Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 918
Jeg er på utkikk etter nytt hovedkort og en ny prossesor og muligens et nytt skjermkort, jeg har et budsjett på 4000 kroner og lurte på noe som jeg kan godt spille CS 1,6 og WOW med.

Min nåværende datamaskin er ikke noe å skryte av, men den består av:
-APEVIA ATX-AS500W 12 V, STRØMFORSYNING
-512 mb, RAM
-nvidia gforce FX 5500, Skjermkort
-AMD sempron(tm) processor 3000+, prossesor
- Hovedkortet er jeg ikke helt sikker på..:/

Noen forslag til hva jeg bør og kan kjøpe først? Vil også ha en mer stillegående PC..
Hva kan jeg kjøpe for 4000,- kom med forslag, men helst kom med forslag til hvilken prossesor og hovedkort jeg bør kjøpe (og muligens skjermkort).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Uten å si noe for sikkert må du uansett ha nytt skjermkort dersom du ikke planlegger å kjøpe et hovedkort som støtter AGP (noe som er idiotisk idag).

Du må da sikkert også ha ny RAM da du kanskje kjører DDR minne mens nye hovedkort kjører DDR2.

Store sjanser for at du må ha ny strømforsyning også da din bare har 20 pins connector og ingen 6pins PCI-express kontakter.
Jeg har hovedkort, cpu og skjemkort til salgs her.
Det vil holde i lange baner for å spille CS 1.6 og WoW. Hvis du vil ha med 2Gb ram kan du få det også, så har du et komplett system som garantert fungerer 100% sammen.
Det er ditt for 3.500,-
Sitat av AtXbYeA
Uten å si noe for sikkert må du uansett ha nytt skjermkort dersom du ikke planlegger å kjøpe et hovedkort som støtter AGP (noe som er idiotisk idag).

Du må da sikkert også ha ny RAM da du kanskje kjører DDR minne mens nye hovedkort kjører DDR2.

Store sjanser for at du må ha ny strømforsyning også da din bare har 20 pins connector og ingen 6pins PCI-express kontakter.
Vis hele sitatet...
Hva ny strømforsyning angår, finnes det overgang fra 6pins kontakt til hokjønn standard ledning.
Froskenfredrik, passer hovedkortet i http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319849 ?
Og får jeg med 2 gb ram med på kjøpet?
EDIT: og trenger jeg da en ny strømforsnyning?
Sist endret av RampLest; 24. februar 2008 kl. 22:27.
Hovedkortet har standard atx-utforming, så den skal passe rett inn. Hvis du har mulighet til å hente skal du få med en god prosessorvifte også (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312473). Da slipper jeg å demontere hele dritten.

Jeg kjenner ikke til strømforsyningen du viser til, men ettersom den oppgir å kunne levere 500 watt bør den holde. Selv har jeg en 500 watts psu fra Mist.

Edit: 2 Gb minne fra OCZ får du også med, ja.
Sist endret av froskenfredrik; 24. februar 2008 kl. 22:37.
Jeg har desverre ikke mulighet å hente, men må si CPU-en din var litt pinglete...
EDIT: er ikke bare til spilling...
Sist endret av RampLest; 24. februar 2008 kl. 22:40.
Så du synes det? Jeg spiller Crysis uten lagg i 1680x1020. Selvfølgelig ikke med alt på full, men allikevel. Både cpu og gpu er lettklokket. Jeg kjører stabilt på 3GHz på cpu og 640/940 kjerne- og minneklokkehastighet på gpu.
Hmmf...
Hvor mange GHz er CPU-en din?
Hvilket hovedkort er det? (evt. link)

Hva er egentlig grunnen til at du selger den?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
GHz er urelevant på CPU, og uansett generasjon C2Duo banker din AMD med iallefall 2-3 ganger.
Okei, hvor mye banker det skjermkortet der mitt da:P?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, det e jo bare 3-4 generasjoner nyere, så du kan vel si... ganske mye.
Her er link til alle delene jeg selger: http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=66721

Cpu er originalt 1,86GHz.
Hvordan vet jeg at jeg får produktet mitt og at du får pengene dine?
Sitat av RampLest
Hvordan vet jeg at jeg får produktet mitt og at du får pengene dine?
Vis hele sitatet...
Postoppkrav.
Hvor mye kommer det til å koste da?
Her er det beste jeg kom fram til. Du kan ta et billigere hovedkort: (Netshop)

Cooler Master Centurion 534, Sort
RC-534-KKN1 Aluminium Front, u/PSU 16

480,- 480,-

MSI K9N SLI PLATINUM hovedkort socketAM2
nForce570, ATX, SATA, DDR2, FW, 2x PCIe Fjernlager
20+

765,- 765,-

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED
Socket AM2 Dual-Core 2MB cache 100+

1 095,- 1 095,-

MSI GeForce 8600GTS 512MB GDDR3 HD OC
PCI-Express, 2xDVI-I, Diamond Plus 20+

1 495,-

Mushkin DDR2 2 GB Standard Performance
PC2-6400, 1x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) 100+

325,-

Totalt: 4160

PS: Du trenger ikke nioe nytt for å bar kjøre 1.6
gud_er_død: Selvfølgelig trenger han ikke noe nytt for å spille CS 1.6. Men å få såpass gode komponenter til den prisen jeg tilbyr er en veldig fremtidsrettet investering. For kr. 150,- mer enn det du lister opp får han et system som er mye bedre.
Hmmf.. Jeg skal spekulere på det froskenFredrik
Har veldig lyst, men hvor mye kommer et evt. postoppkrav til å koste da? Og kan jeg få med prossesorvifta?(A)
Pris på sending av dette vil komme på litt under 200,- så vidt jeg kan forstå av postens prislister.

Men jeg ser helst at du betaler i forskudd. Jeg kjenner flere her inne, og min ip er også logget her på siden. Grunnen til det er at posten er så veldig trege med å overføre pengene.
Du får med vifta hvis du betaler på forskudd.
Jeg vil helst være på den sikkre siden, og jeg vil heller betale 500,- på ei ny vifte ved å betale postoppkrav m.m. enn å miste 3500,- Håper du har forståelse for dette? og neppe du kommer til å få solgt det der på flekken, så tror du må vente lengre på noen som betaler på forskudd enn at du må vente på posten
Hehe, skjønner det. Det er bare det at når jeg sender utstyret står jeg uten maskin inntil jeg får pengene, og så må nye deler bestilles. Så da går det fort et par uker.

Og du har forresten ingen garantier om jeg sender i postoppkrav heller. Hvordan skal du vite at jeg ikke bare sender en eske med grus og søppel? Du får jo ikke lov av posten til å åpne den før den er betalt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
For 3.500,- er hovedkort, prosessor og skjermkort ditt. Kan godt sende i oppkrav. Har vi en deal?