Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 639
Hei jeg har en ssd disk på 240 GB som nærmer seg full. og det er i hovedsak spill som BF3 som tar 20 GB alene osv som tar plass.

alt av filer og bilder +++ ligger på en 1 TB snurredisk
og lurer derfor på om det er mulig å lagre / kjøre spill og programmer fra 2 steder.

tenker da å ha programmer som brukes ofte på ssd for utnytte farten mens å ha programmer som sjelden brukes på 1 TB disken.

Noen som har noen forslag til beste løsningen?
Reinstaller og velg snurredisken din som installasjons sti?

Evt. bare flytt de over, men ser for meg at det kan forårsake litt problemer.

Når det gjelder å flytte BF3 http://battlelog.battlefield.com/bf3...4489993788233/
Slet litt med det selv ettersom jeg prøvde å bare kopiere det over.
Regner med at dette dreier seg om en stasjonær, og vil derfor anta at du ikke har behov for "hibernation"-modus?
I så fall kan du deaktivere hibernation og evt. redusere størrelsen på page-filen din.

For å deaktivere hibernation, åpne kjør (Win + R) og skriv: powercfg.exe -h off

Når det kommer til pagefil er det en generell konsensus om at den ikke bør deaktiveres helt, men du kan trygt redusere størrelsen avhengig av hvor mye ram du har. Kjør en heftig game-økt med mange programmer åpne samtidig og sjekk så hva peak page-size ligger på ved å skrive følgende i cmd (uten "):
"wmic pagefile get allocatedbasesize, currentusage, description, name, peakusage, temppagefile, status /format:list"

Personlig har jeg aldri hatt høyere peak-size enn rundt 200mb, men har satt page størrelse til 2GB for å være på den sikre siden. For å endre page-størrelse høyreklikk "Datamaskin" -> "Avanserte systeminstillinger" -> ytelse -> "Avansert" - "Endre..."

Edit:
Og selvsagt går det an å installere spill/programmer på to ulike disker, men ikke alle spill/programmer liker å bli flyttet på. Noen kan rett og slett dras over på en annen disk andre må installeres/reinstalleres til ny disk. Du kan også flytte "My Downloads", "My Music", etc. til andre disker. Jevnlige kjøringer med f.eks. CCleaner hjelper også til med å holde størrelsen nede, ved å slette midlertidige filer.
Sist endret av Butterfly; 18. september 2013 kl. 14:58.