Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 11010
her i Halden har vi et par gjenger, som i de fleste byer. de som kontrollerer mest er Kosovo-albanerne (jeg vet ikke hva de kontrollerer men det går under våpen og dop)
i alle fall, min generasjon (92-93-94) har vert i et par slåss kamper, dette har forsåvidt vært mellom etno-grupper slik som kongolesere (er ikke mange av dem tho) de vill ha mer kontroll. siste slåsskamp var på lørdag da 20 stk (50-70 i avisa) fant frem utstyr og begynte og denge løs på hverandre.

reportasje: http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=176944

jeg gikk selv i barnehage og førskole med kosovo-albanerene og de er ikke friske i hodet, de tror de lever i en ghetto noe som brødrene dems(de litt fornuftige) forteller. selv om det er de som driver med det organiserte kriminelle. nå er ikke jeg helt sikker på hvor jeg skal hen så jeg setter opp et par "enkle" spørsmål.

burde vi la etno-gruppene i Norge stå for kriminaliteten vår?
burde vi droppe og straffe de når de bruker våpen, slik som slåsshanske?
er det bra at unge menn driver med gjeng kriminalitet i en alder mellom 13-16?

diskuter, eller slakt meg.
mombog:

Jeg er usikker på om jeg har lyst til å diskutere eller slakte deg. Spør du meg om hva jeg syns er verst, norske kriminelle eller etnisk kriminelle?

Isåfall, er det ordensmakta som skal straffe de eller norske gjenger når de bruker slåsshanske?

Er det bra at de over 16 år driver med gjengkriminalitet?

Bare for å vise hvor håpløst det var å svare deg på noen av de tre spørsmålene selvom jeg faktisk hadde lyst til å diskutere, vet jeg ikke helt hvor du vil hen med diskusjonen?
Fire gutter skadet
Han ser ikke bort i fra at gjengslagsmålet har en sammenheng med knivepisoden ved Busterudparken tirsdag i forrige uke.
- 17-åringen, som da fikk et rift i øret, var en av de fornærmede i slagsmålet. Han fikk et blodig sår i hodet, sier Frimann.
Tre andre gutter ble kjørt til legevakta med skader.
- En annen gutt av kongolesisk opprinnelse fikk brukket armen, mens en gutt med norsk navn fikk et slag i munnen og skadet et par tenner. Den fjerde gutten fikk en hoven leppe, opplyser Frimann.
Vis hele sitatet...
Nå hørtes ikke det så VELDIG alvorlig ut da, verste var 1 brukket arm? Her omkring driver dem å kjører verandre ned for så å reise seg opp å denge ned 3-4 stk ;p

Men selv synes jeg det er latterlig at kids på 15-16 år denger rundt på andre kids på den måten, få dere andre måter å vise dere frem på.
3-4 norske som går sammen = kamerater
3-4 av utenlandsk opprinnelse som går sammen = gjeng

noe sånt?
Dersom du hadde klart og vinkle diskusjonen og forklaringen på et saklighvis skulle jeg gjerne ha deltatt i diskusjonen. Derimot føler jeg det unødvendig og poste lengre diskusjoner i en tråd som er såpass dødfødt.
Du fremstiller dette svært teit syns jeg. Man fokuserer mer på vold blandt utlendinger pga enkelttilfeller. Kosovoalbanerne i Halden blir skjeldent vokst opp i samme miljø som dere, og det kan ofte være vanskelig å sette seg inn i det Norske samfunn. Er enig at det er en del utenlandske kriminelle, men du må huske på bakgrunnen dems. Gruppevold er populært, og det er ikke bare i halden, men jeg syns man burde se bort i fra at det er utlendinger. Jeg er sikker på at det fins like mange Norske gjenger.

Edit: Restyle, jeg er faktisk enig med deg. Måten trådstarter fremlegger dette på er så barnslig. (Helt ærlig spm, lagde du denne tråden for å liksom få ut at "her i halden, her er det skikkelig harabald?" "Jeg er 14 år, og jeg driver og banker kosovoalbanere.")
Sist endret av bendiks; 14. januar 2008 kl. 23:25.
Jeg er enig med Restyle og max-mekka, jeg og forsøker å finne ut av hva du vil med diskusjonen. Eller korrigering, jeg tror egentlig jeg oppfatter budskapet ditt, men klarer ikke helt å sette meg inn i poenget.

For det første ligger det nok noe mer bak ditt tema enn bare den avisartiklen, er det en voksende fremmedfrykt i Halden du vil fram til?

I så fall, er det disse gjengene som er problemet og i hvilken grad du mener vi syns er akseptabelt - øye for øye, tann for tann eller passiv tilskuerstatus?

