Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 977
Heisann !

Jeg har nå gått til innkjøp av en Crown XTI-2000 som er på vei til meg fra USA nå.

Sitter med 2 stk. Cerwin Vega XLS-215, og lurer nå på hvordan jeg får koblet til disse da det er "rare" tilkoblinger bak.

Her er det info om forsterkeren.

Selv har jeg blitt fortalt at jeg kan bruke en vanlig PC-strømforsyningskabel som erstatter den gamle kontakten (USA standard).

Må rette på meg selv: Koble til forforsterkeren, altså. Nå kjører jeg vanlig AV-kabel (lydkabel) eller hva det nå heter.
De "rare" tilkoblingene ved siden av skruterminalane er Speakon-kontakter. Man bruker speakon i systemer som blir koblet opp og ned ofte, som PA-systemer, monitorer osv. For audio input står det veldig greit i manualen hvordan du kobler XLR-kontakten, figur 2.3 på side 9. Ang. strømkabel ville jeg sjekket at det faktisk er en 230V enhet, USA bruker 110V og forsterkeren kommer i forskjellige konfigurasjoner avhengig av hvor de skal bli brukt. Har du link til der du kjøpte den?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Da er Crownen ankommet fra USA. =D

MEN, System Arcitect er et tilbud Crown kommer med igjennom forsterkeren. Dette får ikke jeg til å starte opp.

Hver gang jeg trykker på System Arcitect eller BandManager kommer ;

"[Window Title]
SystemArchitect

[Main Instruction]
SystemArchitect har sluttet å virke

[Content]
Windows ser etter en løsning på problemet...

[Avbryt]"