Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 817
Har en gammel tv som jeg prøver å koble en bæbar dvd-spiller til. Har ikke en mellom-scart, så satte ledningene inn i den gule "video-inn" og hvite "stereo-inn". Problemet er at jeg får bra lyd, men svart-hvitt bilde. Hva er galt?
Hvordan kabel er dette ? TV'en har ikke scart men spilleren har det ? Har ikke spilleren andre utganger ?
Det er de samme utgangene jeg alltid har brukt på andre TV'er, er standardutganger fra dvd-spilleren. TV'en har en vanlig scart utgang (som jeg ikke får brukt siden jeg bare har selve ledningene) og to utganger "video-inn" og den til lyden.. Er altså TVen som er problemet, men vet ikke hva?

Tror jeg mener komponent-inngangen, eller kompositt at det er den jeg bruker.. noe sånt
Sist endret av Romanowa; 29. desember 2010 kl. 22:09.
Kan du ikke bare bruke en sånn en som jeg har på bildet under? Eller har jeg missforstått?
Sikkert Video inngangen som er ødelagt se over pluggene over igjen. Siden det bare er en Video inngang(uten scart) så er det sikkert bare 1 AV kanal også. Så tviler på at du har på feil kanal
Sist endret av NoSkillZ; 29. desember 2010 kl. 23:13.
Sorthvittproblemet er iallefall ikke videoinngangen sin feil, luminans og krominans sendes på samme kabel over kompositt, så da ville han ikke fått bilde i det hele tatt, men scarten sender nok dette signalet delt, og du trenger trolig en overgang for å få det merged igjen.

Eller virkelig få en ny TV.
DVD-spelaren står sansynlegvis på NTSC, skift til PAL og skal nesten garantere at problemet er vekke. Du finn sikkert eit valg om det i setup-menyen eller i TV-oppsett.