Er det hvilket tiltak som bør iverksettes mot så unge mennesker du søker etter, eller leiesoldater fra andre steder i Norge?

Ja, nå tar jeg helt av nå.. - du skjønner hva jeg og Restyle og max-mekka mener, vi må ha en annen vinkling eller bedre begrunnelse eller no sånt.
Sist endret av paranoy; 14. januar 2008 kl. 23:28.
Jeg blir bare mer og mer irritert over innvandrerne i Norge. Jeg bor selv litt utenfor oslo og merker at de eneste som banker hverandre og voldtar jentene våre er utlendinger.

Har selv ikke mennesker som har en annen hudfarge og religion en meg men blir så pissed når de kommer til landet vårt og går rundt og driver med vold, herverk, og voldtar mens foreldrene sitter hjemme og snylter på trygda til ærlige skattebetalere mens de ser på pakistansk tv og ikke blir integrenert i samfunnet vårt.

Det eneste som hjelper her er skjerpet innvandringspolitikk. Og en liten tankevekker helt til sist. Når for eksempel pakistanere kommer til Norge bryr de seg ikke med og lære språket og kulturen vår, og oppå et hele krever de at vi skal tilpasse oss dem.

(artikkel i dagbladet på fredag) mens hvis vi av en eller annen grunn dra til pakistan må vi kle oss i hidjab og vi får heller ikke komme inn i hovedstaden dems Mekka. Litt uretferdig synes nå jeg.
Sist endret av LsD; 14. januar 2008 kl. 23:36.
Bare vær glad du ikke har ms 13 nabolaget ditt
Sitat av LsD
Jeg blir bare mer og mer irritert over innvandrerne i Norge. Jeg bor selv litt utenfor oslo og merker at de eneste som banker hverandre og voldtar jentene våre er utlendinger.

Har selv ikke mennesker som har en annen hudfarge og religion en meg men blir så pissed når de kommer til landet vårt og går rundt og driver med vold, herverk, og voldtar mens foreldrene sitter hjemme og snylter på trygda til ærlige skattebetalere mens de ser på pakistansk tv og ikke blir integrenert i samfunnet vårt.

Det eneste som hjelper her er skjerpet innvandringspolitikk. Og en liten tankevekker helt til sist. Når for eksempel pakistanere kommer til Norge bryr de seg ikke med og lære språket og kulturen vår, og oppå et hele krever de at vi skal tilpasse oss dem.

(artikkel i dagbladet på fredag) mens hvis vi av en eller annen grunn dra til pakistan må vi kle oss i hidjab og vi får heller ikke komme inn i hovedstaden dems Mekka. Litt uretferdig synes nå jeg.
Vis hele sitatet...
Dette er virkelig et av de aller verste innleggene jeg har lest på lang, lang tid. Hvis du noensinne hadde et poeng gjemt langt bak i tankerekken din, så kan du være stolt av at det forsvant i en stor, muggen sky av generaliseringer.

Du greier forøvrig ikke å stave «integrering», du snakker om «å bli pissed», og på toppen av det hele klager du over at De Slemme Pakistanerne ikke gidder å lære språket vårt?
Sitat av Petter Pan
Bare vær glad du ikke har ms 13 nabolaget ditt
Vis hele sitatet...
.. Ms-13(Kosovo Edition)?

Hmm, det er vell langt ifra bare der, det er gjenger over alt virker det som, men det blir jo helt feil og skylde på innvandrere generelt.

Etter min erfaring er de som er mest forbanna på invandrere som driver og fucker opp, invandrere som ikke gjør det, og heldst bare vil ha en jobb eller ta en utdannelese, og leve i fred.

..Alt i alt vet jeg vell egentlig om flere etnisk norske små-kriminelle enn utenlandske. Men på den annen side så er det jo ikke til og skyve under bordet at det er jo faktisk en del kriminelle invandrere, jeg forstår bre ikke hvorfor, og dette går for både Etnisk norske, og våre nye landsmenn. Hvorfor al volden? Hjelper det? Oppnår de noe? Mer vold? Jeez, og kurere vold med vold blir som og pisse på en olje-brann.

JEg er ikke helt sikker på hva jeg svarer på, siden spørsmålet var ikke lett og forstå. Men jeg prøver.
Sitat av Hardcore
.. Ms-13(Kosovo Edition)?
Vis hele sitatet...
Huh? Jeg snakker om Mara Salvatrucha


EDIT#1 Dokumentar
EDIT#2 Bilder
Sist endret av Petter Pan; 15. januar 2008 kl. 00:01.
mombog's Avatar
Trådstarter
jeg mista tråden midt i innlegget skal utdype litt mer nå
" jeg gikk selv i barnehage og førskole med kosovo-albanerene og de er ikke friske i hodet,"

Noen.. langt i fra ALLE.. blir litt trist når jeg leser sånt, virker som mange nordmenn drar alle under "samme kam", men utlendinger er jo ikke bedre på å bedømme nordmenn, hmpf.

