Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 775
Hej hej hallå alle sammen

Driver og hjelper en kompis med å sette opp en laserprosjektor sånn at den kan kontrolleres vha. kontrolleren han kjøpte med den. Men mine kunnskaper når det kommer til dmx, dip-switching og denslags er veldig begrensede; alt jeg har gjort så langt er å koble XLR inn og ut rett vei (bare ignorer det på ene bildet, prøvde fram og tilbake med mange forskjellige koblinger og innstillinger )

Legger ved et par bilder som jeg håper på at noen kan bruke for å hjelpe meg, er tross alt litt kjipt å la utstyr til 3000,- bare slenge rundt


Baksiden av laserprosjektoren


Bilde av dipswitch-koblinger


Closeup av kontroller


Selve kontrolleren (Extreme DMX 174R)

Takk for all hjelp
Sist endret av Eplegutten; 28. januar 2012 kl. 03:48.
Bump titusentegn :O
Sist endret av GreenRay; 28. januar 2012 kl. 11:55.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du må vite hvilken adresse kontrolleren bruker og sette denne som binærtall med dipswitchene på projektoren.
Sett brytar 1 til "ON", resten til "OFF". Trykk på "Scanner 1" på bordet og dra opp fadere.
Takk begge to, fikk lyst til å smekke hodet mitt i veggen når jeg så hvor "enkelt" det var >.<

Var bare å sende DMX OUT fra kontrolleren i DMX IN på prosjektoren (herro cpt. obvious) og deretter sette bryter 1 på dipswitchen til ON.

Så var det som sagt bare å velge "Scanner 1" og vips, jeg kunne kontrollere ivei Hadde innbilt meg at det skulle være _mye_ vanskeligere, men det var det altså ikke