Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4136
Vi tenkte vi skulle gjøre russebilen vår mer interessant til russetoget, og tenkte på å kjøpe røykmaskin!
Maskinene vi har funnet ligger på ca. 500 spenn både på eBay og på finn:

finn: 400 Watt Røykmaskin med ekstern controller, inkl. 1 liter veske: 500 spenn med frakt

Finn ser ut som det billigste siden den kommer med 1 liter røykveske og frakten bare er på 50 spenn.
Men, så er det en på ebay til 420 spenn innkludert frakt:

Super Fogger Party Fog Machine New In Box Black

Kan man lage 1 liter røykmaskin-veske til under 80 spenn på kjøkkenbenken eller på skolelabben?

Kan vi få samme effekten som en røykmaskin med tørris til under 500 spenn?
På denne siden får du 5 liter for under 200 kr. De har også en billig røykmaskin.

Sjekk det ut
http://www.ljudia.no/StartPage/Start.aspx
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
På denne siden får du 5 liter for under 200 kr. De har også en billig røykmaskin.

Sjekk det ut
http://www.ljudia.no/StartPage/Start.aspx
Vis hele sitatet...
hurm... vanskelig...

De har riktignok billig røykveske og røykmaskin, men totalen for røykmaskin+røykveske+frakt blir 687 spenn.

Oppsummert:

Røykmaskin på finn: 500 spenn med 1 liter røykveske.
Røykmaskin ljudia: 687 spenn med 5 liter røykveske.

choices, choices...
da får du veske til 46 pr liter da..
Sist endret av skukketrure; 6. april 2011 kl. 20:07.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Tørris er usaklig dyrt (5-800 kr for 8 kg hos Tess), med mindre du kan skaffe rett fra leverandør og transportere det på egen hånd. I tillegg er det en del problemer når det gjelder å håndtere det, og jeg tror ikke 78 minusgrader og drita russ går så bra sammen. Sats på billig røykmaskin.
De selger billige røykmaskiner på toys'r'us, vet ikke om disse er bra. Men funker sikkert greit nok
det du også må tenke på er og kjøpe tung røyk til maskinen. ellers vil dere ikke se annet enn røyk som går til himels. Mens med tungrøyk legger den seg fint til bakken.
Er det bare til ein dag ville eg vurdert å leid ei skikkelig røykmaskin frå eit utleigefirma. 400W røykmaskin er vel ikkje det eg ville definert som veldig kult. Ein Martin Magnum 2000 el.l. koster neppe meir en 250-500 kr for ein dag. Husk at du må ha strøm til å drive dette. Ebayrøykmaskina kan du vel bare sjå vekk frå med ein gang, då den er for 120V som dei har i USA. Demo
Takker for alle svar! =D

Da dropper vi tørris.
Er det bedre å kjøpe en billig maskin og tung, dyr, røyk... eller en dyr maskin med billig røyk?
Kan alle røykmaskiner bruke hvilken som helst røykveske?
Å leie blir uaktuelt.
Tørris varierer veldig i pris, hydro selger for ca 15 kr kiloen.
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Tørris varierer veldig i pris, hydro selger for ca 15 kr kiloen.
Vis hele sitatet...
Woha! Har de noen butikker man kan gå til, eller må dette kjøpes på nett?
Hvor mye røyk/hvor lenge varer 1 kg tørris?
Hvor mye varmtvann trenger vi for å holde reaksjonen i gang?
Sitat av PocketRocket Vis innlegg
Er det bare til ein dag ville eg vurdert å leid ei skikkelig røykmaskin frå eit utleigefirma. 400W røykmaskin er vel ikkje det eg ville definert som veldig kult. Ein Martin Magnum 2000 el.l. koster neppe meir en 250-500 kr for ein dag. Husk at du må ha strøm til å drive dette. Ebayrøykmaskina kan du vel bare sjå vekk frå med ein gang, då den er for 120V som dei har i USA. Demo
Vis hele sitatet...
Adapter maby?
Sitat av PineappleXpress Vis innlegg
Woha! Har de noen butikker man kan gå til, eller må dette kjøpes på nett?
Hvor mye røyk/hvor lenge varer 1 kg tørris?
Hvor mye varmtvann trenger vi for å holde høyt tempo på reaksjonen?
Vis hele sitatet...
Hydro har butikker de, nesten alle gassleverandører selger tørris. Lønner seg å kjøpe ett stykke unna oslo da de ofte er jævla drøye i pris.

Hvor mye vann er vel logisk, reaksjonen går saktere når vannet blir kaldere, tørris holder 72 minus(kalorimetribergning kanskje)
Kort oppsumert så er så mye vann som er praktisk.
Ring AGA og hør, der har vi tidligere kjøpt billig tørris

ser at de har en avdeling i Tromsø også som jeg regner med du er fra


AGA
Tromsø
Sjølundveien 9, 9016 Tromsø
Telefon +47 23 17 72 00
Kan si med en gang at begge de røykmaskinene du har sett på er å kaste penger ut vinduet. Så sant du ikke skal fylle bilen innvendig med røyk har det ikke noe for seg, de har alt for lite output til å lage noe som kan minne om røyk i friluft. Om du kjøper røykveske av gull vil du fortsatt ikke få noen effekt.

Tung røyk, lett røyk, bla bla bla, dette har ikke noe å si her. I friluft er det en ting som telle og det er mengde. Vil du ha noe som funker leier du en, som karen over her sa. Jeg kan iallefall ikke se noe annet alternativ.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Full russ og tørris dosen't mix!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Alright, da har vi kommet fram til at vi bare skal ha en liten røykmaskin for å få en effekt inni bilen og litt utenfor.
Det er uansett farlig å blende føreren forran oss med tykk røyk..

Fant denne røykmaskinen til 500 spenn innkludert frakt fra norsk forhandler, men den må ha 230v 400W, så vi trenger en billig inverter/konverter/vekselretter ellerno'...

Har laget en ny tråd for dette, siden det er et annet tema.
Denne tråden kan slettes eller lukkes for min del, takk til alle som bidro!

Ny tråd: Fra 12v bilbatteri til 230v, 400w røykmaskin?