92-93-94.. det var wow, jeg hadde aldri forestillt meg så unge.. trodde det var 16+ på "sånt" jeg. Selvsagt er det ikke bra at 13-16åringer driver med sånt, det er ikke bra uansett alder da... skjønner ikke helt poenget her, men er sikkert bare jeg som er dum;/
Sist endret av Evig_liv; 15. januar 2008 kl. 00:06.
Sitat av mombog
jeg mista tråden midt i innlegget skal utdype litt mer nå
Vis hele sitatet...
Jepp, detta innlegget utdypa det skikkelig..
Ok hvis da skal være litt små rasistiske her så er det vel verre at 13-16 åringer (som er innvandrere sloss) enn at hvite norske gjør det. Det hadde vært verre om det var pakistanere i Oslo fordi de er flere og har mulighet til å oppnå større makt men i hvert fall.

3-4 norske som går sammen = kamerater
3-4 av utenlandsk opprinnelse som går sammen = gjeng

Ja det stemmer fordi dette blir i media sett på som 4 vanlige gutter som er på fylle og gjør noe de angrer på dagen derpå og 4 tvilsomme med utenlandsk opprinnelse som føler seg krenket/mobbet av Norge og vil hevne seg (føle seg stor) ved å drive satanskap. Det er da ingen andre enn media og Frp som former vår oppfatning av innvandrer kriminalitet som skjer et sted vi ikke bor. Husk også at det vi hører om pakistanerne i Oslo er at de rotter seg sammen (ghetto?) og driver det de driver med. Kriminelle med samme utenlandske opprinnelse er sterkere enn hvite på fylla eller hvite olere som er ruset på feil bole stoff eller hva det nå skal være.
Sist endret av gud_er_død; 15. januar 2008 kl. 00:20.
Sitat av Petter Pan
Huh? Jeg snakker om Mara Salvatrucha


8&sa=N&tab=wi]Bilder[/url]
Vis hele sitatet...
Jeg vet.
Var vist en dårlig spøk fra min side.

Edit: Inlegg Nr 400, wohoo!
Sist endret av Hardcore; 15. januar 2008 kl. 00:24. Grunn: !
Heldigvis, og heldigvis er det så få slike gjener i Bergen! Det er bare noen småtasser som står litt i sentrum! Ikke det at vi har for lite problemer i byen.

Jeg har bodd i Oslo, og slakt meg sønder og sammen, det bryr meg ikke, jeg følte ubehag på grunn av disse utenlandske gjengene jeg møtte på byen. Jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke generalisere, men det er vel også en kjent sak at utlendinger spesielt ungdom lager mye bråk. Dette kommer av grunner som kultur, språk og holdnings-endringer.

Og finner du en utlending som ikke driver med nark, har han garantert en nær slektning som driver med det.

Dette er mitt inntrykk desverre, og jeg har ikke gått inn for å hverken fått det eller endret det!
Sitat av gud_er_død
Ok hvis da skal være litt små rasistiske her så er det vel verre at 13-16 åringer (som er innvandrere sloss) enn at hvite norske gjør det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?

Sitat av gud_er_død
3-4 norske som går sammen = kamerater
3-4 av utenlandsk opprinnelse som går sammen = gjeng
Vis hele sitatet...
Sier du dette fordi du mener det er et faktum eller fordi det er nevnte kameratgjenger sett gjennom dine øyne? Det virker som du sier at fordi "media og FrP" former måten vi ser på innvandrere på så er det den vinklingen som er korrekt? Jeg ser bare ikke helt grunnlaget for meningene dine.
Sist endret av TheShit; 15. januar 2008 kl. 00:33.
Sitat av TheShit
Hvorfor det?



Sier du dette fordi du mener det er et faktum eller fordi det er nevnte kameratgjenger sett gjennom dine øyne? Det virker som du sier at fordi "media og FrP" former måten vi ser på innvandrere på så er det den vinklingen som er korrekt? Jeg ser bare ikke helt grunnlaget for meningene dine.
Vis hele sitatet...
Istedet for å kritisere, quote det han sier og sette "hvorfor det" bak, hva med å legge frem hva du mener istedet? Er allergisk mot folk som gjør dette.
Sitat av hyys
Heldigvis, og heldigvis er det så få slike gjener i Bergen! Det er bare noen småtasser som står litt i sentrum! Ikke det at vi har for lite problemer i byen.
Vis hele sitatet...
Vell-Vell, det er vell en del gjenger her i byen også.
Snakker da ikke om den horden av fjortizzer som oppholder seg rundt Xbishion eller Bystasjonen, men mer utenfor sentrum i de forskjedlige bydelene råder det massiv Fjortiz-gangzter-Jeng kultur har jeg fått intrykk av.
mombog's Avatar
Trådstarter
jeg har skrevet det om igjen, siden det var ganske rotete... vurderer og skrive om dette som artikke på tentamen.

