av plakatene. På hvite/lyse plakater kan kanskje noe fukt trekke gjennom papiret.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om den tannkrem greia har et par hvite og dyre plakater.

jeg tenkte og kjøpe noen plakater fra han her: https://www.etsy.com/shop/ThePixelEm...ophome_leftnav

(Vet ikke het hvordan man setter inn en hyperkobling)
Sist endret av partybrus; 12. desember 2014 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om man kjøper noe kult så fortjener det å rammes inn. Det ser latterlig mye bedre ut, og det holder seg også langt bedre enn om man klistrer det fast med alle mulige løsninger.

Enkle rammer, med eller uten passepartout er ikke dyrt engang
Sist endret av liasis; 12. desember 2014 kl. 13:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
fra coop
partybrus's Avatar
Trådstarter
Sitat av moridin Vis innlegg
Om man kjøper noe kult så fortjener det å rammes inn. Det ser latterlig mye bedre ut, og det holder seg også langt bedre enn om man klistrer det fast med alle mulige løsninger.

Enkle rammer, med eller uten passepartout er ikke dyrt engang
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan man kan få kjøpt de som er er på bildene billig?