Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 656
Hei folkens, håper dere kan hjelpe meg litt her ang. pc'en min.

Jeg satt å spilte Doom 3 med en kompis på Lan, men den fantastiske ''Noclip'' cheaten fordi jeg rett å slett ble drittlei av å ikke inne veien videre :P Men uansett.. ...jeg gikk gjennom noen vegger på spillet å fløy opp for å oversikt over HELE mappet. der kom problemet. Det så ut som om windows satt seg i 16 farger:s Jeg restarta pc'en med fikk bare opp en masse hvite streker over hele skjermen før log-in screenen SKULLE ha komt.

Jeg har prøvd å nappe ut ram brikkene å sette i en og en brikke. Men ingen forskjell. Jeg prøvde å skifte skjermkort med et som jeg vet fungerer. Men ingen forskjell der heller.

Noen som har peiling på hva som har skjedd her egentlig.

Takker på forhånd=)
Første jeg ville mistenkt var skjermkortet, så eventuelt skjermen?
Skjermen har ikke fått et slag eller lignende? uvanlig at det skjer så brått, men kan høres ut som ødelagte pixler.

Utenom det ville jeg mistenkt hovedkortet før cpuen, har du et annet hovedkort?
Enkleste løsningen er vel å bytte en og en del før du ser hvilken feil det gjelder
Har du et system du kan feilsøke mot burde det ikke være noe problem. Må bare legge til at jeg mistenkte CPUen for å være gåen på en annen pc jeg også, noe som viste seg å være helt feil.(her ) Jeg hadde dog ingen systemer jeg kunne feilsøke CPUen med... Så vær sikker før du bytter ut deler. Det endte til slutt med at jeg bare dumpa alt ut av deler jeg ikke kunne bruke i pcen min, da det ville koste mindre å kjøpe en ny enn å bytte ut deler. Antar hovedkortet mitt var problemet.
okey..jeg får prøve meg frem å se hva som skjer til slutt. uansett, tusen takk for hjelpen folkens! =)

beklager dobbel posten her=/

men har dere noen anbefalinger til hovedkort og cpu? Noen skikkelig gode noen=) har AM2 nå..men AM2+? er det veldig masse bedre...Intel kanskje?
hvis du først skal ha nytt hovedkort og ny cpu butde du gå for intel.

f.eks. E8400:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772

så kan du gå for en av disse hovedkortene:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10492

jeg synes ASUS er bra.
jeg har samme problem med bærbar pc. da må jeg som oftest stå og slå på skjermen i en halvtime or so og skjermen vil etter hvert bli samarbeidsvillig for et par 10 min, men kanskje noe usansynlig at du har samme problemet.
Intel E8400 er det beste dual-core prosessorvalget nå. Har den selv på denne maskina. Ligger stabil på 3.2GHz og 35-36 grader.

Skal klokkes mer etter hvert, stock kjøler også siden jeg klarte å sende inn viftebrakettene til amentio..
var nok fordi du cheata at du fikk om fortjent xD.

neida.

har hat noe liknende med en laptop. men der slår skjermen seg av etter få minuter. tror det er noe feil med ledningene til skjermen på min. kanskje det samme på din? eller har du kanskje stasjonær.
haha ikke sant ALDRI bruke noclip cheaten igjen på noen spill vertfall av prinsipp :P

menne, ja. Det er en stasjonær pc jeg har. Jeg får opp et bilde først som er standard vel, der du kan klikke en tast for å gå inn i bios. men etter det så kuker det seg til. Men no stress. =)
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har du prøvd hardware fra den defekte maskinen i en annen maskin? Siden du alt har prøvd å bytte det meste av aktuell hardware kan det hende at det er softwarefeil. Du kan prøve å laste ned og brenne ut ubuntu livecd og se om maskinen booter med den.
enig med drittunge om at E8400 kan klokkes mye.

har selv klokket min til 3,9 Ghz.

ligger på 40 idle til rundt 50 grader når jeg gamer spill som unreal 3.
Sist endret av sixfeetunder; 21. oktober 2008 kl. 21:23.