her i Halden har vi et par gjenger, som i de fleste byer. de som kontrollerer mest er Kosovo-albanerne (jeg vet ikke hva de kontrollerer, men det går under våpen og dop)
Er dette normalt?
(vi sliter her i byen, hørt at det skjer i Oslo også. De tar og robber fretex containere og lar klærne ligge på bakken å bli ødelagt)
Er dette også mangel på integritet?
i alle fall, min generasjon (92-93-94) har vert i et par slåss kamper, men her har det vert knapt noen nordmenn inne i bildet, sett bort i fra meg helt til i en alder av 9-10 år fant ut at 1 v.s 5 var håpløst, så dette har for så vidt vært mellom etno-grupper slik som kongolesere (er ikke mange av dem tho), somaliere og kosovoalbanere. b.l.a. var det et "raid" der Kosovo-albanerne skulle ta svartingene (deres egne ord) med balltre, slåsshansker, og andre "feige" våpen.
siste slåsskamp var på lørdag da 20 stk (50-70 i avisa) fant frem utstyr og begynte å denge løs på hverandre. dette igjen på grunn av Kosovo-albanerne "skulle ta svartingene” ledelse av en 1.50 høy fyr 14 år gammel kalt bezmir fryktet av eldre og skolebarn i Halden. dette var grunnlaget mitt for å skrive dette
reportasje: http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=176944
jeg gikk selv i barnehage og førskole med kosovoalbanere og det at de ikke har blitt integrert gjennom den tiden er grunnet, mener jeg, hat mot nordmenn.
Kan det være grunnet annet?
saken er det at de tror de lever i en getto, noe som brødrene dems(de litt fornuftige) forteller. selv om det er de som driver med det organiserte kriminelle, nå mener jeg ikke at de står for dette alene.
jeg vill legge trykk på dette:
er det bra at unge menn driver med gjeng kriminalitet i en alder mellom 13-16?
Burde det ikke være noen form for hardere straff ved dette?
Og en mot utlendingene:
Burde de få lov til og dra deres ”slå halvt til døde” kultur hit til landet?
nå sier jeg ikke at nordmenn ikke kan være like ille men når min far var ung var det ikke bruk av sloss hansker på grunn av at: her henger vi! eller dere tror ikke på det samme som oss! o.s.v.
om dette ikke er et tema å diskutere slett emnet.
Sist endret av mombog; 15. januar 2008 kl. 00:39.
Opprinnelig skrevet av gud_er_død

Ok hvis da skal være litt små rasistiske her så er det vel verre at 13-16 åringer (som er innvandrere sloss) enn at hvite norske gjør det. ->Helt på trynet etter min mening.. Neida, forklar?

mombog_ ..integrert gjennom den tiden er grunnet, mener jeg, hat mot nordmenn.
Kan det være grunnet annet?

Frykt, usikkerhet, komunikaskjonsvansker kanskje? Jo, det går faktisk fint an å diskutere dette. Skjønner poenget ditt, det er trist at en del av innvandrerene skal ødelegge og skape et negativt rykte felles for alle. " er det bra at unge menn driver med gjeng kriminalitet i en alder mellom 13-16? "-> Det tror jeg de fleste klarer å tenke ut selv. Men sånn som mange utlendinger oppfører seg/ dems holdninger, så skjønner jeg godt at det er ganske så mange nordmenn som vil ha oss ut av landet
I see you...
NAPse's Avatar
Jeg synes du bagatelliserer dette veldig nå. "Oh, shit! Fretexklær på bakken!"
Slåsskamper har da altid funnes? Grunnen til større bruk av "feige" våpen som du kaller det er vel bare fordi det ikke fantes slåsshansker når faren din var ung?

Men til spørsmålet ditt; selvfølgelig er det ikke bra med kriminelle 13 - 16åringer ikke eldre heller for den slags skyld.
Selv kjønner jeg fortsatt ikke helt hvor du vil hen.
mombog: Problemet er at du ikke legger opp til noen diskusjon. Du stiller spørsmål som er så ledende og opplagte at det ikke er mulig å diskutere dem. Oddvar Stenstrøm ville vært stolt av deg. For resten av oss blir spørsmålene du stiller bare tøvete.

