Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1350
Hei.

Jeg lurer på hvilke deler i pcen som må være bra når jeg skal streame 1080p fra pcen til tven?
Jeg har en AC-ryan som jeg streamer med. Jeg kjører ikke trådløst.
Den maskinen som jeg har å takler ikke 1080p, når det skjer mye på filmen "hakker" det mye.

Håper noen kan svare på dette, de jeg har spurt på komplett kom med forskjellige svar!
Med og "streame" det til tv-en regner jeg med at du mener og f.eks se filmer du har lagret på pc-en på tv-en. Om dette er tilfelle trenger du ikke så alt for bra deler, så lenge HK/GPU har en HDMI/DVI ut.

Skal pc-en brukes som mediesenter?
Sist endret av PopeSweetJesus; 13. februar 2014 kl. 12:02.
Trådstarter
16 0
Jeg bruker ac-ryan som "henter" filmer fra pcen. Alt går gjennom netverkskabel. Så pcen blir jo et mediasenter. Alt går bra på 720 men når det skjer mye på filmen, eks eksplosjoner så hakker det veldig på 1080p. Jeg kan se at ram bruken er på maks når jeg streamer. Er det rammen pcen bruker når jeg streamer?
Hvis du kun streamer data fra PC'en og det er noe annet som tar seg av det å faktisk sende signaler til TV'en trenger du ikke tenke på skjermkort, da er det viktigere at du har gigabit nettverkskort, god ruter/switch, RAM og CPU. Viktig at det ikke er noe defekter på HDD som påvirker lesehastigheten, er HDD gammel skaff en ny 7200RPM disk.
Beste hadde vel vært og spilt av filmene fra den pc-en de er lagret på, da alt går gjennom HDMI, så det ikke hakker uansett
Trådstarter
16 0
Takk for svar. Jeg skal se hvilken pc jeg skal kjøpe, har jo litt løst å kunne spille på den også pcen står for langt unna stua til jeg kan bruke hdmi. Blir over 15 m med hdmi, ville jo ha kostet skjorta da blir det en pc med mykje ram og en super god hardisk.
Er du ute etter uber super kvalitet så har nok det litt å si på 15 meter, men 500 kr på første jeg fant på DX er ikke så ille :-)
http://dx.com/p/z-tek-2160p-hdmi-v1-...ble-15m-110335

Om dette er lurt er en annen ting.. Var det meg så ville jeg nok valgt den løsningen du bruker idag :-)

Edit : det avhenger jo av om du ser ukomprimerte filmer eller typiske 1080 filmer fra yify eller 4-6 gb i størrelsen :-)
Sist endret av Curver; 19. februar 2014 kl. 22:03.
Trådstarter
16 0
De fleste filman ligg mellom 5 og 12 gig. Etter prisan eg har sett på blir d nok en pc rundt 12000. Pluss skjerm, regne med min 7 års gamle skjerm ikke holder mål når ny pcen e i hus
tullprat, du kommer fint unna med 2-3k for en pc til kun å streame film i full hd med.
^^ Det han sa ^^ 12K for en mediepc en alt for mye. 2-3K holder i massevis.
Trådstarter
16 0
Jo d e sant, men vil jo at eg skal kunne spælle på den og.