Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1000
Heisann alle freaks

Har ikke noe som helst peilig på dette området så skal prøve og forklare problemstillingen min så godt jeg kan

Kjøpte 4 x 12'' fra www.dynabel.no (2 til en venn av meg)

Fikk disse for litt under 1 uke siden og satte disse da dagen etter jeg fikk dem inn i bilen. De spilte fint og bassen dunka helt til her om dagen. da reagerte jeg plutselig på når jeg var på vei til jobb at jeg ikke hadde noe bass.

Så på dette igår for og se om noe ledninger hadde dettet ut eller noe, men det hadde det ikke, så alt av ledninger skal være i orden.

Har hørt at man skal "spille" inn elementene og ikke gire seg fult opp og spille bassen på fult, så det kan jeg absolutt ikke huske jeg har gjort. (Med mindre noen har gjort det når jeg ikke har vert i bilen)

Når jeg trykker det ene elementet innover kommer det en skrapelyd (sprengt???)
Det andre elementet er ikke noe lyd når jeg trykker det innover.


1. spørsmål: Vet noen hvorfor dette plutselig kan ha tatt kvelden ?

2. spørsmål: Er dette noe jeg kan ta opp med Dynabel ? Reklamasjon, Klage noe som helst ?

Håper noen er inne kan hjelpe meg en smule angående dette problemet
Sikker på at det ikkje bare er noe med forsterkeren? Det er nemlig lite trolig at du har tatt BEGGE elementene samtidig. Prøv med noen andre subber først og sjekk om de fungerer.
Trådstarter
32 5
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Sikker på at det ikkje bare er noe med forsterkeren? Det er nemlig lite trolig at du har tatt BEGGE elementene samtidig. Prøv med noen andre subber først og sjekk om de fungerer.
Vis hele sitatet...
Skal sjekkke med en ny SUB, kan vel sjekke med en annen forsterker også ?
Sjekk alle sikringene du. ALLE!
Er nok her problemet ligger
For å nevne noe, det med innspilling og at du ikke kan spille på fullt er en myte. Selvsagt, ikke kjør det på maks første gangen du bruker det, men det er ingenting galt å spille høyt med de. Innspillingen er at du skal myke om membraner, og det går raskere hvis du spiller høyere. Har du spilt veldig høyt og fått forvrenging (hvis du har merket det) så er trolig en sub sprengt, sikker på at du trykket inn midt på elementet?
sikringer , signalkabel (i spiller enden) , 12v trigger kabelen , + ledning (+evt hvis du har kondensator) og den store luringen av dem alle jordinga må være bra
Trådstarter
32 5
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Sjekk alle sikringene du. ALLE!
Er nok her problemet ligger
Vis hele sitatet...
Forsterkeren min lyser grønt. Kan det være sikringer da ?

Sitat av gekko4u Vis innlegg
sikringer , signalkabel (i spiller enden) , 12v trigger kabelen , + ledning (+evt hvis du har kondensator) og den store luringen av dem alle jordinga må være bra
Vis hele sitatet...
Jordinga har jeg tatt rett på batteriet, så trur nok den er grei

Hva er en 12v trigger kabel ?

Kjører 50 mm kabler på jording og strøm.
Når dette skjedde med meg var det ikke sikringen i forsterkeren som røyk, men en av hovedsikringene på 80 ampere
Kva for ein forsterkar har du? "Sprengte" element er typisk forårsaka av underdimensjonert forsterkar, evt som ein konsekvens av å spele for høgt.
Sist endret av PocketRocket; 27. januar 2012 kl. 11:01.
Trådstarter
32 5
Sitat av PocketRocket Vis innlegg
Kva for ein forsterkar har du? "Sprengte" element er typisk forårsaka av underdimensjonert forsterkar, evt som ein konsekvens av å spele for høgt.
Vis hele sitatet...
Jeg har denne: http://www.sonicelectronix.com/item_...r-ZX700.5.html

Kicker 700.5

Og disse subbene: http://www.dynabel.no/Shop/Product/4...pr-4stk/DY9243
om du trykker subben innover og det kommer skrapelyder er den sprengt / ødelagt så enkelt :P hvorfor den andre ikke spiller forstår jeg ikke om alle ledninger osv fungerer. Det skal ikke kommen noen lyd når du presser subben innover
Trådstarter
32 5
Hvis jeg skal ringe og ta opp dette med Dynabel, er det noe spesielt jeg burde si da ?
bare og si at subbene dine sluttet og spille og at de lager en rar lyd når du trykker dem in regner jeg med, du kan spille dom eller du kan spille smart. Si at du vil sende inn subben så de kan se på den om hva som er feil fordi du tror ikke at du har gjort noe som skulle tilsvare at subbene plutselig bare dør, du kan prøve deg med at du syns det er kjipt at nye produkter plutselig bare tar kvelden. har aldrig levert inn noe utstyr som jeg har kjøpt til bil når det gjelder anlegg så kan ikke råde deg så mye

Sitat av Zipzuup Vis innlegg
Hvis jeg skal ringe og ta opp dette med Dynabel, er det noe spesielt jeg burde si da ?
Vis hele sitatet...
Trådstarter
32 5
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
bare og si at subbene dine sluttet og spille og at de lager en rar lyd når du trykker dem in regner jeg med, du kan spille dom eller du kan spille smart. Si at du vil sende inn subben så de kan se på den om hva som er feil fordi du tror ikke at du har gjort noe som skulle tilsvare at subbene plutselig bare dør, du kan prøve deg med at du syns det er kjipt at nye produkter plutselig bare tar kvelden. har aldrig levert inn noe utstyr som jeg har kjøpt til bil når det gjelder anlegg så kan ikke råde deg så mye
Vis hele sitatet...
Takk for litt råd vertfall