Still heller spørsmål som er litt mer generelle: Hva kan gjøres for å stoppe gjengkriminalitet blant unge? Hvilke tiltak bør iverksettes? Bør unge kriminelle kunne straffes hardere enn i dag? Vil hardere straff ha en preventiv virkning? Vil en strengere strafferamme og lengre straffer få bukt med gjengkriminalitet? Hvorfor/hvorfor ikke?
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av [GC/Betater]
Opprinnelig skrevet av gud_er_død

Ok hvis da skal være litt små rasistiske her så er det vel verre at 13-16 åringer (som er innvandrere sloss) enn at hvite norske gjør det. ->Helt på trynet etter min mening.. Neida, forklar?

mombog_ ..integrert gjennom den tiden er grunnet, mener jeg, hat mot nordmenn.
Kan det være grunnet annet?

Frykt, usikkerhet, kommunikasjonsvansker kanskje? Jo, det går faktisk fint an å diskutere dette. Skjønner poenget ditt, det er trist at en del av innvandrerne skal ødelegge og skape et negativt rykte felles for alle. " er det bra at unge menn driver med gjeng kriminalitet i en alder mellom 13-16? "-> Det tror jeg de fleste klarer å tenke ut selv. Men sånn som mange utlendinger oppfører seg/ dems holdninger, så skjønner jeg godt at det er ganske så mange nordmenn som vil ha oss ut av landet
Vis hele sitatet...
jeg har ingen problemer med utlendinger generelt. det gjelder og ikke gre alle under en kam og det kan kanskje virke som om jeg har gjort det, men disse gjengene på20-30 stk (og så kalt kamerater) som driver og stjeler sloss uten kontroll i verdens nest beste land er en annen sak. avstraffelse i en eller annen form hadde vert på sin plass. for det virker ikke som de blir disiplinert hjemme.

mombog: Problemet er at du ikke legger opp til noen diskusjon. Du stiller spørsmål som er så ledende og opplagte at det ikke er mulig å diskutere dem. Oddvar Stenstrøm ville vært stolt av deg. For resten av oss blir spørsmålene du stiller bare tøvete.
Vis hele sitatet...
jeg ser det, og det kan også jeg forbedre under min evne i å kommunisere hva er da dae rette spørsmålene og spørre .. mener ikke å dra dette filosofisk
Sist endret av mombog; 15. januar 2008 kl. 01:11.
Du stiller temmelig idiotiske spørsmål..

burde vi la etno-gruppene i Norge stå for kriminaliteten vår?
Vis hele sitatet...
Vi burde ikke la noen stå for kriminaliteten
burde vi droppe og straffe de når de bruker våpen, slik som slåsshanske?
Vis hele sitatet...
Droppe å straffe kriminelle? Hvorfor er dette noe du lurer på?
er det bra at unge menn driver med gjeng kriminalitet i en alder mellom 13-16?
Vis hele sitatet...
Herregud.. Det er ikke bra at noen driver med gjengkriminalitet i noen alder

Hvor vil du med disse spørsmålene? Forventer du at det skal være uenighet om svarene?
Sist endret av KultNick; 15. januar 2008 kl. 01:12.
Mombog: Ok. "avstraffelse i en eller annen form hadde vert på sin plass. for det virker ikke som de blir disiplinert hjemme." Gi meg noen gode argumenter for hva du mener angåendes avstraffelse da. Og hvordan det bør gjørest.

KultNick: Tror han har fortstått at han kom litt feil ut med trådinnlegget sitt, men folk feiler og lærer, eller ikke..
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av KultNick
Du stiller temmelig idiotiske spørsmål..


Vi burde ikke la noen stå for kriminaliteten

Droppe å straffe kriminelle? Hvorfor er dette noe du lurer på?

Herregud.. Det er ikke bra at noen driver med gjengkriminalitet i noen alder
Vis hele sitatet...
nå ser jeg med dine spørsmål at jeg kanskje ikke har poengtert at dette gjelder gjeng kriminalitet blant ungdommer.

1. indeed

2. i alderen 13-16 år blir de hentet av ikke disiplinerende foreldre og får en klapp på ryggen før de går på skolen neste dag og fort setter med sitt tyrani av andre elever og lærere.

3.indeed
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av gud_er_død
3-4 norske som går sammen = kamerater
3-4 av utenlandsk opprinnelse som går sammen = gjeng
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ærlig talt ikke noe særlig av det andre du sa, så jeg fjernet det. Om vi ser denne uttalelsen som mediakritikk, en tolkning jeg håper er riktig, så kan jeg ikke være mer enig.

Jeg tror nok også pressen har tilbøyeligheter til å omtale den første gruppen som "3-4 kamerater som havnet i bråk."

Den andre gruppen er ganske så sikkert "en innvandrergjeng som startet et gjengoppgjør."

