Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3193
Jeg har nå vært så forbasket heldig(føler jeg da) at jeg vil få jobb på line.
Noen som har erfaring med hva som kan forventes i lønn sånn ca som fersking? Regner med første turen blir halv lott,men etter det?
Jeg startet min sjømannskarriere på linebåt.
Jobbet der ca 2,5 år. Jeg var først lærling, så jobbet jeg noen turer som fisker.

Var så heldig å få full lott fra første tur. Turene varierte i lengde, fra 6-8 uker. Vi jobbet 8t på, 8t fri, 8t på, 4t fri.
Dette var i 2004-2007, jeg hadde en lønn på ca 450 000kr/år

Det var hardt arbeid, men møtte mange artige personer. Jeg trivdes godt på linefisket.
På linebåtene her rundt i området tjener de ca. 800-900.000 kroner i året.
Trådstarter
Sitat av maggii Vis innlegg
På linebåtene her rundt i området tjener de ca. 800-900.000 kroner i året.
Vis hele sitatet...
Har ringt alle rederiene(tror jeg) på møre,men det er svært vanskelig å få seg jobb.
Kan man spørre hvilke rederi det er snakk om?
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Har ringt alle rederiene(tror jeg) på møre,men det er svært vanskelig å få seg jobb.
Kan man spørre hvilke rederi det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Det fremgår av overskriften; "Ervik Havfiske"
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Har ringt alle rederiene(tror jeg) på møre,men det er svært vanskelig å få seg jobb.
Kan man spørre hvilke rederi det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Her i området jeg bor, har vel 90% av de som har fått seg lærlingeplass, kjennskap til rederiet via foreldre og slektninger. Slik sikrer de seg plassene.

Samt at de også tidligere, i sommerferier osv har fått anledning (via kjennskap) til å være med ut på turer for å tjene seg gryn.. Ergo så vet rederiene om de er noe å ta inn den dagen de suker lærlingeplass..