Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1204
Blade i skolen regelverk i dag, så la jeg merke til denne regelen.

10. Symbolbruk
Det er ikke tillatt å bruke symboler for rusmidler, eller noe annet som kan virke støtende, på klær, smykker, plakater og lignende

Har de virkelig rett til å sette anmerkning eller sende meg hjem får å skifte t-sjorte?
Jeg vil tro de har rett til det, så lenge det er en skole.
Men jeg tviler på at regelen blir praktisert, med mindre noen tøyer grensene skikkelig.

Ville du likt en hel klasse som gikk med t-skjorter med bilde av "goatse"?
De burde vell ha lov til det ettersom det er med i skolens regelverk!
Sist endret av Dotten; 19. desember 2009 kl. 00:40.
Syns støtende er litt vagt, men kan ikke se noe lovbrudd med regelen.
Støtter den faktisk.
Skolen burde være så nøytral som mulig siden det er en læreplass for mange forskjellige grupper.
På VGS der jeg gikk, hadde de samme regelen. Og den ble praktisert, kan du trygt si.
De kommer nok til å tvinge deg i å gå i barisen resten av dagen.

Regelen er i mine øyne helt grei siden skolen skal jo tross alt lære barn at narkotika er fysj og æsj, og de gjør ikke dette hvis de godtar at elever vandrer i rundt gangene med klær som har f.eks cannabisblader trykt x antall ganger på seg.
Regner med du hadde en "kul" t-skjorte med et cannabis blad som motiv på brystet.

Skolen er i sin fulle rett til å håndheve denne regelen slik de mener det passer. Regner med du går på u.skolen, så skjønner ikke helt hvorfor du vil out'e deg selv som stoner. Å røyke hasj er ikke kult i de flestes øyne, og spesielt ikke foreldres.

Nå gikk jeg på en u.skole på bondeland, men tviler på forskjellen er så stor på foreldrenes reaksjon.
1. du drar på besøk til kompisen din ikledd "kul" t-skjorte*
2. mamman hans er generelt høflig
3. du drar hjem
4. "Hva er han slags gutt? ruser han seg? blablabla"
5. diverse telefoner til andre foreldre om den gutten som røyker hasj
7. du blir uglesett av alle foreldrene og gjerne litt utstøtt fordi foreldrene er redd for at deres unger skal begynne å røyke hasj om de er for mye sammen med deg.

nei, dette er ikke selvopplevd, men bytt ut ordet "foreldre" med "person med yngre slekt" og det stemmer til en viss grad
@naiSt: det du beskriver er akkurat det som skjedde da jeg fikk meg såkalt hasjhår (dreads).
Synes dette er helt greit, spørsmålet er hvor strengt det praktiseres. Se for deg at noen gikk med en t-skjorte der motivet var en jøde med gassmaske som blir sugd av en mindreårig gutt mens han setter sprøyter eller noe annet tåpelig. Da er det jo greit å kunne støtte seg til et regelverk.
De praktiserte dette også for over 10 år siden da man ikke kunne komme på skolen med barbert smilefjes i bakhode som var farget gul og svart.

Fluor tabeletter?
Eller ecstasy.

Hvordan kunne læreren bestemme hva man mente. Ville jo bare få medelever til å passe bedre på tennene.

Uansett, det var en slager på kinoen for alle BA-avisbudene da jeg måtte så klart sitte framst for å vise meg fram.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av DfenZ Vis innlegg
@naiSt: det du beskriver er akkurat det som skjedde da jeg fikk meg såkalt hasjhår (dreads).
Vis hele sitatet...
Heh, har opplevd noe av det samme med hanekam. Mistenkt for å gjøre hærverk, generell trøbel med politiet og å røyke hasj mm. Aldri opplevd det samme uten hanekammen, verken før eller etter.
Sist endret av Cheroxx; 19. desember 2009 kl. 02:57. Grunn: Liten endring