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg oppfatter det siste utsagnet som klart mer truende og alvorlig en det første. Jeg tror det innen psykologien kalles persepsjon. Du sier ca det samme, men med andre ord. Uttalelsen virker plutselig mye mindre/mer fordelaktig/ufordelaktig siden vår tolkning av enkelte ord ikke er mer ladet en andre.
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av [GC/Betater]
Mombog: Ok. "avstraffelse i en eller annen form hadde vert på sin plass. for det virker ikke som de blir disiplinert hjemme." Gi meg noen gode argumenter for hva du mener angåendes avstraffelse da. Og hvordan det bør gjørest.

KultNick: Tror han har fortstått at han kom litt feil ut med trådinnlegget sitt, men folk feiler og lærer, eller ikke..
Vis hele sitatet...
husarest en gammel men fungerende avstaffelse. fjern alle sosiale bånd i en uke og de vill/ burde ha lært
Disse utlendingene i gjengene er så usikre og redde at de ikke går alene i byen.. aldri!!
bråkjekke bråmakere mener jeg da

puberteten begynner rundt 20-30 års alderen
jeg ville aldri skrevet en stil på skolen som ytrer så sterke meninger.

ingen vits i å la det gå utover karakterene dine at du har så sterke meninger.

har hørt tilfeller av folk som strauk pgr av rassistisk innhold, og det var til og med et kåseri!

bedre å blogge litt en plass.
Sitat av munk1
Disse utlendingene i gjengene er så usikre og redde at de ikke går alene i byen.. aldri!!
bråkjekke bråmakere mener jeg da

puberteten begynner rundt 20-30 års alderen
Vis hele sitatet...
Var det et forsøk på ironi, eller et saklig innlegg?
Uansett hvordan jeg ser på det failer du totalt.
Sist endret av Restyle; 15. januar 2008 kl. 09:52.
Sitat av munk1
Disse utlendingene i gjengene er så usikre og redde at de ikke går alene i byen.. aldri!!
Vis hele sitatet...
Stemmer. Jeg bor selv i Halden og har selv fått føle problemet på kroppen, mest fordi jeg har null respekt for de og viser det tydelig i form av ord/handlinger. Nei, jeg er ikke rasist men om de slenger med leppa gjør jeg det samme tilbake uansett om det er en 12-åring eller en gjeng på 20 personer.

Møter du en av de kan det hende han er er litt kompis/hyggelig, men kommer det noen kompiser forbi er det som om de slår om knappen.

Er en stund siden noen har rørt meg etter jeg dro inn et par kompiser fra Oslo etter en episode for 2mnd siden...
Hva er det som er ett problem om det så er gjenger?

Gjenger = Vennekrets (Vennegjeng)

Er fra hadeland er en del av disse gjengene....
Sitat av leopex
Hva er det som er ett problem om det så er gjenger?
Vis hele sitatet...
Mener du at du ikke ser noe problem med de (kriminelle) gjengene?
Ser problemet med kriminalitet, ikke med gjengene
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av hyys
jeg ville aldri skrevet en stil på skolen som ytrer så sterke meninger.

ingen vits i å la det gå utover karakterene dine at du har så sterke meninger.

har hørt tilfeller av folk som strauk pgr av rassistisk innhold, og det var til og med et kåseri!

bedre å blogge litt en plass.
Vis hele sitatet...
jeg er da ingen rasist. det jeg tenkte på da var det kriminelle miljøet som jeg mener vokser
Sitat av munk1
Disse utlendingene i gjengene er så usikre og redde at de ikke går alene i byen.. aldri!!
bråkjekke bråmakere mener jeg da

puberteten begynner rundt 20-30 års alderen
Vis hele sitatet...
Jeg er utlending, går alltid alene når jeg besøker Bergen feks, så det stemmer ikke..
Og det siste du skriver er ikke saklig..
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av [GC/Betater]
Jeg er utlending, går alltid alene når jeg besøker Bergen feks, så det stemmer ikke..
Og det siste du skriver er ikke saklig..
Vis hele sitatet...
ikke alle er like
Sitat av mombog
ikke alle er like
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men synest selve innlegget var ubetydelig
Sitat av mombog
ikke alle er like
Vis hele sitatet...
Det er sant. Gjelder her i Halden og det. De eldre, slik som Alban, Faton etc har litt mer i hodet enn de små drittungene slik som Bezmir etc..
Sitat av Zarbon
Det er sant. Gjelder her i Halden og det. De eldre, slik som Alban, Faton etc har litt mer i hodet enn de små drittungene slik som Bezmir etc..
Vis hele sitatet...
Fint at du nevner navn på vedrørende ...

