Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 715
Hei, jeg lurte på om noen vet hva slags skole jeg skal se etter når jeg vil jobbe med å sette opp studioer, konserter osv.? Og hva kreves for å komme inn? Jeg vil ha generell studiekompetanse når jeg begynner på det jeg må gå, men vil det hjelpe noe? Må jeg kanskje ha gått elektro? Dere vet det bedre enn meg håper jeg. Noe hjelp å få?
Er nok greit med generell studiekompetanse uansett.

Etter VGS kan du søke på NISS på lydlinja der.
Vil faktisk anbefale deg å gå Romerike Folkehøgskole de har en Lyd linje og veldig bra studio og du får være med på å rigge opp til konserter og mulighet til å gå teori kurs. Men du må også kunne spille en instrument så det er ett minus på en måte :P

Her er en link til skolen btw. http://www.romerike.fhs.no/807.77.Lyd-og-musikk.html
Sist endret av fth; 25. februar 2012 kl. 17:48.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Er nok greit med generell studiekompetanse uansett.

Etter VGS kan du søke på NISS på lydlinja der.
Vis hele sitatet...
Skal ta meg en titt. Takker så mye

Sitat av fth Vis innlegg
Vil faktisk anbefale deg å gå Romerike Folkehøgskole de har en Lyd linje og veldig bra studio og du får være med på å rigge opp til konserter og mulighet til å gå teori kurs. Men du må også kunne spille en instrument så det er ett minus på en måte :P

Her er en link til skolen btw. http://www.romerike.fhs.no/807.77.Lyd-og-musikk.html
Vis hele sitatet...
Hmmm, jeg kan ikke spille noe instrument. Så kan nok glemme det. :/
Noroff har eit fag som heiter Lyd og musikkproduksjon. Link
Før du begynner å tenke på skole burde du skaffe deg erfaring. Tropp opp og bank på døra hos din lokale leverandør av lyd/lys-systemer og vis at du er interessert i å jobbe. Dette er et yrke det er godt mulig å komme seg inn i uten formell kompetanse. Kun et mindretall av Norges lyd- og lysteknikere har utdannelse. Jeg kjenner dog folk som har gått både idefagskolen og NISS og jeg treffer dem ofte på veien.