Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1988
Hei.

Så en dokumentar om samuraier her om dagen. De viste da en skole der nede som trente samurai teknikker, og folk fra hele verden kom der og trente.

Fikk sinnsykt lyst til å se litt nærmere på dette, men finner ingenting om det på google eller andre plasser.
Lurer da på om noen her inne tilfeldigvis ikke vet noe mer om det? Hva skolene heter, hvor de er, priser etc?
Blir jo også glad om noen bare kunne linke meg en av disse skolene
Vet ikke om noen skoler i norge, men tviler på at det blir like seriøs trening
Samurai er ikke en stil art det er en type kriger som var i japan før industri alderen. Stil arten heter Kendo og den kan du vell trene nesten verden rundt.
Ja, fant ut det hetet Kendo.
Fant også ut at det blir trent overalt i Norge, så har planlagt å begynne.

Men det virket så mye kjekkere å trene nede i Japan.
Blir nok en stund til, men er klar til å planlegge turen. Fant mange språk kurs der nede (også i Norge da), så vil ned der og leve et par måner.
Sliter bare med å finne skoler/camps og trene på.

Får nok mer svar på kendo-world sitt forum.
Sitat av Firestarter Vis innlegg
Hei.

Så en dokumentar om samuraier her om dagen. De viste da en skole der nede som trente samurai teknikker, og folk fra hele verden kom der og trente.

Fikk sinnsykt lyst til å se litt nærmere på dette, men finner ingenting om det på google eller andre plasser.
Lurer da på om noen her inne tilfeldigvis ikke vet noe mer om det? Hva skolene heter, hvor de er, priser etc?
Blir jo også glad om noen bare kunne linke meg en av disse skolene
Vis hele sitatet...
Drømmer er kule før de blir satt ut i praksis..
Å ta treningen i Norge i forhold til Japan kan sammenlignes med å ansette en polakk framfor en med fagbrev til å bygge huset ditt.
Sitat av Firestarter Vis innlegg
Ja, fant ut det hetet Kendo.
Fant også ut at det blir trent overalt i Norge, så har planlagt å begynne.

Men det virket så mye kjekkere å trene nede i Japan.
Blir nok en stund til, men er klar til å planlegge turen. Fant mange språk kurs der nede (også i Norge da), så vil ned der og leve et par måner.
Sliter bare med å finne skoler/camps og trene på.

Får nok mer svar på kendo-world sitt forum.
Vis hele sitatet...
skal du få noe særlig ut av treningen, vil jeg si du burde satse på år, ikke måneder.. Det er ikke gjort over natta!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
skal du få noe særlig ut av treningen, vil jeg si du burde satse på år, ikke måneder.. Det er ikke gjort over natta!
Vis hele sitatet...
Planen var 2-3 måneder, så tilbake til Norge, så ned igjen 6-12mnd senere etc.

Folk som har trent hele livet kan si de enda lærer, er klar over dette
Skal du bare være der et par mnd. ør du nok begyne å trene i norge. Få inn grunnteknikkene osv. Da får du litt mere ut av oppholdet og treninga der nede.
Men ville satset på 6mnd minst for å faktisk lære mye både språk og kendo.
Sitat av skolms Vis innlegg
Å ta treningen i Norge i forhold til Japan kan sammenlignes med å ansette en polakk framfor en med fagbrev til å bygge huset ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg vet av mange polakker som har både utdanning og er gode til å bygge hus, så skjønner ikke helt hva du mente med den
Jo det gjorde du, men du ville bare kvarulere
Bli heller god i Norge før du i det hele tatt vurderer å dra til Japan!