Hadde jeg vært skikkelig kul i dag hadde jeg til og med brukt HTML-sarcasm-tags på den ...
Sitat av Petter Pan
Bare vær glad du ikke har ms 13 nabolaget ditt
Vis hele sitatet...
Haha ja Enig med deg Petter Pan
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zarbon
Det er sant. Gjelder her i Halden og det. De eldre, slik som Alban, Faton etc har litt mer i hodet enn de små drittungene slik som Bezmir etc..
Vis hele sitatet...
som jeg forsåvidt skriver og
Sitat av hyys
Heldigvis, og heldigvis er det så få slike gjener i Bergen! Det er bare noen småtasser som står litt i sentrum! Ikke det at vi har for lite problemer i byen.

Jeg har bodd i Oslo, og slakt meg sønder og sammen, det bryr meg ikke, jeg følte ubehag på grunn av disse utenlandske gjengene jeg møtte på byen. Jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke generalisere, men det er vel også en kjent sak at utlendinger spesielt ungdom lager mye bråk. Dette kommer av grunner som kultur, språk og holdnings-endringer.

Og finner du en utlending som ikke driver med nark, har han garantert en nær slektning som driver med det.

Dette er mitt inntrykk desverre, og jeg har ikke gått inn for å hverken fått det eller endret det!
Vis hele sitatet...
Er det sånn at pakistanere i Oslo sinn kultur tilsier at de er mer agressive? Da går du i så fall tilbake til religionen/de biologiske egenskapene deres og det er ikke bra. Men hvorfor joiner pakkistanere gjenger. Hvordan er det å vokse opp som pakistener i Oslo? Jeg bor i Bergen og kjenner mange muslimer som sier at om de kunne velge mellom å ha muslimske eller norske venner, så ville de helst ha norske venner. Og jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være annerledes i Oslo. Har pakistansk ungdom i Oslo ingen makt over livet sitt? Slik jeg ser det rotter jo muslimene seg sammen. Hvorfor omgås de ikke like mye Nordmenn? Kanskje de føler seg ekskludert fra samfunnet. At de ikke har respekten vår fordi de er muslimer fra Pakistan. I så fall så kan jeg godt forstå at det kan føles godt å markere seg ved å være i en gjeng hvor man slår seg til respekt der en bor. Og jeg husker "vi" hadde en muslimsk gutt i klassen på ungdommskolen. Det har i senere tid vist seg at han og familien er kristen og at det var derfor de flyktet fra Irak. Men det brydde vi oss ikke så mye om. Vi visste at han var fra Irak og tenkte da at han var en sånn muslim. Det var tre år med eksludering på høyt nivå. Jeg har full forståelse for alle som joiner gjenger. Å ha venner som er villig til å sloss for en høres mye bedre ut enn å ikke ha noen venner fra det NORKSE samfunnet. Jeg tror også det må være særdeles deilig/lettvint å vinne respekt ved å slå og å kunne markere seg sammen med mange andre som er akkurat som deg

[quote=TheShit
Sier du dette fordi du mener det er et faktum eller fordi det er nevnte kameratgjenger sett gjennom dine øyne? Det virker som du sier at fordi "media og FrP" former måten vi ser på innvandrere på så er det den vinklingen som er korrekt? Jeg ser bare ikke helt grunnlaget for meningene dine.[/QUOTE]

Jeg mener at når man former sin egen mening kun etter hva man hører (som er hva man høre på radio, ser på tv og leser i avisen/internett; når det gjelder gjenger, har Frp en tendens til å være en del av dette fordi det er de som uttaler seg mest om innvandrer gjenger og fordi de ikke liker innvandrere), så har man et veldig lite usunt syn på innvandrere i hvert fall hvis man tar alt alvorlig.
Sist endret av gud_er_død; 15. januar 2008 kl. 23:38.
Altfor mange generaliserer.. Har nå sett norske nærkisser som er værre enn små-forbrytere. Lommemannen f.eks, var han av etnisk bakgrunn? Er ikke han også kriminell? Det fins flere slike, det er bare det at det fester seg mer når du hører en av etnisk bakgrunn pga. måten folk tenker på nå idag, som igjen gir en negativ holdning til altfor mange!

Faen heller.. Jeg har en norsk mor, og en albansk far... Har ett utenlandsk navn, men bruker det norske.. har vært ett par ganger i visse anledninger hvor jeg bare har hatt lyst til å se hvordan folk er at jeg nevner det utenlandske navnet.. Har da sett forskjellige reaksjoner, nå skal jeg se bortifra de positive og fortelle om de negative. Husk at jeg også bare er halvt-albaner så det er enklere for meg og ikke ta ting så negativt..
Har opplevd (av og til flere ganger) etter å ha sagt navnet mitt at norske/generelt hvite har spurt:
oj, er ikke det en annen kultur, er faren din voldelig?
Du er ikke voldelig håper jeg, for sånne gidder jeg ikke..
Fra bl.a. en jente jeg møtte på byen: faren og moren min syns egentlig ikke om at jeg er sammen med albanere, men jeg bryr meg ikke om sånt.

Er en del av vennene mine som har kalt meg 'albanern' (ikke negativt brukt) for å skildre mellom meg og ett par andre med like navn.. Har opplevd og ha møtt andre som ikke har vist hvem jeg har vært som har trodd at jeg har vært en skikkelig gangster inntil de så jeg hvem egentlig var.. Akkurat som om at det er en direkte link mellom albaner og kriminell..

Ett spm. til dere som er imot voldelige pakistanere/albanere/somalere etc. Hvordan i helvete har dere tenkt dere at de skal forandre synsvinkel når det eneste dere gjør er å skjenne dem, se ned på de osv. uten å engang i dem en sjangse.
Ekte muslimer slåss ikke, de spiser ikke grisekjøtt.. også?! har det noe og si hva de velger og spise? Om de går med slør eller ikke.. syns det er genialt det karpe diem sier jeg:
''hva er undertrykkende? slør eller miniskjørt''
Syns det er sier jævlig mye, tenk litt på den der til neste gang dere åpner munnen deres.

Klær/utseende/hudfarge har ingenting å si på hvordan man er som mennesket. Og skulle en gjengfight med 40 utlendinger ødelegge din synsvinkel på de som holder seg unna vold, kriminalitet, dop og alt annet drit syns jeg jævlig synd på dere.. Må være vanskelig og leve slik med begrensninger på hvem som kan være vennene dine og ikke.

Og til trådstarter: har aldri sett noe positivt med gjengkriminalitet, er det noe positivt ved det i det hele tatt? 13-16 åringer skal feste, ha det gøy og leve livet! ikke fly rundt med kniv og henge med minst 4-5 folk for å føle seg nogenlunde trygg!
Sitat av gud_er_død
Er det sånn at pakistanere i Oslo sinn kultur tilsier at de er mer agressive? Da går du i så fall tilbake til religionen/de biologiske egenskapene deres og det er ikke bra. Men hvorfor joiner pakkistanere gjenger. Hvordan er det å vokse opp som pakistener i Oslo? Jeg bor i Bergen og kjenner mange muslimer som sier at om de kunne velge mellom å ha muslimske eller norske venner, så ville de helst ha norske venner. Og jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være annerledes i Oslo. Har pakistansk ungdom i Oslo ingen makt over livet sitt? Slik jeg ser det rotter jo muslimene seg sammen. Hvorfor omgås de ikke like mye Nordmenn? Kanskje de føler seg ekskludert fra samfunnet. At de ikke har respekten vår fordi de er muslimer fra Pakistan. I så fall så kan jeg godt forstå at det kan føles godt å markere seg ved å være i en gjeng hvor man slår seg til respekt der en bor. Og jeg husker "vi" hadde en muslimsk gutt i klassen på ungdommskolen. Det har i senere tid vist seg at han og familien er kristen og at det var derfor de flyktet fra Irak. Men det brydde vi oss ikke så mye om. Vi visste at han var fra Irak og tenkte da at han var en sånn muslim. Det var tre år med eksludering på høyt nivå. Jeg har full forståelse for alle som joiner gjenger. Å ha venner som er villig til å sloss for en høres mye bedre ut enn å ikke ha noen venner fra det NORKSE samfunnet. Jeg tror også det må være særdeles deilig/lettvint å vinne respekt ved å slå og å kunne markere seg sammen med mange andre som er akkurat som deg



Jeg mener at når man former sin egen mening kun etter hva man hører (som er hva man høre på radio, ser på tv og leser i avisen/internett; når det gjelder gjenger, har Frp en tendens til å være en del av dette fordi det er de som uttaler seg mest om innvandrer gjenger og fordi de ikke liker innvandrere), så har man et veldig lite usunt syn på innvandrere i hvert fall hvis man tar alt alvorlig.
Vis hele sitatet...
det er en kjentsak at det pakistanske miljøet er større i oslo enn i bergen. pakistanere kom til i all hovedsak oslo for 30 år siden, og dem er fremdeles ikke intrigrert. (hendviser her til a og b gjengen). nei, jeg skyver ikke alle under samme kam.

men det som virkelig svir, er at vi nordmenn har slike holdninger som meg. vi legger det ikke akkurat så veldig til rette for dem heller.

kanskje det er media som har skapt denne negative holdningen, ellers er pakistanere noen jævla tullinger som ler bak ryggen vår, mens de voldtar landet vårt bakfra, og vi sitter igjen og prøve å godsnakke dem med hvordan man skal få dem alle intitgrert i det gode trygge norske samfunnet.
Sist endret av hyys; 16. januar 2008 kl. 03:21.